Lucrările la tronsonul de autostradă între Chețani și Câmpia Turzii sunt înghețate pentru că oficialii de la Compania de Autostrăzi (CNAIR) nu își asumă cheltuielile suplimentare apărute în execuție și pentru că situația constructorului Straco este precară, fiind în insolvență, susțin reprezentanții asociației Pro Infrastructură. În schimb, la tronsonul alăturat, între Chețani și Iernut, lucrările avansează în ritm alert, iar asocierea Astaldi-Max Boegl a ajuns la stadiul fizic de aproximativ 90%. În condiții normale, acest segment din Autostrada Transilvania va fi gata în luna iulie. Numai că cei 17,9 kilometri riscă să fie nefuncționali în lipsa avansului segmentului Chețani-Câmpia Turzii. ”Prin urmare, în câteva luni, sectorul Iernut-Chețani are șanse mari să devină un nou de autostradă pentru că nodul rutier Chețani este pe tronsonul celor de la Straco. Solicităm responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SĂ REZILIEZE DE URGENȚĂ contractul cu Straco, să preia și să finalizeze în regie proprie în această vară nodul Chețani (cel puțin două bretele aferente conexiunii A3-DN15) pentru ca șoferii să poată circula pe noua autostradă, să facă rapid expertiza și apoi să lanseze licitația lucrărilor rămase până la Câmpia Turzii”, au spus cei de la Pro Infrastructură.
De-a lungul timpului, România a mai avut autostrăzi muzeu. La finele anului trecut, s-a dat în folosință, cu multe restricții de viteză și tonaj, lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva, de 21 de kilometri. Acest segment a făcut obiectului unui întreg scandal între Guvern, prin CNAIR și Ministerul Transporturilor, și constructorul Comsa, pe motiv că lucrările au fost făcute de mântuială. Chiar dacă stadiul lucrărilor a ajuns la 99%, autoritățile române au deciz vara trecută să rezilieze contractul și să termine șantierul cu Compania de Drumuri.
O altă autostradă muzeu a fost considerat și lotul de 8,7 kilometri cuprinși între Gilău și Nădășelu. Tronsonul a fost gata în 2017
2017 însă din lipsa podului de 800 de metri nu a putut fi utilizat până recent. Lotul vine în continuarea Autostrăzii A3 Câmpia Turzii-Gilău de la intersecţia cu DN1, ocoleşte municipiul Cluj-Napoca şi se opreşte aproape de localitatea Nădăşelu într-o intersecţie cu un alt drum naţional, DN1F spre Zalău şi Satu Mare. Podul a fost început de Bechtel însă a fost terminat de italienii de la Tirrena Scavi.
Cine sunt pro infrastructura? Câți membri are și cine o conduce?Și cine este acestă persoană din fruntea ei?
Asiciatia asta facea presiuni asupra MT sa receptioneze un tronson de autostrada declarat de catre supraveghetorul lucrarilor cu multe defecte. Intrebarea este , de ce? Clar sunt niste interese in spatele acestei asociatii si ce ne mira e ca statul si institutiile ei de informatii nu stiu. Sau nu spun. Sau cei carora le spun nu iau masuri. Caz in care e clar ca actioneaza impotriva statului roman.
Ei na ! Când se imparte un tronson de autostrada in mai multe sectoare si se liciteaza separat la mai multi constructori apare si situatia ca unele sectoare sa fie finalizate mai rapid decat altele. Dar de aici sa spui ca sectoarele finalizate devin …muzeu e o licență..fără haz. Cum ar veni, ăla care a terminat sectorul un pic mai repede devine vinovat: face muzee… ☺