Fantezii geometrice, culori aprinse şi sobrietate alb-negru, catifea şi blănuri sofisticate, pliseuri şi broderii

Dacă defilările de la New York şi Londra le-au avut în public pe Lana Del Rey, Natalie Portman şi Jessica Alba, primele rânduri de la Milano au fost ocupate de super redactoarele de modă, de moştenitoarele designerilor, ca Margherita Missoni şi Delfina Delettrez Fendi, de câteva staruri ca Helen Mirren şi Monica Bellucci… Un tur de orizont asupra colecţiilor toamnă-iarnă 2012-2013, de la Milano.

Tulburătoarele amazoane prerafaelite ale lui Gucci

Pantaloni de catifea imprimată cu frunze, părând desprinşi parcă dintr-o tapiserie de secol XIX. Aceleaşi motive pe muselina bluzelor uşoare, cu mâneci bufante. Cazace cu aer slav, rochii de cocktail cu fustă-lalea până sub genunchi, cizme de cavaler cu toc înalt şi ascuţit sau plate, din piele de crocodil neagră, semi mată, geantă decorată cu inele. Femeia Gucci oscilează între romantismul à la Dante Rossetti, inspiraţia machiajului şi opulenţa barocă a amazoanelor elegante.

Giorgio Armani. Rochie cu dublă jupă, în combinaţie de frez şi negru

De la hainele de catifea la rochiile lungi de muselină imprimată cu lalele negre, dar şi din misterioasele pietre, precum safire, topaze, ametiste, totul contribuie la creionarea acestei aluri nebune. Lungimea este până la genunchi. Iar fustele drepte sunt acoperite cu pene de cocoş. Catifeaua, unul dintre materialele de predilcţie ale colecţiei, în nuanţele fragile ale lemnului de trandafir, gri-porumbel, turmalină, oranj, totul este minunat.

Frida Giannini a făcut senzaţie cu haina sa mov din blană de vulpe, pe care a asortat-o cu un cardigan roşu.

François-Henri Pinault este încântat. Pentru el, categoric, Yves Saint Laurent a rămas creatorul-reper al Casei „Gucci”. Un elegant magazin va fi deschis în aprilie la Shanghai, prezentând defilarea de la Milano, iar Casa „Gucci” devoalează că, în 6 martie, va fi o nouă campanie publicitară a cărei imagine va fi Charlotte Casiraghi. În tot acest timp, voluptuoasele manechine în rochii lungi de tul negru, brodate cu ramuri de coral, sunt pur şi simplu fatale.

Femeia Gucci este romantică, cu sugestii gotice, dar rigidă, dând senzaţia unui suflet negru. O îmbinare de brocarturi şi cizme în stil militar, în culori de violet, verde-sticlă, albastru, dar mai ales negru.

Odă Italiei baroce

Pelerină neagră cu broderie aurie şi rochie din dantelă la Dolce&Gabbana

La „Dolce&Gabbana”, o odă Italiei de Sud, cea a văduvelor şi a fecioarelor, al căror tandem a inspirat dintotdeauna creatorii italieni. În negru, alb şi punct încrucişat, a defilat pe podium un adevărat album al Sudului. Încântătoare creaţii din dantelă şi tul sub care transpare lenjeria retro de culoare neagră. Fuste din organdi imprimat, cu amoraşi şi trandafiri… Toate laminate de broderii aurii, asemănătoare sculpturilor din lemn aurit din bisericile baroce şi capelor din astrahan negru ale frumoaselor femei siciliene. Cizme cu nasturi, ciorapi trei sferturi de voal sau dantelă, genţi mici decorate ce păreau ieşite dintr-un film de Visconti. Cu pieptănături stricte, cu benzi decorate cu perle, flori de catifea şi bijuterii, manechinele păreau o procesiune de fecioare cu figura acoperită de văluri din tul.

