
Luni seara, pe mai pe mai multe canale de comunicare, a fost difuzată știrea privitoare la o ședință restrînsă, la care s-a luat o decizie important pentru domeniul Transporturilor. A fost semnat și un memorandum (conținutul a rămas necunoscut) în baza căruia va fi adoptă o Ordonanță de Urgență a Guvernului. Prin viitoarea OUG, guvernul Florin Vasile Cîțu va putea interzice sau exclude companiile din China și din Turcia din licitații într-un domeniu de mare actualitate-infrastructură de transport. Iată știrea publicată de Club Feroviar, un site de specialitate:
”Companiile din China vor fi fost excluse de la licitațiile pentru autostrăzi și căi ferate. Guvernul a adoptat un memorandum propus de ministrul Cătălin Drulă. Măsura urmează să fie adoptată de Guvern și explică cumva trenarea licitațiilor de rame de către Gigi Gavrilă, șeful Autorității pentru Reformă Feroviară, fără nicio consecință asupra acestuia. La finele lui decembrie 2020, UE a semnat un Tratat de investiții cu China. La licitațiile de rame, companiile chineze sunt singurele care s-au asociat cu firme din România” (Doru Cireașă, Club feroviar)
La puțină vreme după reuniunea grupului de miniștri și după semnarea memorandumului, doi șefi de partide pe cale de fuzionare, reprezentînd deja un fel de corp comun, au ieșit la interval și au făcut următoarele declarații:
″Este o reglementare prin care ne asigurăm că nu vom avea ofertanţi care să nu poată apoi să îndeplinească standarde europene, astfel încât apoi să nu fim puşi în situaţia să pierdem licitaţii şi să consumăm timp, când România are nevoie disperată de demararea lucrărilor de infrastructură.” (Dan Barna, copreședinte USR PLUS)
Să zicem că Dan Barna este și viceprim-ministru al Guvernului și nu mai poate de grija licitațiilor și a infrastructurii. Dar, imediat, alături de el, după cum ne-a arătat PROTV a stat și Dacian Cioloș, copreședinte și el al USRPLUS. Și numai ce a zis:
“Se vorbește de restrângeri, de participare a unor companii care nu sunt europene pe anumite tipuri, nu contează naţionalitatea.”(Dacian Cioloș, copreședinte USR PLUS)
Grija celor doi gemeni politici este vizibilă și chinuitoare. Oamenii și partidul lor au preluat responsabilitatea Ministerului Transporturilor, considerat o lovitură la împărțirea posturilor, dar și o afacere regretată de PNL. Cu alte cuvinte, Dan Barna și Dacian Cioloș sunt tăticii investițiilor (afacerilor) din Ministerul Transporturilor.
Cine este acum ministrul Transporturilor? Nimeni altul decît Cătălin Drulă, fost parlamentar USR din 2016, fost prședinte și fondator al Asociației Pro Infrastructura. Cătălin Drulă poate fi considerat feblețea lui Dacian Cioloș și a lui Dan Barna. În politică, se mai numește favorit sau om de casă! Pe Cătălin Drulă, Dan Barna l-a propus și pentru postul de comsiar european pentru Transporturi dar și pentru cel de președinte al Camerei Deputaților. N-a ieșit! Dar, după două încercări, a mers a treia. Tot la Transporturi!
Printr-o logică simplă și pe baza unei colaborări strînse, pe postul de secretar de stat la Ministerul Transporturilor a fost numit Horațiu Cosma. Cine este Horațiu Cosma?
” În 2014, m-am alăturat Asociației Pro Infrastructură, apoi, din 2016, am activat în calitate de consilier în Cancelaria premierului Dacian Cioloș și consilier parlamentar cu atribuții legate de comisia de Transporturi din 2017”. (Horațiu Cosma, în Ziua Cargo)
Veți înțelege din această confesiune publică un fapt simplu: că ministrul Cătălin Drulă este legat de Dacian Cioloș și de Dan Barna, iar secretarul de stat Horațiu Cosma de Dacian Cioloș și, implicit, de Dan Barna. Iar Cătălin Drulă și Horațiu Cosma vin împreună de la Asociația Pro Infrastructura, cea care le-a făcut zile negre celor de la Ministerul Transporturilor și de la CNAIR, în timpul guvernelor precedente. Echipă, nu glumă! Se pot înțelege repede și pe orice dosar din domeniul Transporturilor. La o adică, pot face și legea în domeniu!
Ce își propun cei doi șefi de partid și cei doi subordonați, plasați la Ministerul Transporturilor?
