O asigurare „foarte utilă”, dar pe care nu o plătește mai nimeni

Mai bine de 8 din 10 șoferi români (85%) consideră că asigurarea CASCO este utilă și foarte utilă, însă tot 8 din 10 șoferi români (78%) nu au încheiat o astfel de poliță de asigurare, conform studiului IRES – Institutul Român pentru Evaluare și Strategie privind percepțiile românilor față de asigurările auto, realizat pentru UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România în decembrie 2019.

În același timp, peste jumătate dintre cei intervievați (52%) sunt interesați de valoarea reparațiilor plătite de asigurători în baza polițelor CASCO, solicitând service-urilor să le comunice suma decontată de compania de asigurare. Doar 7% dintre respondenți nu solicită niciodată astfel de informații. Aceste cifre indică interesul crescut al românilor față de costurile reparațiilor. Reamintim și faptul că peste 93% dintre șoferi spun că sunt interesați de valoarea despăgubirii achitate de asigurătorul RCA în cazul unei daune, așa cum am comunicat deja public.

„Observăm o tendință în rândul românilor de a fi cât mai bine informați cu privire la valoarea reparațiilor plătite de companiile de asigurări pe polițele auto – atât CASCO, cât și RCA. Majoritatea șoferilor români vor să știe cât de mult plătesc asigurătorii, motiv pentru care industria de asigurări susține publicarea unui tarif de referință pentru reparațiile auto, de către o autoritate competentă. Acest tarif este unul orientativ și nu își propune să plafoneze despăgubirile acordate de industria de asigurări pentru polițele auto ci, mai degrabă, vine în ajutorul românilor”, au declarat reprezentanții UNSAR.

Studiul relevă faptul că românii sunt interesați de polițele de asigurări auto, însă există un grad mai redus de informare în ceea ce privește polițele tip CASCO față de cele RCA. Aproximativ 54% dintre șoferii români se consideră puțin informați cu privire la asigurările CASCO, arată concluziile studiului. În acest context, UNSAR și industria de asigurări desfășoară campanii de informare în vederea creșterii nivelului de cunoaștere a riscurilor și beneficiilor asigurărilor.

„Prin studii de acest tip, ne propunem să radiografiem evoluția percepțiilor și așteptărilor consumatorilor cu privire la protecția oferită de asigurări. În paralel, derulăm constant campanii de informare, educație financiară și de siguranță rutieră în mediul online, sprijinind consumatorii să facă alegeri informate și să își crească gradul de protecție față de riscurile la care sunt expuși”, au mai declarat reprezentanții UNSAR.

Conform datelor oficiale publicate de ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiară, primele brute subscrise aferente asigurărilor CASCO au crescut cu 12% în perioada ianuarie-septembrie 2019 față de perioada similară a anului precedent, în timp ce despăgubirile plătite de asigurători au crescut cu 17% peste nivelul înregistrat în aceeași perioadă din 2018.

Potrivit statisticilor APIA – Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile, la sfârșitul anului 2019, parcul auto din România a ajuns la circa 8 milioane de unități. Autoturismele reprezintă 86% din parc, iar circa jumătate sunt vechi și foarte vechi (peste 16 ani), mai poluante și, teoretic, mai puțin sigure, din cauza vechimii și a stării tehnice. Autovehiculele cu vechime mai mică de 10 ani reprezintă doar 20% din totalul parcului auto.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4555 Articole
Author

9 Comentarii

  1. Nu a platit mai nimeni? Ceva nu este in regula daca nu au platit multi! Posibil sa existe un articol in subsolul asigurarii standard care ii insala pe soferi sau, nu este echivalent cu serviciile din strainatate! Poate ca si din cauze financiare nu sunt platite asigurarile!

  2. Din numarul total de masini inmatriculate, tot doar 20% sunt noi.
    Masininile peste 10 ani parca nici nu se pot asicura CASCO decat daca au fost si inaintea implinirii varstei, iar alea reprezinta majoritatea covarsitoare a masinilor din Romania (500 mii au sub 5 ani, inca pe atat sub 9 ani, restul pana la 7 milioane au peste – varsta medie 11-12 ani, valoare de piata cat 2 tigai ).
    Problem solved!

  3. Din numarul total de masini inmatriculate, tot doar 20% sunt noi.
    Masininile peste 10 ani parca nici nu se pot asicura CASCO decat daca au fost si inaintea implinirii varstei, iar alea reprezinta majoritatea covarsitoare a masinilor din Romania:
    – 300 mii au sub 3 ani,
    – alte 350 mii sub 6 ani,
    – pana la 11 ani inca vreo 800 mii,
    – restul pana la 7 milioane au peste 11 ani – varsta medie 15-16 ani, valoare de piata cat 2 tigai ).
    Problem solved!

  4. Ustura rau CASCO ala, parca ai plati inca o data masina. Sa-si asigure cu CASCO smecherii de la asigurari, ca oricum le platim si RCA-ul de pomana! De ce e RCA-ul indirect poate sa-mi spuna si mie cineva? Mie mi se pare o mare teapa. Am taraba, o asigur pe a mea , nu pe a tertului care oricum nu are nici din aia. Si mai raman si cu buza umflata ca dracu-l mai prinde pe ala.

  5. Pentru ca asa e peste tot in lume, de aia. RCAu e pentru terti, ca sa nu iti fie frica ca te loveste unu care ju are cu ce sa iti repare masina.
    Casco e pentru taraba ta. Poate ne civilizam un pic in loc sa comentam aiurea.

  6. CASCO – o asigurare costisitoare de care ai ocazia sa nu te folosesti niciodata in viatza.
    Aceasta si este explicatia ptr ce nu se gasesc prea multi amatori s-o incheie.
    Ai ocazia sa platesti ca prostul ani la rand cate o suma anuala considerabila si sa nu ai parte de niciun accident, sau sa ai un accident neimportant la 10 ani, cu o aripa indoita la a carei reparatie platesti mult mai putzin decat asiguarea pe un singur an…..[Leo]

  7. @Ionut Popa
    Sa fim logici: eu am RCA si ma loveste unul care nu are RCA. Cu RCA-ul meu nu pot repara masina. Cu al lui tot nu, ca nu are. Ce fac eu? Imi dai tu bani s-o repar? Asta e motivul pentru care se mentine RCA indirect. Scapa asiguratorii de plata fiindca sunt multi care nu au RCA si prostul vatamat plateste din buzunar si RCA si reparatia. De ce CASCO fiind asigurare directa e mai scumpa? Fiindca acolo asiguratorul nu are incotro si scoate banu’. Capisci?

  8. Ai o masina cam noua…2-3 ani, pana-n 15.000 eur, o noapte furtunoasa…o creanga de vreo 200 kile pica pe ea…casco e singura care plateste. Daca nu ai casco, poti sa cauti al cui e copacul si sa te judeci…de asta e bine sa ai casco. Nici mie nu-mi place, dar asta e…

  9. Asta cu ,,cade copacul” seamana cu aia cu drobul de sare. Platesti CASCO 50 de ani cu sansa sa nu-ti pice niciodata ceva pe masina, sau sa nu ai nevoie de ea.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.