Blănuri şi în colecţiile Max Mara

În defilarea „Dolce&Gabbana” s-a evidenţiat barocul sicilian, cu principese bogat împodobite. În defilarea lor se pare că s-a uitat sobrietatea, izbucnind hiper decorativismul. Scenografia aducea cu producerea unui film: 20 de gigantice lampadare decorate cu trandafiri, perdele din mătase drapată şi o mare oglindă cu ramă aurită. Văluri, coroniţe, cercei mari cu medalioane de sfinţi. În picioare, pantofi fistic cu platformă. Cape, rochii din dantelă şi broderii, totul pe melodia „O, sole mio”. Mantouri cu motive decorative luate parcă de pe pereţii bisericilor, boboci de trandafir din dantelă, pe care simţi dorinţa să-i atingi. Ai dori să priveşti de aproape brocartul pe care înfloresc perle.

Valuri de senzualitate. Helen Mirren, actriţa preferată a lui Stefano Gabbana, a aplaudat entuziasmată: „Îmi place să port această modă deşi nu mai sunt tânără”. La fel de entuziasmată şi splendida Monica Bellucci, protagonista campaniei publicitare „La Bella Italia”.

Senzaţia „Prada”

Alberta Ferretti, Rochie neagră de seară

Marca milaneză se distinge printr-o propunere inspirată, mixând influenţe din secolul al XIX-lea şi anii ’60-’70.

Defilarea „Prada” a făcut senzaţie. Imensul covor ce acoperea catwalk-ul era decorat cu motive geometrice violet şi negru, sub marile neoane colorate, suspendate, ale lui Dan Flavin. Defilarea robotică a manechinelor cu aer de mutante a fost servită de banda sonoră mixată de Frederic Sanchez. Pe covor s-au întâlnit două curente: aluziile la taiorul masculin al secolului al XIX-lea, mantoul cu sau fără mâneci, redingote, fracul şi vesta, ce s-au confruntat cu imprimeurile op art, între David Hicks şi Vasarely, între codurile Courrèges, dar adaptate la gustul Prada. La ieşire, cumpărătoarele americane sunt încântate. Şi neliniştite în egală măsură: cum să porţi o asemenea lungime la pantaloni dacă nu ai cel puţin 1,75. Într-adevăr frumoasă această linie efilată, care accentuează tivul şi manşetele mantourilor şi fustele portofel peste pantaloni până deasupra gleznei, cel mai adesea dintr-un crep satin greu. Creaturi încălţate în pantofi platformă, cu plete bicolore, aproape punk, până la jumătatea spatelui, negre şi platinate, evocă avataruri feminine gigantice.

Prada revine la broderie, una dintre specialităţile sale, neglijată mai multe sezoane, care, în mod sigur, vor mări preţul. Plasate geometric, mari caboşoane faţetate, negre, imitând cristalul sau colorate, marchează fanta unei redingote, gulerele şi manşetele. Cantitatea de material este generoasă, croielile pure (sub elementele decorative se poate citi linia precisă) amintesc gustul lui Phoebe Philo de la Céline.

Giorgio Armani, roşu şi negru

În culise, colaboratorii, printre care geniala macheuză Pat McGrath, prietenii şi jurnaliştii s-au dezlănţuit la auzul aplauzelor în faţa unei Miuccia Prada mai puţin intelectuală, mai comercială şi mai inspirată în acelaşi timp.

Manechinele Miucciei Prada au fost excesiv împodobite. Criticii de specialitate au spus că ele veneau parcă de pe altă planetă, părând principese virtuale, îmbrăcate în mantouri, veste, jachete şi pantaloni, totul intens brodat cu inserţii de pietre şi piele, arabescuri care se încrucişau cu fantezii geometrice şi tocuri vertiginoase, greu de purtat chiar şi pentru modele. Violet, oranj, verde militar şi tabac sunt culorile favorite ale acestor „cyber ladies”. Asemenea femei nu pot fi văzute pe stradă, dar stilista caută sublimul. „A găsi un echilibru între fantezie şi purtabilitate nu e uşor”, declară Miuccia Prada.

