S-a stabilit când va începe construcția autostrăzii Ford

Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) a validat documentaţia pentru achiziţia publică a contractului pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate şi Elaborarea Proiectului Tehnic pentru Autostrada Craiova – Piteşti, numită și autostrada Ford, și urmează ca Anunţul de Participare să fie publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Aflat la Craiova, la uzina Ford. Premierul Sorin Grindeanu a declarat că execuţia drumului va demara la începutul anului viitor, susținând că, la sfârşitul lunii mai, va fi finalizată documentaţia pentru proiectarea şi realizarea autostrăzii. „‘La sfârşitul lunii mai, documentaţia pentru proiectare plus execuţie (…) va fi finalizată, astfel încât se va putea lansa spre licitaţie. Asta ne face optimişti gândindu-ne la anumite termene. În toamna acestui an, vom avea câştigătorul acestei licitaţii şi cu toate organizările de şantier (…), cea mai lungă perioadă ar fi ca, la începutul anului viitor, să înceapă efectiv execuţia drumului dintre Piteşti şi Craiova”, a spus Grindeanu.

În Master Planul General de Transport este estimat următorul calendar de implementare:

Autostrada Craiova – Piteşti:

– An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
– An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2018/2020.

Varianta de Ocolire Slatina:

– An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
– An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2017/2019.

Varianta de Ocolire Balş:

– An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
– An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2017/2018.

Prin includerea acestor proiecte în MPGT, s-a asigurat finanţarea din fonduri externe nerambursabile şi pentru implementarea cât mai rapidă a acestui proiect, compania a luat în calcul construcţia Variantei de Ocolire Balş în regie proprie.

Autostrada Craiova – Piteşti are o lungime de aproximativ 124 km din care VO Slatina – Balş (sector din A12 Craiova – Piteşti) la nivel de autostradă au o lungime de 39,48 km. Producătorul auto american Ford a spus că nu are cum să îşi scoată maşinile din fabrica de la Craiova, din cauza infrastructurii, iar autoritățile române a conformat.

Americanii au anunțat că au demarat procesul de recrutare a aproape 1.000 de persoane care vor sprijini producția viitoarei generații a SUV-ului de clasă mică EcoSport, care va demara în această toamnă. Actualul număr de angajați de la Craiova – atât în zona de asamblare a vehiculelor, cât și în cea de producție a motoarelor – este de 2.715 persoane, scrie gds.ro. Transformarea Uzinei de Asamblare a Vehiculelor din Craiova a început în iarna trecută și include instalarea a 220 de roboți pentru a îmbunătăți eficiența și calitatea. Modelul EcoSport produs la Craiova va fi vândut pe piețele din întreaga Europă – cu excepția Rusiei – iar producția începe în această toamnă.

Spre finele anului trecut, Guvernul Cioloș a aprobat extinderea, până la 31 decembrie 2025, a perioadei de realizare a producției de automobile și de motoare asumate de compania Ford România S.A., în condițiile în care, până la sfârșitul lui 2019, Ford va face la Craiova, exclusiv din surse proprii și fără implicarea altor elemente de natura ajutorului de stat, o investiție suplimentară de minimum 130 de milioane de euro. Din această sumă, 100 de milioane de euro vor fi folosiți pentru introducerea în fabricație a unui nou model de autovehicul la Craiova și 30 de milioane euro pentru producția de motoare. S-a modificat, în acest sens, OUG nr. 109/2008, cadrul legal prin care s-a acordat un ajutor de stat de 75 de milioane de euro companiei Ford România S.A. pentru implementarea și finalizarea proiectelor de investiții în fabrica de automobile și fabrica de motoare de la Craiova, în valoare totală de 869 milioane de euro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4553 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.