
Cafeneaua. Asta e, beau cafea la cafenea. La cafenea mai vin și niște politicieni care se țin departe de ochii lumii, să pună ei la cale niște matrapazlâcuri. Vin și niște extratereștrii care vor să ridice un mall în plin centrul capitalei. Pentru asta trebuie să dea o șpagă babană la Primărie, au ei habar, au învățat lecția. Politicienii se țin de matrapazlâcuri iar poporul? Poporul e insurgent nevoie mare pe Facebook, să vezi ce fioros și insurgent e poporul pe Facebook.
Poate că eşti tipul insurgent şi atunci am putea construi o structură bazată pe insurgenţă. Poate că , dimpotrivă, imaginea ta are o structură complexă. Şi atunci Imaginarul tău va trebui să stabilească multiplele tale dimensiuni. Pasiuni. Crez. Ideal. Dacă vrei să te poziţionezi în viaţa reală trebuie să cunoşti în amănunt dimensiunile şi structura imaginii tale. Ce gândeşti despre aceste lucruri? Cum evaluăm tendinţele? La prima vedere nu ar fi prea greu. Tendinţele actuale par evidente. Presiunea informaţională dă o notă gravă deciziei.
Tendinţa ar fi virilitatea actului decizional. Hotărârea. Clarviziunea. Intuiţia. Intuiţia e un drum scurt pe care mintea ta îl parcurge în viteză. Sfârşitul mileniului a impus virilitatea ca tendinţă în viaţa politică, în domeniul cultural, în mediul de afaceri. Grupurile reclamă un lider. Liderii diverselor grupuri sociale au o sarcină ficţională de numire grea. Fie grup politic sau un grup de prieteni, liderul trebuie să-şi construiască o imagine de forţă. Nimeni nu menajează pe nimeni. Tendinţa mileniului e a războinicilor. Numeşte o altă tendinţă şi caută punctele de contact ale imaginii tale cu ea.
Ai nevoie de un rol. Eşti un RAZBUNĂTOR? Poţi fi numit ca fiind Imaginea unui răzbunător? Te impresionează nedreptăţile, ticăloşia, răul? Eşti gata să te baţi pentru alţii? Ai putea fi un JUSTIŢIAR. Atunci toate acţiunile tale trebuie să fie conforme acestui rol. Orice pas greşit duce la ştirbirea imaginii pe care ai impus-o de la bun început. JUSTIŢIARUL are un limbaj adecvat. Cinematica corpului său reflectă rolul în întregime. Axa longitudinală este continuă şi nu curbată. Atât din punct de vedere metaforic cât şi fizic. JUSTIŢIARUL intră în luptă. E tipul viril. Are o constituţie robustă. Imaginea lui nu cere o structură adiacentă.
O astfel de structură e reclamată în cazul în care constituţia fizică nu anunţă adversarul că are de-a face cu un Superman. Acţiunile şi limbajele folosite sunt adiacente şi necesare. Dacă ai o constituţie firavă nu înseamnă că nu poţi deveni un JUSTIŢIAR. În asemenea cazuri, ai nevoie de o strategie complexă bazată pe acţiuni inteligente şi pe fler. Instrucţiunile imaginii tale trebuie să cuprindă TEMA. Îţi poţi alege o infinitate de teme. Eşti liber să alegi. Ai stabilit tema. Analizeaz-o în funcţie de datele, conexiunile şi dorinţele tale. Vrei să fii lider. Alege o temă pe măsură. Tema ta poate fi lupta . Oricare ar fi adversarul tu te vei lupta. Nu cedezi. Îţi poţi alege şi alte teme. Poluarea. Te vei comporta ca atare. Salvarea oamenilor. Vei proceda în consecinţă.
Îţi poţi compune imaginea în felurite feluri. Ai nevoie de un set de propoziţii. Compoziţia te ajută să faci unele retuşuri. Aşa va arăta imaginea la final. Construieşte modelul ideal. Autocontrolul poate fi o piedică? Cunoaşterea ta începe cu aventura Imaginii tale. Numeşte imaginea ta. Într-o propoziţie de zece cuvinte. Numeşte-i pe Ceilalţi. Numeşte Orarul tău. Numeşte Concepţia de viaţă. Toate aceste elemente te ajută să compui un model.
Compoziţia înseamnă opţiune. Numirea înseamnă asumarea unui risc. Eşti prea virulent în relaţiile cu ceilalţi? Eşti dezordonat? Imaginarul tău e dezordonat? Cum ai vrea să fii de fapt? Ce lipseşte din modelul tău? În fiecare exerciţiu al Imaginarului se regăsesc hiatusuri de Imagine. Creierul fie se protejează, fie uită din proprie iniţiativă aspecte care nu-l interesează. Tu te prezinţi lumii. Nu o faci întotdeauna după un plan. Partidele politice, marile firme, VIP-urile se prezintă lumii. Ele organizează campanii inspirate sau nu.
Şi tu poţi avea propria ta campanie de imagine. Îti pui la punct calendarul de campanie. Dacă e toamnă. Dacă e secetă. Dacă sunt alegeri. Totul poate servi campaniei tale de imagine. Orice informaţie te poate ajuta. Stabileşti spaţiul de joc. Ce elemente sunt mai importante? Vei ataca liderul grupului tău? Te afli în ofensivă? Stabileşte obiectivul propriei tale campanii de imagine. Campaniile de imagine pot fi şi de întreţinere. Fără inspiraţie şi efort, imaginea ta se poate voala. Personajul A a ajuns lider printr-un concurs de împrejurări.
El spunea despre sine că ar fi Dumnezeu. Cine se crede Dumnezeu trebuie să dovedească. Personajul A nu era însă un demiurg. Personajul A a pierdut jocul. A dat faliment. A pierdut jocul politic. A pierdut stima celorlalţi. A intrat în anonimat. Cam asta ar, zic eu cu gând să plec din cafeneaua asta, s-o pornesc aiurea prin lume.
Când să plec, năvălesc niște liberali fugăriți de niște pesediști. Și se iau cu toții la bătaie, să te ții, dintr-o pricină a lor, din pricina unor fonduri europene uite-așa de grase. Cafeneaua duduie, scatolceala e în toi. Pe bulevard, poporul cască gura, se fac poze, se transmite LIVE pe rețelele de socializare. Dar vezi, nu se întâmplă nimic mai departe, dar nimic.
Intru hotărât in cafenea. Ma asez la o masă goală si-i zic chelnerului in sacou alb cu papion negru: masa asta e goală. Puneti-i ceva pe ea ca să nu le crească tensiunea cetățenilor onești si cu frica de Dumnezeu. Chelnerul se conforneaza si pune pe ea două pahare sexi si o vază cu imagini din Suedia resetata, după care ma întreba politi-cos, adică mai mult cos: ce doriți, domnule? O cafea alba, zic eu. Cafea alba? se mira Navetistul. Da, ma pronunț eu la categoria Musca si Mona. Nu avem, decât cafea neagra. Nu se poate! ma minuneze eu. Conform politicii corecte cafeaua alba o asupreste pe cea neagra, deci trebuie să aveți cafea alba. Avem cafea verde. Doriți o cafea ecologică care nu polueaza trupul? Dar cafea alba nu aveti? Avem lapte alb. Perfect dati-mi o cana de lapte negru, muls de la o vaca neagra. Domnule, zice Navetistul, vaca neagra da lapte alb. Da, dar, zic eu, vaca neagra e discriminata de cea alba si de taurul alb, în consecință ar trebui să dea lapte negru. Nu domnule, laptele e alb. Tot! ma minuneze eu. tot, zice Navetistul. Atunci, zic eu, ceva e putred in Danemarca si pe un ton hotărât cer un ceai alb. Nu avem, raspunde chelnerul. Dar negru, aveti? Avem. Bine, zic eu. Dati-mi o cana de ceai rosu cu cafea neagra si cu lapte alb. Nu avem. Cum nu aveti? Nu avem in meniu asa ceva. Dar ce aveti, domnule? Cafea la filtru din ciocolată alba, vreti? Cu lapte? Cu lapte. Cu ceai? Cu ceai. Dar prăjitură albă aveti? Nu. Atunci trimite-mi un ospătar alb, negru la suflet aveti ca sa-mi ia comanda. Domnule, dumneavoastra doriți ceva? Da, doresc o prăjitură albă cu cioco-lată lunga si cu cacao verde si o halbă de bere neagra.
Cel mai mare vid de identitate se găseşte în cafeneaua creştinilor. Acolo sunt o grămadă de justițiari, răzbunători, luptători pt dreptate şi eroi ai neamului. Inchiziția creştinească de pe facebook este în mare vogă. Vidul logicii care se află în lupta eternă dintre dumnezeu şi diavol se vrea ocupat de „judecători” umani care vor să instaureze inchiziția creştină medievală ca să salveze planeta…şi mai ales România. Noroc că sunt doar o pată de excremente care vorbeşte, şi nu mă afectează voința sau vorbele justițiarilor, răzbunitorilor din cafeneaua creştinilor nemuritori care au mereu dreptatea în gură.
Revoluționari de catifea ascunși în spatele unui paravan care ne oferă plăcerea să consumăm plăcinte in timp ce il facem harcea parcea pe dușman.
Ps. Anonimii merg la război folosind cuvântul si, se pare suntem atat de mandrii de rolul care ni l-am asumat. Bine punctat, maestre.