Ca să nu ne chinuim cu explicații tehnice, preluăm analiza celor de la G4 Media:
”Compania CRRC Quingdao Sifang a câștigat în fața Alstom și Siemens licitația de 1,7 miliarde de lei pentru 40 de trenuri electrice, dar trenurile sale nu sunt încă omologate de autoritatea europeană din domeniul feroviar (ERA). În cazul în care producătorul chinez nu obține omologarea europeană într-un an și jumătate, statul român va cere în instanță restituirea avansului și va acorda contractul ofertantului de pe locul doi – toate cu o întârziere de ani buni. O nouă licitație pentru alte 20 de trenuri electrice lansată în 2019 a fost contestată de constructorul chinez și se va reface după aproape un an și jumătate.
Pe ce se bazează Ministerul Transporturilor în tentativa de a exclude companiile chineze de la licitație? Prevederile legale ale UE care permit un asemenea comportament sunt cuprinse în Comunicarea Comisiei Europene nr. 5494 din 2019. Aceasta arată că ”operatorii economici din țări terțe, care nu au un acord care să prevadă deschiderea pieței de achiziții publice a UE sau ale căror produse, servicii și lucrări nu intră sub incidența unui astfel de acord, nu au acces securizat la procedurile de achiziții din UE și pot fi excluși”. UE a încheiat un Acord privind achizițiile publice (AAP) cu 19 state terțe, printre care SUA, Canada, Australia, Japonia, Israel și Moldova, dar China nu este parte semnatară. Ca atare, companiile din China pot fi excluse de la licitațiile public” (G4 Media, 1 februarie ac)
Începe să fie din ce în ce mai clar! Dacian Cioloș o scaldă! Contează naționalitatea producătorului. Adică să fie european de-al nostru. De-al nostru sau de-al soției sau de-al unchului! În același timp, după comunicarea despre semnarea memorandumui pregătitor al OUG al guvernului Cîțu, Cătălin Drulă, ministrul de la Transporturi, s-a rățoit la angajații de la Metrorex. Au salarii prea mari, în contextul în care numărul călătorilor din București a scăzut simțitor din cauza pandemiei. Așa că le-a trimis pe cap corpul de control. Metrorexul este o companie de stat. Adică de bugetari. Și tocmai se pune problema reducerii cheltuielilor bugetare. Nu de alta, dar nu iese bugetul de nici un fel.
Numai că sindicaliștii de la Metrorex nu-și țin gura.Un șef de sindicat al celor de la Metrorex a zis:
-”Nu noi am semnat contracte de sute de milioane cu Alstom și cu Astaldi!”
Deşi „gemenii” Coaliţiei USRPLUS se feresc să menţioneze nume de ţări, cei de la Asociaţia „Pro Infrastructură″ (pepiniera pentru ministrul Cătălin Drulă și secretarul de stat Horațiu Cosma) spun că noua legislaţie va fi adoptată pentru a restricţiona accesul la licitaţii pentru companiile din China şi Turcia.
-″Cel mai probabil, e o lege făcută pentru a îngrădi accesul la licitaţii pentru proiectele mari de infrastructură pentru firmele din China şi Turcia”
declară Ionuț Ciurea, noul președinte al Asociaţiei „Pro Infrastructura”.
Ce mai ascunde actuala echipă de la USRPLUS și de la Ministerul Transporturilor? Greu de ghicit!! Călătorind pe net, am dat de o notiță pe care nu o pot crede:
”-Consilierul premierului Dacian Cioloș pe probleme de infrastructură, Cătălin Drulă, fost director executiv al Asociației Pro-Infrastructură, dezvăluie că a fost reclamat la DNA de către un grup de „reformă și restructurare a CNADNR” (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale), pentru că ar fi dezvăluit public date despre stadiul licitației pentru pasajul suprateran pe centura rutieră București-Domnești” (Thomas Dincă, Profit, 6 mai 2016).
Măi să fie! Dezvoltările și afacerile or să meargă ca pe roate!
Eliminarea celor mai buni constructori de autostrazi si poduri gigant din lume, pe ternuri ultraacidentate, adica pe chinezi, este de domeniul absurdului! Ba, daca vin cu pret si calitate, plus respectarea termenelor de executie, de ce sa-i elimionam? Asta nu suna a licitatie dirijata, adica penala? Voi ati innebunit? Nici noua administratie americana nu va mai prigoni pe chinezi si va apucati voi, niste taratoare, sa faceti asta?
Bre ala cu Doina. Si tu esti destept ca zmeul 😀 . Ai inteles aluzia.