Fendi şi moda experimentală

Defilare Roberto Cavalli, voal cu buline

O amazoană de lux. Jocul dublu pare să fie cuvântul de ordine pe podiumurile milaneze. Nu e cazul să te încrezi în aparenţe… Tânărul Marco de Vicenzo, asistentul Silviei Fendi, zboară cu propriile aripi de mai multe sezoane. Acum a venit în faţa asistenţei cu o colecţie riguroasă. Pătratele de piele aplicate pe fustele drepte de flanel ivoar, ca şi pe rochii, fac obiectul unei realizări impecabile. Rochiile fără mâneci, până la jumătatea genunchiului, sunt decorate cu incizii şi stele devoalând o piele în culoare caramel. Pentru seară, rochiile lungi, din mătase, plisate soleil, oferă efectul marmurei, aluzie la palatele Romei.

La „Fendi”, Karl Lagerfeld a imaginat o rafinată specialistă în ornitologie, care se învârteşte prin pădure îmbrăcată în blănuri cu aspect de pene, care sunt de fapt un puzzle de blană de capră, de vulpe şi vizon. Volumele sunt ample, cu mâneci ieşite parcă din stampele victoriene, şi fuste „panier”, drepte în faţă şi plisate în spate, un fel de semi kilt. Contrariile se atrag: opac şi lucios, dens şi volatil, mare şi mic.

Este incredibil cât de bine sau cât de rău poate face unei mărci o schimbare de consultanţă.

Blugirl, o linie tinerească în roşu şi negru

La „Alberta Ferretti” totul este pozitiv. Rochiile de muselină, specialitatea casei, sunt mai pline de nerv, mai actuale, contemporane. Adorabilele rochii lungi din şifon de mătase au făcut faima mărcii. Iarna viitoare, femeile care le poartă vor fi mai sexy în mantourile stil bărbătesc, cu cordon, colanţi de voal negri şi tocuri ascuţite sau în mantouri de vizon roşii şi ochelari de soare. Nu acelaşi lucru se poate spune despre veste. Sub ele, rochiile rămân fragile, uneori cu o linie incertă. Ca şi cum n-ar exista un dialog între look-ul exterior şi cel de desubt, ci o totală bipolaritate.

Alessandro Dell’Acqua s-a jucat cu ideea garderobei unei regine a Angliei. Tweedul este omniprezent, desigur, dar alături de neopren, pentru a construi volume cubice. Bijuteriile coroanei se regăsesc brodate cu mari strasuri de culoarea smaraldului pe fuste fals plisate, despicate mult deasupra genunchiului. Tente pale, bej, roz bebe, dessou-uri delicate ivindu-se de sub fustele drepte, în timp ce mănuşile negre de piele brodate cu false diamante, mari cât hotelul Ritz, amintesc mănuşile de grădinărit care-i pasionează pe englezi.

Giorgio Armani, întotdeauna surprinzător

Gucci insistă pe culoarea neagră. Revin pelerinele

În pofida titlului, defilarea „Armani” n-a fost chiar „Easy chic”. Toate manechinele au purtat o pălărie de fetru aplecată pe o parte. Li s-a cerut, în culise, să privească sistematic spre dreapta, ceea ce le-a dat un aer de păpuşi mecanice. Ultimele modele ale serii, o haină scurtă cu paiete oranj şi negru, strălucind ca o piele de reptilă, un costum cu paiete negre, au dat adevărata măsură a defilării. Un fel de bermude apar sistematic de sub rochii şi fuste. Mantoul din blană de capră, în degradeuri de la negru la roz, blana foarte aproape de stilul Frederic Castet, amintesc de moda disco-pop a anilor ’80. Giorgio Armani va fi întotdeauna surprinzător.

Tinerele manechine de la „Emporio Armani” au defilat câte două sau câte trei, uneori câte patru, arborând mocasini în stil masculin, pantaloni trei sferturi şi T-shirt-uri paietate.

