Succes românesc

Succes românesc: Blue Air cumpără „Taromul” moldovenesc

Compania aeriană Blue Air, cu capital românesc, împreună cu un grup de investitori din Republica Moldova, a fost declarată câștigătoarea procesului de privatizare a companiei aeriane naționale a Republicii Moldova, Air Moldova. Valoarea tranzacției de vânzare–cumpărare depășește suma de 1,2 miliarde de lei moldovenești (61,6 milioane de euro), dintre care 50 de milioane de lei au fost transferați la bugetul de stat, restul sumei reprezintă datoriile companiei Air Moldova, care investitorul s-a obligat să le achite. Cumpărătorul, consorțiul Civil Aviation Group SRL, și-a asumat și obligația soluționării problemelor de operare și de dezvoltare a Companiei.

“Suntem mândri că Air Moldova a intrat în marea familie Blue Air și ne bucurăm să fim aici, în anul Centenarului. Succesul Blue Air la nivel internațional ne oferă prilejul de a contribui cu expe-riența noastră la viitorul Air Moldova. Ducem mai departe numele companiei cu încrederea că va deveni mândria tuturor moldovenilor și prima opțiune de călătorie a acestora. Nu în ultimul rând, această dezvoltare aduce beneficii și pentru piața de muncă locală, pentru turism și, la modul general, pentru comunitate”, a declarat Marius Puiu, directorul general Blue Air. Noul acționariat precizează că menține actualul program de zbor al Air Moldova, iar prioritatea este recâștigarea încrederii clienților pentru ameliorarea performanțelor comerciale.

Noii proprietari se angajează să transforme Air Moldova într-o linie aeriană modernă de succes, cu o echipă puternică și bine pregătită, care să ofere pasagerilor servicii la cele mai înalte standarde. Accesul la tehnologie IT de ultimă generație, dezvoltarea infrastructurii și modernizare flotei, alături de experiența în industria aviatică a operatorului român vor deschide noi orizonturi pentru Air Moldova și vor crea premisele dezvoltării sustenabile, oferind noi oportunități pentru tineri, să descopere cariera într-una dintre cele mai dinamice industrii.

Agenția Proprietății Publice din țara vecină notează că privatizarea întreprinderii de stat Air Moldova a fost determinată de „necesitatea salvgardării companiei aeriene și evitarea falimentului acesteia”. În ultimii ani, rezultatele activității acesteia a fost în declin continuu, înregistrând în anul 2015 pierderi în mărime de 227 milioane de lei, în anul 2016 – profit în mărime de 8,54 milioane de lei, iar în anul 2017 pierderi în mărime de 190,4 milioane de lei. În primul semestru al anului 2018, datoriile întreprinderii constituiau 1,283 miliarde de lei.

Întreprinderea de stat Compania Aeriană ”Air Moldova” a fost inclusă în lista bunurilor proprietate de stat supuse privatizării prin Hotărârea Guvernului din 12 noiembrie 2008. Potrivit Strategiei de transport și logistică pe anii 2013-2022, aprobată de Guvern în octombrie 2013, pentru a face față concurenței de pe piața internațională, compania Air Moldova urma să fie expusă la privatizare în anul 2015. Schimbările de pe piața transportului aerian, mediul concurențial deosebit de solicitant, presiunea operatorilor low-cost pe piața de servicii aeriene au afectat simțitor Air Moldova, care nu are la dispoziție resurse suficiente pentru dezvoltarea și modernizarea flotei de aeronave. .

Blue Air este una dintre cele mai importante companii de pe piața avia românească, care deține 30 de nave de tip Boeing și acoperă 80 destinații. Asociați ai Companiei Civil Aviation Group sunt și două persoane fizice, cetățeni ai Republicii Moldova cu experiența în domeniul aviației de peste 20 de ani, coproprietar al Companiei aeriene AMS Airlines Air Charter (Georgia) și expert financiar, președinte al unei companii de consultanță din SUA.

Conform Strategiei de dezvoltare a companiei Air Moldova, Civil Aviation Group urmează să lanseze șapte rute noi până la finele anului 2019 şi patru rute noi în 2020. În 2021 este preconizată deschiderea zborurilor pe distanțe lungi către SUA, Canada, China şi zborurilor pe distanțe medii. În plus, este planificată creșterea frecvențelor pe o serie de destinații existente. Activitățile respective se vor baza pe fluxurile reciproce de trafic de călători între țările CSI şi europene, transformând astfel Aeroportul Chișinău într-un hub internațional de aviație. Către anul 2021, flota companiei Air Moldova va număra 14 aeronave, iar numărul de piloți şi echipaje de cabină va crește de la 180 în anul 2018 până la 380 angajați – în 2021.

Flota Air Moldova are șase avioane și operează zboruri directe spre 33 de destinaţii din Europa şi Asia. Companiei îi revin aproape 50 la sută din fluxul de pasageri de pe Aeroportul Chișinău.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4562 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.