Social democratia nu are cum sa dispara. Dispare Ilescu, Dragnea etc ok, insa cum zici tu, incet incet te inseli. Vezi votul la alegerile parlamentare al PSD-ului, pe care marele pres kwj il dorea disparut din scena politica romaneasca, doar ca dragii romani l-au tradat. De fapt ei i-au trdat pe romani.
Unde mai pui un scor de 29% acceptabil cand ai in frunte o marmota ca Ciolacu. Daca il puneau pe Plesoianu, erati acum la pascut.
In Romania in fiecare an se sting pensionari si apar altii, e firesc asa. Si nu ai cum sa fii pensioar si sa votezi PnDL. Vezi in Spania a venit dreapta si dupa cateva luni oamenii le-au dat flit si au pus inapoi socialistii, cand au vazut ce aberatii aveau de gand aia sa faca cu oamenii.
Democratia este pentru oameni si mai aproape de oameni este social democratia decat asa zis-ul liberalism.
Poti fi liberal dar trebuie sa te gandesti ca daca faci miliarde pentru banci, multinationale etc si dai legi care avantajeaza doar afaceristii dar nu protejezi angajatii si sociatatea, atuncio te-ai dus la vale.
Din miliardele alea trebuie sa dai si un mimim social si la salar si la pensie daca vrei sa te numesti natiune moderna europeana.
Spre exemplu o romanca care a muncit 15 ani in Spania si a ajuns la varsta de pensionare, va primi o pensie minima de 697 de euro, chiar daca pentru cotizatia ei ar fi trebuit sa primeasca 270-290 de euro, Spania considera ca unui pensioar ii trebuie cel putin 700 de euro sa traiasca decent. Ei asta e social democratia.
DA
Cand liberalii sau usr-istii vor gandi asa, atunci da, PSD isi va pierde masa de votanti, altfel nu.
Nu mai bate câmpii, că eşti
in aer. Dacă n-ai priceput, ideea, printre altele, este că Cioloş este prea umila
slugă a Frantei. Tare mai eşti de cap!!
Langa noi se construieste linia de cale ferata de mare viteza Belgrad – Budapesta cu finantare si tehnologie chineza.
Cel mai probabil se vrea excluderea Romaniei de pe Drumul Matasii ce leaga Extremul Orient de vestul Europei.
Si pentru ca nu cumva portul Constanta sa fie integrat pe acest drum, este exclusa si Turcia desi aceasta tara are statut de partener comercial favorit al UE. Ce legatura exista intre Turcia si portul Constanta ? Pai este vorba despre modul in care Turcia va putea favoriza comertul la Marea Neagra in contextul construirii Canalului Istabul, canal paralel cu Bosforul, si ulterior cenzurarea transportului maritim al navelor comerciale de mare tonaj si militare.
Ai nostrii executa ordinele de la Bruxelles sau de pe aiurea cu consecintele izolarii si saracirii tarii noastre.
Daca ar fi fost numai decizia lui Johannis, atunci gaseam si Israelul pe lista dar este evident ca este decizia sefilor USR.
Adica Franta (Ciolos) Germania (multi altii).
se vede treaba ca in fata navalitorilor asiatici ai nostrii taie padurile, parjolesc totul si otravesc apele.
La cat sunt de determinati se pare ca le va reusi.
Sa nu uit: Ceausescu a fost cel ce a inceput constructia de nave feryy-boat pentru linia maritima Constanta – Samsun inca din 1984. Ideea a fost abandonata in 2008 pe durata mandatului basescian cand navele au fost retrase datorita conditiilor precare ale infrastructurii rutiere din Romania, TIR-urile turcesti preferand ruta Bulgaria – Serbia – Ungaria s.a.m.d.
Lipsa autostrazilor din Romania nu este, deci, datorata doar coruptiei PSD.
Tamago dixit: „Nu te duce taica dupa fenta „
Am observat ca aici s-au initiat conflicte intre noi,ceea ce este convenabil pentru cei pe care noi ii analizam si criticam. De cate ori sunt atacata in loc sa vina cu contra-argumente . Sa discutam si sa analizam. Dar nu frate, aici diecare are o maciuca pregatita sa o aplice celuilalt ca nu e de acord cu el. Ma intreb daca nu cumva unii sunt platiti sa dezinformeze,iar altii cad in capcana. Atat am avut de zis. Dar asta nu ma va face sa incetez sa arat ce nu e corect.Este un conflict intre ceea ce vrem de la politicieni, si ceea ce pot ei. Intre ceea ce trebuie sa faca si ce ni se intampla. Trebuie sa stii sa vezi dincolo de vorbele lor. Conflictul asta intre a vedea si intre ceea ce ne dorim ne omoara.Stiu ca unii sunt trup si suflet socialismului sau liberalismului. sau na, userismului mai nou. Dar oare asta ne face sa nu vedem dincolo? A fi corect e o calitate.Cand esti corect cu tine insuti,atunci impui corectitudine si vezi mai departe de dorintele tale.