Ferragamo, rochie din voal cu mâneci şi fustă brodate

Giorgio Armani punctează pe taior, în stilul androgin, în culori fucsia şi oranj, uneori în combinaţie cu gri. Fiecare piesă are o valoare extraordinară prin stilul său, de la pantofii fără toc, cu inserţii animaliere, la pălării Fedora din fetru. „Am încercat să redefinesc chicul prin culori aprinse. Ştiu că negrul este maximum, dar el are nevoie de un flash luminos. Bermudele sub o rochie fac ca totul să devină informal, chiar şi încălţămintea în stil masculin. Tot ceea ce în această colecţie pare să fie facil e fructul unei ample cercetări. Eroarea adevărată vine de la propunerile televiziunilor şi jurnalelor. Atunci când vrei să fii la modă trebuie să te uiţi înainte în oglindă şi să-ţi calibrezi piesele după fizicul tău. Dacă aveţi în jur de 1,50 metri, uitaţi pălăriile”, mărturisea Giorgio Armani. Culoarea aprinsă oferă feminitate jachetelor. Eleganţa, după el, semnifică şi a îmbrăca o bluză de culoarea piersicii sub un blazer masculin sau o redingotă din piele ecologică, cu pantofi în stil masculin, cu o bijuterie Swarovski sau bermude din organza. Blazerul a devenit un simbol al comodităţii, care reproporţionează silueta. Dar depinde de momentul în care este îmbrăcat: zi, seară sau la lucru. Dacă este un blazer roşu, înseamnă că eşti o persoană care vrea să se impună.

„De ajuns cu tocurile vertiginoase”. Revin pantofii cu toc jos, care vor oferi mai multă comoditate. „Bărbaţii vor lângă ei partenere, şi nu escorte care să se împiedice”, spunea Armani, care, în actuala lui colecţie, a prezentat numai pantofi „trotteur”. Pantalonii sunt similari celor de motociclist, oprindu-se puţin sub genunchi. Sunt purtaţi ca piese individuale sau sub fuste, ba chiar şi sub rochii de seară. Ciorapii mai groşi sunt negri.

Orice se asortează cu pălăria neagră de fetru la Giorgio Armani

Impresionante, tinerele cu ghete de baschet, dar cu bluze vaporoase şi fuste cu volane. Jachetele sunt din piele multicoloră cu aplicaţii, eşarfele viu colorate.

La Armani, pălării şi culori fluorescente pentru o femeie decisă. Manechinele lui Armani nu se tem să uimească, îmbrăcate cu blănuri roşii shoking, cu jachete pentru serviciu în culoare oranj. Pălăria masculină se potriveşte la orice. Atât la pantaloni cu talie joasă, cât şi la jachete lejere şi preţioase pentru cocktail. Splendide detaliile: şiraguri, bijuterii, poşete, una mai seducătoare decât alta.

În faţa intrării la defilarea de modă de la Milano a manifestat un grup de tineri cu o pereche de iepuri morţi pentru că Armani a adus pe podium jachete din iepure de Mongolia…

Max Mara în alb şi crem

La „Etro”, o sofisticare reală, respirând eleganţă şi o feminitate mai matură. Obişnuitele imprimeuri indiene se regăsesc decupate şi aplicate pe T-shirt-uri de tul strech negru. Printre piesele ce vor face senzaţie, „teddy” în astrakhan gri, pardesiul negru masculin, decorat cu broderii colorate, o haină festonată cu un mare volan de piele perforată, care coboară de la guler la mijloc, un mantou cu balene, care mixează tweedul cu flanelul gri şi cu catifeaua, o haină de smoking cu guler şal din catifea grena, împodobită cu perle şi un pantalon larg din satin duchesse kaki. O colecţie opulentă, preţioasă, foarte feminină.

Etro se întoarce la origini, fiind influenţat de grafica persană şi indiană veche. Colecţia Veronicăi Etro a menţinut structura decorativă, descompunând-o şi apoi recompunând-o.

