Ştefan cel Mare, „înfrânt“ de marcaje (video și galerie foto)

Cât despre soluții, niciun primar nu pare să fi găsit până acum cheia secretului unui trafic cel puțin mai mai relaxant. Dar cine știe? Noi mai așteptăm!

Ştefan cel Mare, „înfrânt“ de marcaje (video și galerie foto)

Cât despre soluții, niciun primar nu pare să fi găsit până acum cheia secretului unui trafic cel puțin mai mai relaxant. Dar cine știe? Noi mai așteptăm!

Săptămânile trecute, Gabriela Firea și-a prezentat într-un mod inedit bilanțul de doi ani ca primar al bucureștenilor – un bilanț în care aceasta și-a bifat/enumerat, prin intermediul unor filmulețe, realizările. Un laudatio de zile mari cu toate reușitele de când păstorește ograda Primăriei Capitalei.

Atunci când Gabriela Firea își evocă succesele, recitându-le frumos, lucrurile par să meargă strună. Vorba aceea, la vie en rose! Pe principiul: oficial ne merge bine… Iată însă că, în trafic, un alt proiect al Primăriei Capitalei pare să fi pus pe jar nervii șoferilor, și așa întinşi la maximum de aglomerația din Capitală.

Problema cu pricina pare că s-a instalat bine-mersi pe Şoseaua Ștefan cel Mare, acolo unde Primăria Capitalei, mai exact, Administrația Străzilor, a îngrădit liniile de tramvai. Până aici, totul bine și frumos, însă există voci care susțin că „s-a luat“ prea mult la măsurătoare din carosabil. De aici până la aglomerarea traficului nu a mai fost decât un pas.

Simțim la fel, gândim la fel: traficul este de coșmar!

Reporterii Cotidianul au luat pulsul traficului din teren de la şoferii care circulă prin zonă. Numitorul comun al discuțiilor și adevărul pe care nimeni nu l-a negat: traficul este unul de coșmar.

 

În ceea ce privește balustrada montată pentru încadrarea spațiului pentru tramvaie, părerile sunt și pro și contra. Interlocutorii noștri susțin însă că bila neagră este aceea că s-ar fi îngustat și strada, lucru care nu  a făcut decât să amplifice circulația și așa bară la bară.

„La fel ca și pe Șoseaua Colentina, și aici este o idee (n.r. – instalarea marcajelor pentru tramvaie) foarte proastă. Se circulă din ce în ce mai rău și cred că, dacă va ajunge cu ele la Pasajul Victoriei, va fi măcel. Deocamdată, se circulă cum se circulă că mai sunt concediile, dar când vor începe școlile și serviciile va fi măcel. Să ajungi din Titan până în Pasajul Victoriei cred că se va face în jur de o oră și  jumătate. Fără delimitarea tramvaiului, se făceau 40 de minute. Se simte efectul foarte mult. Plus de asta, s-au mai îngustat și benzile. Se va circula foarte rău, pentru că prima bandă întotdeauna este ocupată de mașini.“

În doi ani nu se va mai putea circula în București!

„De la an la an se circulă foarte greu și, cred că dacă nu se va lua o măsură, în doi ani nu se va mai putea circula în București. Este foarte greu de străbătut. Am înțeles că vor să ducă chestia asta până la Victoriei și ce nu înțeleg este de ce au îngustat din benzi, că tramvaiele aveau loc. S-au luat vreo 15 cm în partea dreaptă, 15 cm în partea stângă și deja se simte“, ne-a declarat un unul dintre șoferii cu care am stat de vorbă.

Un șofer de taxi vede o singură soluție: o zi să circule mașinile cu soț, o zi cele fără soț… Altfel, spune omul nostru, este dezastru total!

„S-a îngustat strada, dacă se mai parchează și pe margine, pur și simplu nici nu mai poți să mai treci. Așa este în București. Doamna Firea… Multe idei bune. Din ce în ce mai greu. Din ce în ce mai aglomerat și acum totuși sunt concediile, vacanţa. Dar ce poți face? Eviți Ștefan cel Mare, eviți Colentina. Ore de vârf în București nu mai există, este aglomerație de dimineața până seara. Nimeni nu renunță  la mașină, toți vrem să mergem cu autoturismul propriu. Poate să se facă ca pe timpul răposatului: o zi circulație cu soț, o zi fără soţ.“

La intersecția Ștefan cel Mare cu Barbu Văcărescu, la un stop, un șofer pare să fie mulțumit de măsură. Cel puțin, pentru buna circulație a tramvaielor. Ofurile lui: problema parcărilor în București și traficul infernal. „Trebuie puțină voință din partea celor de la administrație și competență“, conchide acesta.