Ce naiba o fi cu postacii PSD ? Mai demult , aveau si ei niste pseudonime decente . Acum au tot soiul de onomatopee , litere, cifre , altii nu mai au nimic .Te musca de fund direct , nu stii cine este . Foarte ciudat ! Ma intreb de unde vine frica asta paralizanta a PSD , ( si atirnatorii , cei care sug la tita PSD ) fata de USR ? Nu de PNL , ci de USR . Chiar si articolul de mai sus , arata aceasta frica . IMI povestea un amic , ca in Teleorman , toate orasele ( toate cu primari PSD de 15-20 ani ) au fost capturate de chinezi … au luat magazinele comuniste si le-au umplut ca marfuri din China ! Nu fac nici un fel de investitii , nici macar nu le spoiesc . Negustorii romani vind in niste cocioabe de tabla . Firmele occidentale nu se comporta asa , se vede asta cu ochiul liber , in alte orase .
Ieri a fost nickul ranjitul la pupitru, astazi este zmeul. Oricine realizeaza ca sunt niste robotei, educati prin cine stie ce locuri izolate, cu extirparea sentimentelor umane in schimb cu exacerbarea egoului. Mi-i imaginez ca pe omuletii verzi cu capetele acelea mari si cu antene prin care sunt teleghidati. Ei nu stiu ca au o perioada scurta de utilizare dupa care vor fi inlocuiti cu altii la alt nivel.
Citeam despre educatia spartanilor. Cam astfel au fost si ei formatati, niste robotei cu termen de valabilitate fixat de creatori.
Nu numai ca sint „gemeni politici”, dar sint si siamezi ! Marea problema e ca, dupa ce ca au o singura inima comuna (securista) mai sint lipiti si in zona capului, avind un singur creier comun, de marimea unei mingi. De tenis.
Georgica ,,, Ceea ce este un lucru bun ca al tau PSD dispare incet si sigur, prea incet din pacate. PNL pentru a supravietui va trebui reformat si o va face.Cat despre USR,este viitorul. Inlocuieste o clasa politica infecta,mediocra, inapoiata. Te-ai prins, vorbesc de PSD,un partid de infractori si grunjosi. Iti dau o tema. Mergi prin localitatile conduse de PSD,vei gasi tristete,saracie, oameni inapoiati. Teleorman,Vaslui,cele mai elocvente.PSD un partid care a bagat in mintile votantilor lor numai conspiratii. Sorosi si dusmanul occident. Doar asa si-au ascuns incompetenta .
Tripleta asta de securiști, Bârnă, Cioloș, Drula e una din cele mai toxice din politica românească. Îi doare în pipota de România! Interesul lor e să-și umple buzunarele cu euroi!
PUSCA SI CUREAUA LATĂ,. CE GOLANI ERAM O DATĂ. FOAIE VERDE,,IOAI,MĂTRĂGUNĂ,ÎN GUVERN ÎI UNU,,STRULĂ,PARDON.,,,,,,,,,,DRULĂ,,,. _OARE,ITIC SI CU STRULĂ,L OR CREAT PE,DRULĂ? _NU,BARNA SI CU CIOLOS!?
Mai schimba textele alea ca te faci de ras! Sau le-ai incurcat sau nu ai mai mult de doua la indemana? Al catelea numar de „Bula” esti?
Sa speram, in sfarsit, ca o sa scapam de gunoaiele care ne-au invadat piata dupa Revolutie. Priviti la Ungaria, Polonia, Cehia, unde sunt in urma colaborarii cu firmele occidentale.
Si daca se fabrica tot in Ro de la chiloti pana la ace ,de ce mama naibii nu am fost in top? De ce nu am participat la bursa ? Pentru ca ….sa aud … Din cauza PCR .Pentru ca nu aveam produse competitive.Totul se facea la norma si schimburile de produse se faceau doar intre statele socialiste si cele arabe.Iar bietii romani aveau impresia ca sunt de calitate,neavand alternative.Vai de capul vostru de nostalgici.Traiti in trecutul „glorios” care era de fapt o fatada.Economia mergea in perdere,mii de dolari pe zi .Iar urmasii PCR .adica PSD au continuat aceasi strategie pierzatoare.
Cred ca politica impotriva Chinei nu va da rezultatul scontat ,din multe puncte de vedere!
China are 20% din populatia lumii este raiul pentru intreprinderile americane si altele,producatoare de bunuri,care au factorii in China!