La „Moschino”, asistenţa a apreciat aluziile la „Chanel” (genţile matlasate din piele neagră şi bluzoanele), minijupele cu pliuri sub jiletci galben-puişor. Este amuzant, vesel, executat impecabil, chic fără a fi „ieftin” şi lipsit de complexe. Femeia „Moschino” este plină de contradicţii, între rigide geometrii. Te uimeşte contrastul dintre sobrietatea alb-negru şi opulenţa bijuteriilor. În timp ce jachetele sunt largi dând senzaţia de libertate, machiajul este simplu, cu eye-liner care desenează ochii în stilul Cleopatrei şi intensifică privirea. Ţesăturile sunt din satin, lame şi piele, în nuanţe de alb, negru, fucsia şi violet.

Seducţie sub control

Orice rochie înnobilată cu o haină de blană, la Gucci

Salvatore Ferragamo şi Missoni, Roberto Cavalli şi Gianfranco Ferré… defilări în care senzualitatea şi eleganţa şi-au dat întâlnire sub aerul urban al anilor ’80. Combinaţii şocante şi excentrice, dar în acelaşi timp avangardiste. Rochii de seară din mătase paietată sau catifea, ce sunt înnobilate de o haină de blană sau o capă din vizon sau samur. Un element din blană trebuie să existe în garderoba fiecărei femei, spun creatorii de modă. Textură de piton, într-o culoare exotică. Pielea coexistă armonios cu blana şi accesoriile preţioase. Liniile cât se poate de drepte ale rochiilor arată impecabil chiar şi la o rochie de seară, predominând grafismul arhitecturii moderne. Râvnitele accesorii ale sezonului sunt botinele lungi sau scurte, cu şiret. Cizme şi pantofi coloraţi, cât mai „funny”.

Păsări şi flori în defilarea Dolce&Gabbana

Defilările italiene de la Milano au oferit surprize frumoase. Anul 2012 marchează 10 ani de la prima colecţie a creatorului Tomas Maier pentru „Bottega Veneta”, proprietatea grupului PPR. De la sosirea lui, a făcut din marca italiană propria casă de genţi, bijuterii, obiecte decorative, parfumuri şi modă. Cifrele din 2011 dovedesc în ce măsură gustul şi ochiul lui au favorizat casa, arătând o creştere de 682,6 milioane de euro, respectiv 33,7% în comparaţie cu anul anterior. Dar pe podium, publicul a putut admira o rafinată colecţie, dincolo de bilanţ. Rochii din catifea, lungi până sub genunchi, brodate cu perle şi cristale, mantouri austere, cu bordură din piele neagră, lungi rochii-furou, cu basc din catifea sau din petale de şifon pline de feminintate. Catifeaua, după cum s-a observat, este materialul preferat al colecţiei. „Bottega Veneta” a demonstrat că graniţa dintre prêt-à-porter şi haute couture nu există. Hainele au silueta anilor ’40, cu inserţii decorative din broderii şi mici pliseuri, precum purta altădată Jean Harlow. Tehnici laborioase în taioarele în nuanţe albastre care, graţie liniei lor, reuşeau să confere senzualitate chiar şi unei învăţătoare germane.

Prada

Donatella Versace revine cu reminiscenţe bizantine, cum ar fi laitmotivul crucii imprimat pe catifea sau brodat XXL pe fuste, la care se adaugă look-ul foarte Rooney Mara din „Millennium”, arborând coafura Templierilor. Se adaugă, pentru seară, piese metalice, cum ar fi agrafele sau curelele la rochiile lungi, spectaculoase.

La „Emilio Pucci”, Peter Dundas a lansat stilul gypsie pentru vara 2012, mortal de sexy. Foloseşte tehnica pielii de crocodil decupate şi rebrodate, văzută deja la Tom Ford, sau cea picior de cocoş XXL, în catifea devorată de cristale negre şi albe. Noul „Pucci” readuce în scenă blănurile peste rochii de muselină neagră. Ultra chic, creaturile sale tulburătoare în rochii-furou mulate. Se remarcă şi hainele stil smoking bărbătesc, ample, bleu-ciel, cu guler şal, un ansamblu cu un pantalon de tweed.

