Un gigant industrial dă afară mii de angajați

Gigantul german din domeniul ingineriei Robert Bosch a anunţat vineri că intenţionează să concedieze până la 5.500 de angajaţi, cel mai recent indiciu al

De B C
Un gigant industrial dă afară mii de angajați

Gigantul german din domeniul ingineriei Robert Bosch a anunţat vineri că intenţionează să concedieze până la 5.500 de angajaţi, cel mai recent indiciu al

Gigantul german din domeniul ingineriei Robert Bosch a anunţat vineri că intenţionează să concedieze până la 5.500 de angajaţi, cel mai recent indiciu al dificultăţilor din industria auto germană, afectată de cererea slabă şi de concurenţa din China.

Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, ar urma să renunţe la 3.500 de angajaţi, până la finalul lui 2027, de la divizia sa de servicii informatice, jumătate fiind la unităţile din Germania, pe fondul cererii slabe pentru sisteme de asistenţă de conducere inteligentă şi soluţii pentru conducere automată.

De asemenea, 750 de angajaţi ar urma să fie concediaţi până în 2032 la uzina din Hildesheim, în Germania. În plus, vor fi concedieri la divizia de mecanisme de direcţie la fabrica din Schwaebisch Gmuend, lângă Stuttgart. Compania vrea să concedieze acolo până la 1.300 de angajaţi, în perioada 2027 – 2030.

Consiliul angajaţilor Bosch şi sindicatul IG Metall şi-au exprimat opoziţia faţă de concedieri. „Ne vom organiza rezistenţa la acele fabrici la toate nivelurile”, a afirmat Frank Sell, adjunctul şefului Consiliului angajaţilor.

Continental, Robert Bosch GmbH şi ZF Friedrichshafen AG îşi reduc cheltuielile pentru a face faţă declinului din sectorul auto. Clienţii lor, inclusiv Volkswagen AG şi Mercedes-Benz Group AG, îşi reduc eforturile de electrificare, ca răspuns la cererea slabă, astfel încât furnizorii care investesc în noile tehnologii se confruntă cu dificultăţi.

Giganţii industriali germani sunt afectaţi de tranziţia la o economie mai curată. Tranziţia este una deosebit de dificilă pentru sectorul auto german, care a crescut graţie producţiei unor automobile de calitate, echipate cu motoare cu combustie, şi care beneficia de sute de producători locali de componente, scrie Reuters.

Distribuie articolul pe:

10 comentarii

  1. Eeee… Le iese „slava” pe nas. Au vrut să boicoteze gazul, petrolul și materiile prime și ieftine, sigure și apropiate de la mujici!
    ACUM SĂ APLAUDE CE LATRĂ DROGANGIUL DE JELEU, SĂ MAI PRIMEASCĂ NIȘTE „REFUGIAȚI” AFGANI… SĂ-I ȚINĂ PE CASĂ, MASĂ ȘI BANI MOKKA.

    Plus marea lor greșeală cu externalizarea producției în China. Ei ce credeau, că ăia vor sta cu mâinile în sân și nu vor copia și dezvolta, în folosul lor, ce le-au oferit ei gratis?
    No, acum să-i vedem cum vor face față noilor competitori, firmelor chineze. Și vedem: trag obloanele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate