De vineri 10.05.2019, angajații fabricii de vagoane Astra Rail Industries din Arad au intrat în grevă și au pichetat clădirea de birouri a companiei Greenbrier, care deţine Astra Rail Industries.
Conform celor declarate de protestari, totul a început încă de miercuri, când angajații indieni au primit, în jurul orei 13, plicurile cu salarii, iar sumele erau cuprinse, în cazul unora cu minus, adică au creditat firma Astra Rail Industries cu 500 de lei, iar cei mai fericiți dintre ei aveau venituri între 1 leu şi 50 de lei. Aceste salarii ale angajaților indieni au fost decise de către conducerea companiei ca urmare a faptului că trebuia să le rețină costul biletelor de avion folosite de aceștia să ajungă la Arad, fără consimțământul lor. Angajaţii de la Astra Rail Industries au declarat că-şi continuă greva, pe termen nelimitat, și că, în lipsa unui lider de sindicat, au elaborat o serie de revendicări. Actualul lider de sindicat din Astra Rail Industries, Ionel Rusu, nu le mai reprezintă interesele, în sensul în care se simt înşelaţi în negocierile pe care le-a inițiat cu conducerea fabricii. Acesta negociase cu conducerea fabricii majorarea salariilor cu un procent de 20%, începând cu data de 1 mai, dar conducerea fabricii a aprobat o mărire de salariu de 5%, pentru perioada cuprinsă între lunile mai şi septembrie. Angajaţii de la Astra Rail Industries sunt nemulțimiți de salarizarea proastă şi de modul în care sunt trataţi de către conducerea companiei. Acestora li s-a cerut în mod continuu să efectueze ore suplimetare, iar dacă refuzau erau mutați în alte secții. Inclusiv în zilele de sărbătoare, prima zi de Paște sau a doua și 1 mai aceștia au fost chemați la muncă. Din punct
de vedere a orelor de muncă, există multe probleme la acestă fabrică, în sensul în care, mulți angajați lucrează sâmbăta și duminica fără a beneficia de zilele libere conform legii. În aceste cazuri, Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad ar trebui să verifice orele de muncă, mai exact, cronosul cu orele de muncă al fiecărui angajat. Greviștii au mai declarat că autoritățile statului au fost mituite să închidă ochii la multe nereguli din această unitate economică, mai ales din punct de vedere al condițiilor de muncă. Directorul fabricii și-a exprimat dorința ca în data de 10.05.2019, să organizeze o întâlnire în hala mare cu toți angajații din fabrică, dar astăzi era plecat la București și nimeni nu a venit să vorbească cu greviștii, iar aceștia erau foarte supărați că au fost mințiți.
Am ajuns ca în România, angajații străini să beneficieze de salarii mai mari decât românii, în timp ce în lume, întotdeauna, proprii cetățeni sunt plătiți mai bine decât străinii. Această nedreptate creată prin lege, împotriva poporului român trebuie să înceteze de urgență.
Proteste la fabrica de vagoane Astra Rail Industries din Arad
De vineri 10.05.2019 angajații fabricii de vagoane Astra Rail Industries din Arad au intrat în
grevă și au pichetat clădirea de birouri a companiei Greenbrier, care deţine Astra Rail
Industries.
De vineri 10.05.2019 angajații fabricii de vagoane Astra Rail Industries din Arad au intrat în
grevă și au pichetat clădirea de birouri a companiei Greenbrier, care deţine Astra Rail
Industries.
Distribuie articolul pe:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.
Dar în câte țării din lume SRI ul este la butoane ? Normal ca aici muncitorul român după revoluție a fost sub demnitatea minima de sclav :având un salariu din care nu-și putea plăti doar jumătate de chirie iar masa era asigurata de produse proaste și scumpe . In acest timp cei ce își servea țară (a cui țară, asta-i intrebarea) beneficiau de pensii speciale de diurne și spor de antena , spor de rusine pentru obrazuri ce sunt sărutare de straini pentru servicii de trădare și vânzare de țară , etc . Nu are cum un blestem al unui neam întreg să nu îi ajungă indiferent de protecția oferită de puterea străină ce il foloseste și la a cărei umbră de tun doarme (somnul regiuni și dragostei de neam) .