Rochie albă din dantelă, Dolce&Gabbana

Masculin şi feminin în negrul exotic al lui „Pucci”. Negru şi alb în rochiile din tul transparente, cu jachete stil smoking, dar şi jachete militare rescrise în linii provocatoare. Femeia lui Pucci este asemănătoare celei din „Belle du jour”, oscilând între pielea de şarpe imprimată cu culori puternice şi un mix de lurex şi şifon.

Splendida Naomi Campbell, care a semnat un contract de exclusivitate cu „Roberto Cavalli”, a trezit aplauze. Bretele încrucişate pe spate sau bordări cu pene şi paiete la rochiile lungi. Cu „pantera neagră” s-a închis o colecţie bogată în efecte speciale, unde nimic nu este ceea ce pare. Pitonul e pictat în fantezii tigrate, vizonul are intarsii de şarpe, crocodilul este folosit sub formă de fâşii. Pe scurt, fantezia este transformată în haine. Pantaloni din piele de aligator, smokinguri combinate cu jachete de astrakhan. O modă pe care o visează fiecare femeie.

Rigoare opulentă

Rochie din jerse cu capă din pene, în culoare frez, în combinaţie de două culori, la Giorgio Armani

Jocul extremelor a fost echilibrat dozat, în formule variate. „Ferragamo” a reuşit de unească cupa serioasă a uniformele de după imperiul ţarist cu croieli mai frivole. Paspoaluri negre cu nasturi de aur vechi, bluze uşoare cu broderii de culoarea bronzului şi fustele cu pasmanterie, în stilul Larei din „Dr. Jivago”.

„Marni” a pus la un loc constructivismul şi opulenţa în jachetele cu intarsii de vizon, în cele stil Prince de Galles, purtate cu cordoane din piton, cu imense buzunare laterale. Aceleaşi aplicaţii şi pe pelerine, care revin în mare vogă.

La „Laura Biagiotti”, confruntarea a fost între practic şi regalitate. Rezultatul, fastul împărătesei Teodora a reînviat într-un mix de caşmir şi lurex, iluminat de fantezia Orientului.

„Aquilano. Rimon” îşi rescrie în cheie actuală costume teatrale cu detalii pictate de Tiepolo şi Mantegna, în veşminte deasupra genunchiului.

Salvatore Ferragamo, rochie din voal plisată şi brodată, cu mâneci ample

În ţesăturile preferate de „Trussardi” domină fructele şi legumele. Suntem în Peru şi aici stilistul Umit Benan îşi atrage publicul în culorile folclorului local. În taioarele cu pantalon din catifea, fuste asimetrice, blazerurile cu două feţe, tonalitatea pădurilor cu plante seculare se află punctul de plecare pentru „Missoni”, care a lansat haine fluide, dar şi pulovere cu inserţii de piele. Domină maroul şi verdele. Gândite pentru femeia care lucrează, creaţiile au un stil practic, elegant. Rochiile evazate din jerse sau din brocart, care par din două piese, sunt combinate cu cape decorate cu pene şi frunze din metal.

„Franchi Morello” a adus blazerele în stil masculin, fustele lungi, purtate cu ciorapi de plasă sau cu genunchere, încât modelele par coborâte din atmosfera underground londoneză. Pe podium, manechine cu cizme şi îmbrăcăminte în stilul motocicliştilor, dar şi rochii scurte în fantezii geometrice şi cizme lungi sau ciorapi trei sferturi. Un suflet punk.

Un mix de piese şi culori la Prada

Totul este roşu la „Jil Sander”. Ovaţii pentru colecţia lui Raf Simons, creatorul Casei, rechemat de două ori. Ultima lui defilare s-a încheiat cu un standing ovations, aşa cum nu a avut nici măcar, la retragerea sa, Anna Wintour de la „Vogue”. Colecţia, de o rară frumuseţe, a fost într-adevăr impresionantă înainte de plecare lui către Olimpul Dior, unde va deveni director de creaţie. Între imensele buchete de flori primite, publicul a aplaudat încă o dată manechinele îmbrăcate în ample mantouri din lână, bicolore, în nuanţe de la crem la roşu, de la albastru la galben, lucrate impecabil, care au relevat experienţa lui Simons din 2005 până azi.