China produce mai multe automobile americane decat SUA,China are 97 % din rezervele mondiale de „pamanturi rare” 17 elemente fara de care nu pot exista de la telefoane mobile, componente de calculator și motoare electrice până la tehnologii precum bateriile electrice, armamentul sofisticat și turbinele eoliene
Chestiunea cu HK ,unde influenta americana prin biserica baptista a provocat tulburarile de anul trecut, este in fine controlata de guvern,HK fiind parte inalienabila a Chinei!
Povestile cu uigurii ïnchisi in lagare”se bazeaza pe fanteziile unui extremist religios crestin,Adrian Zenz ,care este citat permanent de SUA ,dementul conmsiderandu-se „Mesia”!
Pe retele sociale nu poti spune ca vrei . Libertatea ti-o asumi responsabil. Unele editoriale cum e si Cotidianul au luat-o razna publicand numai minciuni sub numele de „editoriale” Numai ura, numai conspiratii, panica. Se folosesc de oamenii mai putin informati bagandu-le in cap fel de fel de temeri.
” Prostii au nevoie de panica zilnic ” Cotidianul asta face.
Si eu cred ca Uniunea Europa doar cu Rusia si China vor prospera in secolele care vin,fara arabi,fara „atatatorul” la razboi,fara prea multa religie,fara prea multe minoritati! SUA este un Mexic in devenire si e normal,doar au furat pamanturile mexicanilor, ca sa se extinda de la un ocean la altul!
SUA top exporturi:Petrol,soia,bumbac,porumb,grau,armament
China top exporturi: computere,echipamente telecomunicatii,echipamente industriale,
Despre ce discutam?
SUNT TREI CAPETE DE ..LA
Esti prea aspru cu acesti ‘bula’. Cei din usrcruce ar trebui numerotati: Bula nr.1, Bula nr.2, Bula nr.3 etc. S-ar sari de cateva sute de mii cu tot cu sustinatorii lor inraiti cu capetele in colturi. Cei trei ‘bula’ aflati acum in discutie n-au stabilit nimic, hahalerele astea cu foamea-n gat sunt doar niste lachei care poarta ordinele stapanilor.
Desteapta-te, romane, pana nu e tarziu!
Drula, Ciolos, Barna..vorba poetului, niste tarani si fosti turnatori cocliti.
Bai Drula, chinezii au fost pe Luna, sint in drum spre Marte, sint o forta in spatiul cosmic, au cea de-a 2-a mai mare si puternica economie mondiala, au Huawei, au..au..au..tu ce ai, mai Drula ? Ce stii sa faci ? Cu ce te afirmi ? Un drum satesc nu sinteti in stare sa faceti panaramelor coclite, si strimbati din nas in fata Chinei ? Cine ar fi buni, nespalatii aia de francezi ? Va puneti o cravata de 5 euro la git, va si credeti mari europeni sclifositi si democrati..niste javre.
…Romaniei se duce incet-incet pe drula!
Astia nu s-au hotarat inca la ce banci sa ascunda banii pe care-i vor fura de la stat. Ii ajuta stapanul lor Soros, dar intunecimea sa cere jumatate din bani, ca doar el i-a bagat in parlament si pus in functii. Pentru asta Soros a folosit Dominion si pe Sandra Pralong de la Cotroceni.
Taranusul asta crescut de unchiu-so Vulpea este de o mediocritate totala, este tipul incultului clasic dar cu ifose de emancipat. In treacat fie spus, la emanciparea sa vestica a pus umarul si maestrul Bivolaru. Daca nu era securitatea care sa-l ‘indrume’ in viata era si acum la coada vacii de unde a plecat ca orice baiat de trupa ce se regasesc acum prin parlamentul si guvernul Romaniei ca sa nu mai vorbim de justitie si servicii. Daca fomistul s-a pretat pana si la mizeria de a fi paznicul Doinei Cornea desi unchiul l-ar fi putut oricand schimba la un alt obiectiv al securitatii in cazul ca ar fi cerut-o insemna ca i-a placut rolul de pazitor care ii aducea afirmarea. Ce poti cere unei asemenea japite educata si crescuta pentru a fi sluga perfecta? Mai nou si-a gasit stapani si pe afara.
Dar Federația Rusă, Federația Rusă cum nu apare în comunicatul cu lista exclușilor. Vai, vai ce perdaf va primi SRI, domnul Eduard Hellvig, de la Ambasada USA! Și de la cine vom lua trenurile, de la Franța, de la Germania? Vor fi iară de garnituri de tren și infrastructură casată, precum avioanele militare luate din Portugalua?