Mii de concedieri la giganții Microsoft și Ford

Angajații Ford au început miercuri prima grevă de la înființarea unităților…

De (I.R.)
Mii de concedieri la giganții Microsoft și Ford

Angajații Ford au început miercuri prima grevă de la înființarea unităților…

Un nou ”cutremur” la gigantul tehnologic american Microsoft Corp. Compania a anunțat că va renunța la 6.000 de angajați din companie, în cadrul eforturilor de a reduce forța sa de muncă, transmit Bloomberg și AP.

Planificatele concedieri reprezintă mai puțin de 3% din totalul forței de muncă și se vor desfășura în întreaga lume, la toate nivelurile, inclusiv la platforma LinkedIn. ”Continuăm să implementăm schimbările organizaționale necesare pentru a poziționa cel mai bine compania către succes pe o piață dinamică”, a declarat un purtător de cuvânt al Microsoft.

Compania, care în iunie 2024 avea 228.000 de angajați cu normă întreagă la nivel global, face periodic restructurări, deseori pentru a reorienta angajații către domeniile prioritare. În ianuarie 2023, Microsoft a concediat 10.000 de angajați. Aproximativ 55% dintre angajații Microsoft sunt în SUA.

Până în iulie, vor fi concediați aproximativ 2.000 de angajați de la sediul central al Microsoft din Redmond, Washington.

În ultimii ani, compania a fost sub presiune să țină sub control costurile, pe fondul cheltuielilor masive cu centrele de date care alimentează serviciile de inteligență artificială (AI) și Azure – divizia de cloud-computing.

Anul trecut, directorul general Satya Nadella anunța că AI ajută compania să economisească costurile cu forța de muncă. Tema a revenit din nou marți, în timpul unei conferințe organizate de JP Morgan, când directorul financiar al Microsoft, Bill Duff, a spus că firma ”economisește sute de milioane de dolari pe an folosind AI pentru asistența oferită clienților”.

Și alte companii din domeniul tehnologiei au anunțat anul acesta concedieri. În ianuarie, Meta Platforms Inc informa că va renunța la aproximativ 5% din totalul forței de muncă, iar luna următoare Bloomberg anunța că Salesforce Inc renunță la peste 1.000 de angajați.

Ford pregătește desființarea a mii de locuri de muncă în Europa, inclusiv în Germania

Angajații Ford de la fabricile din Koln, Germania, au început miercuri prima grevă de la înființarea unităților, în 1930, sindicatul IG Metall rispostând față de planurile de reducere a costurilor și a concedierilor, transmite DPA, preluată de Agerpres.

Angajații au înființat pichete în fața porților uzinelor, unde greviștii primesc coduri pentru a solicita online plata în timpul grevei.

Purtătorul de cuvânt al IG Metall, David Ludtke, a informat că activitatea a fost complet oprită iar mișcarea de protest afectează întreaga locație – inclusiv producția, dezvoltarea și serviciile administrative. Doar lucrătorii esențiali au primit permisiunea de a intra. Dacă cineva nu vrea să participe la grevă, i se va permite, ‘dar prima dată stăm de vorbă’, a explicat Ludtke.

IG Metall, unul dintre cele mai importante sindicate din Germania, cere un acord colectiv de muncă care să ofere angajaților plăți compensatorii ridicate și securitate financiară.

În prezent, Ford produce la Koln două modele electrice, iar vânzările sunt sub așteptări, în pofida investițiilor de aproape două miliarde de euro.

Ford pregătește desființarea a mii de locuri de muncă în Europa, inclusiv în Germania, pe fondul declinului vânzărilor și al concurenței din China. Ford a suspendat previziunile anuale din cauza incertitudinilor privind taxele vamale americane, care ar putea reduce profitul operațional al companiei cu aproximativ 1,5 miliarde de dolari.

Activitatea celor două unități va fi oprită până joi dimineața. Conducerea vrea ca până în 2027 să renunțe la 2.900 de angajați. La Koln este sediul diviziei europene a Ford și în total lucrează aici 11.500 persoane, față de 20.000 în 2018.

Conform datelor oficiale, mașinile Ford au fost anul trecut responsabile pentru doar 3,5% din noile înmatriculări din Germania, comparativ cu 5% în urmă cu doi ani. Procentul este semnificativ mai ridicat pentru vehiculele comerciale, dar acestea nu sunt fabricate în Germania.

Operațiunile Ford din Europa înregistrează pierderi de mulți ani, iar producția modelului Ford Fiesta în Koln a fost oprită în 2023.

Conform datelor publicate recent de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în primele trei luni din acest an vânzările Ford în Europa au scăzut cu 1,9%. Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția.

Distribuie articolul pe:

10 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate