Umbrărescu oprește lucrul pe toate șantierele

UMB, unul dintre cei mai importanți antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură, va opri lucrul pe toate șantierele începând de luni, 11 iulie 2022, conform Asociației Pro Infrastructura.

UMB este deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.

Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajații UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele. Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de O TREIME (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate!

Excepție face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde cei de la UMB sunt foarte aproape de final și au confirmat că vor continua astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie. Motivul? Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor”, spun cei de la Pro Infrastructra.

Dar una este să promiți, alta este să faci. Așa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare și intră într-un soi de „grevă”, asumându-și niște riscuri contractuale semnificative: penalități de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanției de bună execuție. Situația este FOARTE gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera și s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în execuție!” au mai declarat cei de la Pro Infrastructură.

Reacția CNAIR

Compania de Autostrăzi, deținută de Ministerul Transporturilor, a reacționat la auzul că UMB își trimite oamenii acasă și nu îi va mai chema pe șantier.

”UMB este un partener pe care CNAIR îl consideră serios. Compania a luat permament măsuri pentru a sprijini toți constructorii care au contracte în derulare. În cazul particular al UMB, dovadă sunt întâlnirile periodice cu managementul acestui constructor, pentru găsirea celor mai bune soluții privind acoperirea costurilor suplimentare provocate de creșterea prețurilor la materialele de construcție.

CNAIR a făcut inclusiv propuneri care au dus la aprobarea de către Guvernul României a OUG 64/2022,  tocmai pentru a diminua impactul acestor costuri suplimentare. După publicarea acestei OUG, CNAIR a continuat să propună măsuri de îmbunătațire. Rezultatul este acela că MIPE la randul său a inițiat o Ordonanța de Guvern care va îmbunatăti aplicarea acestor corectii de pret. Documentul elaborat de MIPE este în procesul de avizare și avem încredere că în următoarea perioadă acest document va fi aprobat în ședință de Guvern, în acord cu propunerile noastre.

Este adevărat că prețurile la materialele de construcții au crescut constant în ultimele luni, dar CNAIR aplică doar măsuri care sunt în concordanță cu legea, cu prevederile contractuale și cu normativele europene. Este important să precizăm că o astfel de abordare pentru sprijinirea constructorilor care au în derulare contracte, reprezintă o premieră în rândul statelor Uniunii Europene”, se arată într-un comunicat CNAIR.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Cosmin Pam Matei 4557 Articole
Author

15 Comentarii

  1. Actualizti preturile cu rata cresterii acestora dintre data semnarii contractului si data facturarii ,iar corect intre data OFERTEI Si data facturarii.

  2. Niste nesimtiti contributivii astia.
    Pe urma se vaita ca nu merg afacerile, ca muncitorescu n-are ce manca, pentru ca ne platesc noua pensii speciale.
    Intai pensiile speciale se platesc si apoi majorarile valorilor contractelor.
    Ca-avem drumuri sau nu e mai putin important.

  3. Cnair la fel că toate instituțiile din Romania sunt controlate de turci și austrieci.
    Duc mai departe ce a început turco-tatarul de băshescu.
    Si anume lichidarea firmelor autohtone

  4. Normal trebuia să lucreze câți bani mai au!!…și când se termnia malaiul opreai lucrul!!..te ducea-i la măciucă și îi arătai facturile!!..la ce prețuri s-au semnat contractele și cât au ajuns azi prețurile..
    Să-i vedem pe Iohannis, grindeanu, măciucă pe unde scoteu cămașa!!

  5. Eu cred că firma domnului Umbrărescu e la zi cu CIM-urile angajaților, cu plata contribuțiilor pentru angajați, contractele de zilieri sunt toate în regulă, iar protecția muncii e asigurată și se respectă în proporție de 300%. Așa că nu cred că l-ar deranja un control de la ANAF sau Ministerul muncii, mai ales că acum e în perioada de vacanță și nu-l afectează în procesul de… producție, ca să zic așa.
    Așa crede și Guvernul, care nu va face aceste verificări, pentru că e în perioada de întocmire de rapoarte trimfaliste.

  6. …TREZIȚI-VĂ -BEȚILOR DE DESMONOCRAȚIEI ,DACĂ FĂCEAM CA UNGURII ȘI ADUCEAM COMPANII CHINEZE ȘI JAPONEZE-AVEAM PROBLEMA INFRASTRUCTURII REZOLVATĂ 90%,CENTRALE ATOMOELECTRICE,HIDROCENTRALE,SISTEME DE IRIGAȚIE ,PORTURI MODERNIZATE –DA NU S-A PUTUT -NE-AM LĂSAT PROSTIȚI DE UE ȘI USA ȘI ACUM IAR ACUM SUNTEM PRIMII CANDIDAȚI LA „NECIVILIZAȚIE” BA NE VOM TREZI CĂ RUȘI SUPĂRAȚI PE POLITICA IDIOATĂ A ,,PREȘULUI DORITOR DE F-CȚIE NATO” NE VOR „MAI CORECTA VREO 40 ANI ”

  7. Umbrărescu va fi scos pe tuşă şi Iohannis îi va aduce pe cei de la Bechtel – GHINION!

  8. Să mergem direct la subiect!
    Preturile au crescut la toate produsele de la pâine la avioane.
    Guvernul face joc de glezne ca nu are bani ,dar nici vointa si curaj de a lua măsuri în concordanță cu realitățile prezente.
    Aditional la contract cu toate cresterile de prețuri și suplimentarea in bani a contractelor.
    Restul sunt vorbe aducătoare de pagube.
    Dar așa lași, incompetenți si slugarnici cum sunt ai noștri decidenti nu vor acționa în concordanță cu realitățile si lucrarile se vor opri pe toate șantierele. Nu ai cu cine.
    Se vede ce au facut in 32 de ani de jaf, adică nimic bun pentru țară.

  9. Pentru o licitație făcută în anul 2020 renunțarea la lucrări ar trebui catalogară subminarea economiei naționala și ca atare faptă penală. Lăudatul antreprenor român domnul Ubrărescun dovedește că este preocupat stric de persoana dânsului.

  10. Dupa numele perfect pentru canicula, domnul Umbrarescu ar trebui sa faca un joint-venture cu domnul Berescu…

  11. CONSTRUCTORII ROMANI SUNT IMPINSI LA FALIMENT SI RUINA…PENTRU CA INTERESELE MIZERIEI POLITICE SUNT IMPOTRIVA POPORULUI SI CAPITALULUI ROMANESC….ADUCETI-O SI PE ZDREANTA DE KOVESI CA EA A DAT STARTUL JEFUIRII ROMANIEI, CU SUSTINATORUL EI, ILIE BOTOS…CARE E SI TUTORELE DIN UMBRA A LUI HOHA…

  12. Daca nu stiti cum lucreaza umbrarescu, nu va mai aruncati la gatul lui, guvernul crede ca se joaca cu umbrarescu, nimic nu va iesi cum vor guvernantii! Pret-calitate-termen livrare= contract dur de la umbrarescu! Ii merge mintea si agacerile brici dar si calitatea cand vrea sau promite! El lucreaza cu moldovenii de peste prut si plata e indestulata, la sfarsitul saptamanii ii cara acasa peste prut si luni dimineata ii aduce la munca, fiecare muncitor are asigurat si ceva pachet chiar foarte bun pentru wekeend cand pleaca acasa. Si sunt destule facilitati, nu mai stiu in ultimul an cum functioneaza.

  13. Ungurii au reușit, la noi guvernele de după 89 au reușit doar să distrugă și să fure că să aibă și ei o amanta mulțumită. Cred și eu că strâmbă din nas constructorii după ce au dat șpăgile , după ce s au trezit cu contracte care îi depășesc.

  14. CNAIR a făcut inclusiv propuneri care au dus la aprobarea de către Guvernul României a OUG 64/2022, tocmai pentru a diminua impactul acestor costuri suplimentare probabil au oferit 50 bani bonuri de masa pt angajați și unul de 50 de bani pe kilometru

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.