Vatmanul unui tramvai este mulțumit și el de situație. Omul spune răspicat: mult mai bine pentru circulația tramvaiului, care nu mai are alți concurenți pe linie, adică șoferii care se mai strecurau pentru a evita aglomerația bară la bară.

Probleme cu marcajele și pentru ambulanțe

Nemulțumiți de situație sunt în schimb cei de pe ambulanțe, care susțin că se deplasează mai greu și că nu prea mai au portițe de salvare atunci când traficul este complet blocat. „Nu sunt în măsură să spun dacă este o măsură proastă, dar clar ne îngreunează mult misiunea“, afirmă şoferul unei maşini de salvare.

Poliția Rutieră, aviz consultativ

Surse din cadrul Poliției Rutiere susțin că cei care se ocupă de aceste marcaje sunt de la Administrația Străzilor și că poliția are doar rol consultativ în aceste cazuri. Cu alte cuvinte, tot ce înseamnă marcaje și măsurători revine acestei direcții din subordinea Primăriei Capitale.

Am cerut un punct de vedere legat de acest subiect – mai exact, despre corectitudinea măsurătorilor pentru instalarea acestor marcaje: cine se ocupă, cine răspunde în cazul erori – și Primăriei Capitalei. De la Biroul de Presă am fost rugați să facem o solicitare pentru a primi răspunsurile în legătură cu acest subiect.

Proiectul cu stâlpișori galbeni, sortit eșecului

Nu este primul proiect de acest gen al Primăriei Capitalei. În 2017, mai exact, prin luna mai, în zona Podului Miorița, pe principala rută de intrare în București dinspre Ploiești spre Casa Presei Libere, angajații autorităților locale montau de zor niște stâlpi galbeni pentru a delimita banda din dreapta. Scopul: fluidizarea traficului! S-a renunțat la proiect după doar trei zile, deoarece soluția propusă era una care mai mult încurca decât fluidiza. Mai exact, circulația era îngreunată atât din cauza lucrărilor, cât și din cauza restrângerii carosabilului.

„În această primăvară vom lansa benzile unice, benzile rutiere, pentru început cu marcaje orizontale, doar din vopsea, și ulterior, la finalizarea licitației, și cu marcaje verticale, deci cu acei stâlpi care marchează practic banda unică. Sunt necesare benzile unice și le vom aplica acolo unde atât Poliția Locală Municipală, cât și cele de la sector și Poliția Capitalei și Brigada Rutieră consideră că ajută la fluidizarea traficului și nu mai mult încurcă“, spunea, în luna martie, primarul general Gabriela Firea despre acest proiect. Unul sortit eșecului. Vom vedea dacă situația se va repeta și în cazul marcajelor de tramvaie și ce repercusiuni va avea această inițiativă asupra traficului din București.

Până una-alta, peisajul este cel cu care ne-am obișnuit. Mașini bară la bară, nervi întinși la maximum, lipsa parcărilor și lista ar putea continua. Cât despre soluții, niciun primar nu pare să fi găsit până acum cheia secretului unui trafic cel puțin mai mai relaxant. Dar cine știe? Noi mai așteptăm!

 

Distribuie articolul pe:

16 comentarii

  1. Indiferent de primar si de ce culoare politica are,problema aglomeratiei de pe soselele din capitala,nu vor putea fi rezolvata ! Restul sunt basme …

  2. Singurul primar care luase taurul de coarne, dr. Sorin Oprescu, a fost mătrasit mișelește. Cu carpeli și „lucrări” ca acestea marca Firea se aruncă banii pe fereastră , în favoarea exclusivă a firmelor clientelare.

  3. Vad ca toti sariti in capul autoritatilor ca vor sa faca cate ceva sa fluidizeze transportul in comun blocat d cocalarii care merg pe liniile de tramvai. De ce nu spuneti nimic de si mai cocalarii (nu-mi pasa ca poate nu e corect), care parcheaza aiurea si ingusteaza si mai ult strada.
    Cand va lua politia atitudine fata d cei care pacheaza pe prima banda?
    Si inca ceva, mai sunt soferii de ,icrobuze care parcheaza pana la jumatatea benzii intai. Nu le pasa ca poate provoca accidente.

  4. strazi, sosele si autostrazi suspendate… 🙂
    mrei Manager, Fireo…? suna-ma, vezi sa ai un salar competent!

