Prahovenii își fac singuri centurile de la Comarnic, Bușteni și Azuga

Autoritățile din județeul Prahova vor să construiască centurile ocolitoare pe DN1, la Comarnic, Bușteni și Azuga pentru că s-au săturat să mai aștepte demararea lucrărilor la autostrada Comarnic-Brașov, estimată nu mai devreme de septembrie 2024. ”Am identificat traseele pentru viitoarele centuri, care vor avea regim de drumuri județene. În acest fel vom evita formarea coloanelor de pe DN 1 – Valea Prahovei” a declarat Iulian Dumitrescu, președintele CJ Prahova, la emisiunea Observatorulph.ro LIVE.

Acesta a explicat că a convenit cu primarul din Vălenii de Munte construirea unei centuri care va începe din Măgurele, o soluție similară fiind avută în vedere pentru Mizil, unde este „dezastru cu traficul prin mijlocul orașului”. Dumitrescu a adăugat că a fost identificată „o zonă la Bușteni de la Poiana Țapului, cobori în dreapta și ieși la spitalul din Azuga” pentru construirea unei centuri ocolitoare. Totodată, oficialul praahovean a precizat că astfel de soluții vor fi aplicate și pe DN 1A, la Vălenii de Munte, respectiv pe DN 1B, la Mizil, aceste orașe fiind tranzitate zilnic de numeroase tiruri.

Aglomerațiile de pe Valea Prahovei ne vor da dureri de cap cel puțin trei ani de acum încolo pentru că autostrada Ploiești-Brașov nu va fi gata până în 2024, a spus recent Mariana Ioniță, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Zilele trecute, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că s-a finalizat licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov, iar în zilele următoare va avea loc semnarea contractului.
Drulă a precizat că se așteaptă soluții tehnice moderne, demne de anul 2021, cu tuneluri la Bușteni și la Sinaia, nu cu traseu “la zi”, prin mijlocul stațiunilor. Ploiești-Brașov este o autostradă cu mult întârziată, iar lipsa ei duce la aglomerația infernală de pe Valea Prahovei. ”Până vom putea circula pe A3 între Ploiești și Brașov, există o serie de soluții pe care vrem să le implementăm împreună cu autoritățile locale, pentru fluidizarea traficului: construirea unor pasarele pietonale acoperite, cu lifturi sau scări rulante și modernizarea celor existente; sensuri giratorii și pasaje la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal; o parcare nouă la Bușteni, în centru, astfel încât benzile de circulație să nu mai fie blocate de mașini care staționează”, a spus Drulă.

Autostrada Ploiești-Brașov are în acest moment doar 6 kilometri, dați în funcțiune la finele anului trecut între localitățile Râșnov și Cristian. Ministerul Transporturilor a anunţat, la începutul lunii noiembrie a anului trecut, că o singură ofertă a fost depusă până la expirarea termenului limită pentru completarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate şi elaborarea Proiectului Tehnic necesare construcţiei tronsonului de autostradă Ploieşti – Braşov, respectiv cea a companiei Consitrans SRL. Valoarea estimată a contractului este cuprinsă în intervalul 48,8 milioane de lei şi 57,67 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului este de 30 luni pentru completare/revizuire Studiu de fezabilitate şi de 16 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuţie. Potrivit sursei citate, în cadrul contractului vor fi realizate: completarea/ Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF), elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) şi elaborarea Proiectului Tehnic de Execuţie (PTE). Potrivit Centrului INFOTRAFIC al Poliţiei Române, din cauza aglomeraţiei, la finele acestei săptămâni a fost luată măsura devierii (nivel de recomandare) circulaţiei de pe DN1, dinspre Braşov către Valea Prahovei, pe DN1A Săcele – Cheia – Ploieşti. De asemenea, s-a aplicat și devierea (nivel de recomandare) de pe DN73A Râşnov – Predeal pe DN73, fie către Braşov şi apoi spre Cheia pe DN1A, fie către Piteşti pe DN73 şi apoi spre Bucureşti pe autostrada A1.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4557 Articole
Author

5 Comentarii

  1. unde este „dezastru cu traficul prin mijlocul orașului”
    -ala nu a vazut PH prin Bucuresti…..
    romania pare patria hotilor motorizati,zici ca suntem in „mad max”
    (sa plateasca Buvigneta,1 salar minim pe luna).
    cel mai rau e cu IF,
    suntem inconjurati din toate partile de shmacatoria ceausista,a disparut de mult „sectorul agricol ilfov”,
    propunem disolutia in judetele adiacente.

  2. 30 plus 16 luni ,studii ,4 ani aproape ,executie 40 de ani ,gata prin 2100!Halal tara !Sa va duceti dracu toti conducatorii!

  3. Nu va luati dupa gargara lui Iulian Dumitrescu, pripasit de PDL intr-o garsoniera la Plopeni si uns presedinte CJ. Promite la fel ca toti sefii PN(D)L, dar n-o sa faca NIMIC. Observatorul PH este oficina limberalilor si nu merita crezare.

  4. Lua-v-ar necuratul de mincinosi mucosi si hamesiti…gargara atita știți si cai verzi pe pereți…ca faceți si dregeti ne-am saturat..o luați toti de la cap și ii dati tot cu studii si proiecte…handicapații dreaqului aveti obraz sa mai si mințiți …nemernicii si hoții hotilor

  5. Poate iau exemplul primarului din barlad care a intrat in forta si lucreaza soseaua de centura pe langa oras cu fonduri europene si nu stiu daca de la prunarie sau imprumuturi! Nu e bascalie, am gadit pe vremeanoua.ro si mai toate ziarele online din barlad si vaslui scriu si arata pas cu pas evolutia lucrarilor! Mi se pare ca e liberal.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.