Mangalia: Olandezii vor conduce o mare afacere a statului român

Tranzacția referitoare la Șantierul DMHI Mangalia a fost finalizată, a anunțat Ministerul Economiei. În urma acestei proceduri, statul român, prin Șantierul Naval 2 Mai Mangalia SA, devine acționar majoritar cu 51% din acțiuni, în timp ce partenerul olandez, Damen Shipyards Group, va deține 49% din acțiuni. Damen va prelua controlul operațional. Conform Ministerului Economiei, experiența și managementul olandez vor contribui la stabilizarea șantierului, fiind așteptată o recuperare durabilă și eficientă a activității. În calitate de acționar majoritar statul român va monitoriza evoluția în Șantierul Naval, pentru a se asigura în legătură cu revitalizarea obiectivului industrial. „Sunt bucuros să pot anunța finalizarea tranzacției pachetului de acțiuni la Șantierul din Mangalia, la exact 4 luni de când am anunțat public că împreună cu echipa din minister am rezolvat o situație de blocaj care dura de prea mult timp. Acum avem motive de optimism în ceea ce privește viitorul șantierului și revitalizarea acestuia. Am încredere că partenerul olandez va contribui la relansarea activității în șantier și la dezvoltarea acestuia. Vreau să felicit echipa de lucru din cadrul Ministerului Economiei pentru munca lor și pentru dedicarea lor și pentru tenacitatea cu care au urmărit să protejeze interesele statului român și ale angajaților din șantier”, a declarat Dănuț Andrușcă, ministrul Economiei.

Ministrul Economiei a mai arătat că este o premieră pentru România, ca statul român să redevină acționar majoritar la un obiectiv industrial strategic care fusese anterior privatizat. „Este pentru prima dată când statul român redevine acționar majoritar la un obiectiv privatizat. Șantierul Naval este un obiectiv strategic, iar controlul statului român este o reușită majoră. Totodată, este o dovadă a politicii economice naționale demne pe care și-a asumat-o Guvernul și este o dovadă că ne ținem de cuvânt și că realizăm ceea ce spunem că vom realiza”, a mai afirmat ministrul Economiei.

„Cu sprijinul Guvernului României, al Șantierului Naval 2 Mai, al forței de muncă experimentate și al comunității locale, Damen își propune să restabilească sănătatea financiară a șantierului, să stabilizeze ocuparea forței de muncă și să urmărească oportunități comerciale pe plan internațional care să contribuie la restabilirea nivelurilor de activitate. Între timp, Damen va facilita o tranziție lină și va păstra angajată resursa umană talentată și calificată”, a declarat la rândul său Frank Eggink, membru în consiliului de administrație al Damen Shipyards Group și CFO.

Fostul proprietar al Șantierului Naval de la Mangalia, concernul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., a anunţat că poartă negocieri cu statul română, prin compania 2 Mai SA, pentru vânzarea obiectivului. La începutul anului, grupul coreean a fost informat de autoritățile de la București de intenţia sa de a-şi exercita dreptul de preemţiune pentru acţiunile pe care grupul sud-coreean le deţine la şantierul naval Mangalia. Acest şantier a fost un joint venture între Daewoo Shipbuilding şi societatea 2 Mai Mangalia, care deţineau 51% și, respectiv, 49% din acţiunile şantierului naval. Daewoo a negociat cu olandezii de la Damen, proprietarii șantierului naval de la Galați, pentru transferul acțiunilor. De altfel, în luna noiembrie a anului trecut, Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care BV Holding Maatschappij Damen din Olanda preia Daewoo Mangalia Heavy Industries SA şi Daewoo Mangalia Human Resources Management SRL. Firma BV Holding Maatschappij Damen furnizează servicii de management filialelor din Grupul Damen. Grupul Damen activează la nivel internaţional în domeniul în construcţiei, întreţinerii şi reparării navelor. Primele informații cum că românii vor să redevină acționari majoritari la Mangalia au venit de la fostul premier Mihai Tudose, care a declarat la Antena 3 că statul trebuie să fie în stare să construiască o fregată, o „bărcuță”

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4561 Articole
Author

5 Comentarii

  1. Pohta ce-au phtit. Sa vedem acum daca se indulcec cu Shengenul. Poate ca nu meritau.

  2. Sa nu ne ascundem dupa cuvinte: aici este vorba despre o nationalizare partiala. Nationalizarea poate fi o arma redutabila, ca o sabie a lui Damocles deasupra investitorilor neseriosi. Cu conditia existentei unor contracte intocmite cinstit, nu pe spaga …

  3. Pe cind santierul si portul Constanta ba si Canalul? Pe cind si aerul pe care il respiram, ca apa deja ne e dramuita de altii?

  4. Lupul, paznic la oile noastre rătăcite de tot! Porturile de la Marea Neagră sau… Amsterdam! CE vor alege oare! Același tip de ”privatizare” mascată menită să facă praf și pulbere, ruină! Capete avem, minte ne mai trebuie! Exact, ca una dintre cele mai rușinoase și agresive intrări în treburile noastre interne, făcând vraiște Parlamentul, chemarea trădătorului… Pacepa 2 la ordine pentru gazul din Marea Neagră! Știam că exista o limită a slugărniciei și supușeniei: mă faci urât, accept, ciung, chior, ciut, invalid etc., accept, numai PROST să NU mă faci, că-ți voi demonstra că nu-s! Ei bine, lichelismul ciocoiesc a trecut și această limită: calicul până nu-i fudul, parcă nu-i prost destul!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.