  5. Nu sunt bucurestean, si cand nu am treaba in oras as prefera sa-l ocolesc ca sa merg in sudul tarii unde am rude. PE UNDE SA OCOLESC? EVIDENT CA PE CENTURA CAPITALEI!! CARE CENTURA? O MIZERIE SINISTRA PE DOUA BENZI UNDE CA SA FACI UN KM PIERZI ORE!!! ASA CA INTRU IN CAPITALA UNDE INGROSAM INUTIL TRAFICUL INFERNAL DAR FAC MAI PUTIN EVIDENT DECAT PE CENTURA. DE PESTE 20 DE ANI SE LUCREAZA CA MELCUL LA ACEASTA CENTURA CARE POATE SA FIE O SOLUTIE LA DECONGESTIONAREA TRAFICULUI DIN BUCURESTI. Am avut ocazia sa vad soselele de centura ale Madridului si Budapestei, capitale europene. NU AI TREABA IN ORAS, NU AI CE SA CAUTI!!!

  6. Soferii care nu isi pot purta posteriorul decat in masina lor, vor renunta si vor lua metroul! Sa nu imi spuna cineva ca toti cei care freaca strazile din Bucuresti si parcheza in stilul celebrului Dan Sulea, chiar nu pot sa solutioneze problemele decat cu masina personala! Sa se introduca o taxa de zona centrala si astfel se va reduce numarul plimbaretilor! In plus, pentru companii, care nu pot altfel, ar trebui platite „parbrize” saptamanale sau lunare, ca sa se adapteze conditiilor de trafic. Sunt conducator auto dar prefer sa merg cu metroul, cand nu este absolut necesar sa folosesc de unul singur o masina! In plus, nu ar trebui acordate autorizatii de constructie de noi ansabluri, rezidentiale, de birouri, hotel restaurant, decat daca acestea vor avea si un numar de locuri de parcare egal cu acela al utilizatorilor! Da, bat si eu campii, ca e Romania, e Bucuresti si legea e facultativa! Lasa ma ca merge asa! sau Da si matale ceva! si totul se rezolva! si asta nu-i de acum, de la madam Firea, e de la Base, si Videanu, si Faraonul si toti minoritarii care au condus, trans-partinic, Bucurestiul, vremelnic, ca „edili” si „buni gospodari”…pentru ei si familiile, pretenii, amantele si toti ai lor!

    1. Cum sa aiba locuri de parcare egal cu acela al utilizatorilor? Tu gandesti???? Nicaieri in lume nu exista asa ceva… e o nebunie!

      In Londra, „The Shard”, o cladire cu 95 de etaje… are doar cateva zeci de locuri de parcare

      Ca sa fie cum zici tu ar trebui ca toate cladirile sa fie cutii de chibrituri…

  7. Soluţia e evidentă: maşini electrice zburătoare!
    Primăria trebuie să împartă câte una gratuit fiecărei familii din Bucureşti. Preţul unei maşini ar fi maximum 700.000 de euro, deci costul total n-ar depăşi 500 de miliarde. Cu un credit de la FMI se rezolvă.

    1. muwoaahahahahaaaaaaaaaaaaaaahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
      si fIREA, ce zice… o lasa Draknea…?

  8. in nici un oras din lume (exceptand poate cateva din Italia) nu e un trafic asa groaznic ca in Bucuresti. Asta ca fiecare posesor de rabla luata la mana a 3-a vrea sa se fuduleasca cu ea – prea multe neamuri proaste. Da mai circulati si cu transportul in comun, ca nu va cade nasul!

    1. Pai daca toti tefelistii si taranii vin la Bucuresti. In ultimii zece ani Bucurestiul a devenit un infern din cauza provincialilor care s-au mutat sa-si faca facultatea la Spiru Haret. Ei isi arunca gunoiul pe geam, isi lasa masinile aiurea pe trotuar. Vestea buna e ca s-au scumpit chiriile, si ca atare toti taranii or sa se duca inapoi in satul lor infect de unde au venit.

    2. Exact asta e motivul––proletarul cu creieri spalati a ajuns cocalar si mai are si copii asemenea lui

    3. @Shanghairesti: mai usor, ca-ti pica trifoiul din buletin! Ai fi vreun neam de duce…de rapa.

    4. Sa moara ma-ta ca bucurestenii nu arunca gunoiul pe geam si nu parcheaza pe trotuar?

  9. Bani aruncati degeaba! Separarea liniilor de tramvai de traficul rutier este necesar, dar nu in acest mod!O sursa de venituri si de smecherii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate