Cine a pierdut şi cine a câştigat pe piaţa auto în 2010

Dacia a fost, anul trecut, campioană absolută în Franţa la creşterea vânzărilor. Toyota se află la polul opus. Cât despre Mercedes, grupul german a fost nevoit să se încline în faţa rivalilor de la BMW şi Audi. Presa franceză publică un clasament pe 2010 al câştigătorilor şi perdanţilor din industria auto. Dacia a realizat anul […]

Cine a pierdut şi cine a câştigat pe piaţa auto în 2010

Dacia a fost, anul trecut, campioană absolută în Franţa la creşterea vânzărilor. Toyota se află la polul opus. Cât despre Mercedes, grupul german a fost nevoit să se încline în faţa rivalilor de la BMW şi Audi. Presa franceză publică un clasament pe 2010 al câştigătorilor şi perdanţilor din industria auto. Dacia a realizat anul […]

Dacia a fost, anul trecut, campioană absolută în Franţa la creşterea vânzărilor. Toyota se află la polul opus. Cât despre Mercedes, grupul german a fost nevoit să se încline în faţa rivalilor de la BMW şi Audi. Presa franceză publică un clasament pe 2010 al câştigătorilor şi perdanţilor din industria auto.

Dacia a realizat anul trecut cea mai spectaculoasă creştere a vânzărilor în Franţa: de 71%. Presa notează că marca „low cost” a grupului Renault a cucerit inimile a peste 100.000 de francezi. Cu o cotă de piaţă de 4,65 de procente, Dacia este a cincea dintre cele mai bine vândute mărci, după Renault, Peugeot, Citroën şi Volkswagen. Toyota este marea perdantă a lui 2010, cu o scădere a avânzărilor de 26%.

În general, mărcile japoneze par să-şi fi pierdut atractivitatea în ochii farncezilor. Doar Nissan a rămas pe plus, ba chiar a înregistrat un avans al înmatriculărilor de 17,8%. Cât despre competiţia dintre mărcile germane, balanţa atârnă în favoarea BMW şi Audi. Vânzările Mercedes au scăzut cu 10,4%. Au crescut, în schimb, cele ale grupului bavarez, cu 6,1% şi ale Audi, cu 3,7%.

Dintre mărcile de prestigiu, Rolls Royce, care ţine de BMW, a înregistrat un avans al vânzărilor de 54,5%, dar doar cu 17 maşini vândute. Nici grupul Volkswagen nu stă rău: cumulând Bugatti, Lamborghini şi Bentley, se poate lăuda cu 79 de înmatriculări de limuzine al căror preţ trece, noblesse oblige, de 150.000 de euro. Campionul mărcilor aşa-zis inabordabile este însă Fiat, care avândut în 2010, 300 de Ferrari şi 162 de Maserati.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.