Delicate lenjeria, cât şi puloverele din tricot, corsetele din organza brodate cu dantelă.

Preţioasă, romantică, femeia îmbrăcată în brocarturi de către tânărul „Silvio Betterelli”, cu paltoane şi veste din piele ce pot fi compuse şi recompuse de Rebechi.

O parte din mantourile în stil militar, anii ’20, de la „Max Mara”, cu aplicaţii din crocodil, inspirate de pelicula „Metropolis” al lui Fritz Lang, dar şi jachetele în stil marinăresc, amintind de „Querelle de Brest”, filmul lui Fassbinder după romanul lui Jean Genet. Detalii scenografice bogate.

„Sportmax” recreează chimonourile ce aduc a haine de arte marţiale, delimitând cu ironie femeia samurai de un mixt futurist, de la negru la albastru marin şi roşu. La „Sportmax”, efectele materialelor şi reliefurilor juxtapuse din creaţiile rochiilor, în care silueta este subliniată de paspoaluri, urmăresc linia sinuoasă a corpului.

„Ermanno Scervino” desenează siluete de clepsidră, în stilul secolului al XVIII-lea veneţian, cu bustiere, fuste din organza ce ascund crinoline şi întărituri de balene. Acelaşi principiu este aplicat şi mantourilor, ce amintesc de Casanova, dar fără accente libertine. „Femeia pe care am gândit-o este emancipată, curajoasă, atentă la ceea ce îmbracă, ştiind că haina sa transmite anumite mesaje”, explică Scervino, care are cliente precum Sharon Stone şi Angelina Jolie.

Naomi Campbell pentru Roberto Cavalli

Jachete cu spate amplu, care dau ideea de forţă, în veşmintele create de „Krizia”, toate pulverizate cu aur ca şi când ar fi fost o armă de apărare. Ele se armonizează perfect cu pantalonii subţiri, plisaţi şi cu centurile înguste. Dar revin şi jeanşii elasticizaţi din caşmir, nu rigizi, ci moi precum puful.

Doamna de aur este cea care domină colecţiile „Kriziei”, predominând auriul, îmbinat cu albastru denim, café-ciocolată, negru şi ecru. Siluete alungite, drapaje în mătase, veste în culori ruginii.

La „Rocco Barocco”, hainele sunt strâmte, dar senzuale amintind de Marlene Dietrich. În mare vogă bretelele şi cravatele sub un taior mulat pe talie, cu fustă scurt.

Colecţiile de la „Blugirl” au culorile îngheţatei de fructe. A fost relansată o ţesătură în stilul anilor ’50, care nu se şifonează, din fire de mătase. Albul luminat de argintiu dă senzaţia zăpezii.

Rochie elegantă semnată Ferretti

Manechinul şi actriţa americană Carré Otis, talia 44, este una dintre celebrităţile care au făcut istorie în modă prin curbele lor apetisante. Creaţiile „Elenei Miro” au lansat siluete feminine senzuale. Liniile au oferit alura unei femei naturale, aşa încât mantourile au urmat linia corpului, curgând apoi în linii fluide, într-un joc de nunaţe cromatice şi combinaţii de materiale. Culori luminoase, de la roz-pudră la nude, de la argint metalizat la roşu-auriu.

Noua colecţie „Gianfranco Ferré”, desenată de Federico Piaggi şi Stefano Citro, este excentrică, cu forme geometrice, construcţii sinusoidale. Ei au studiat cu atenţie arhiva lui Gianfranco Ferré, aducându-i totodată şi un omagiu marelui creator.

Recomanda [votes_up id=222252]
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.