Dacia a fost, anul trecut, campioană absolută în Franţa la creşterea vânzărilor. Toyota se află la polul opus. Cât despre Mercedes, grupul german a fost nevoit să se încline în faţa rivalilor de la BMW şi Audi. Presa franceză publică un clasament pe 2010 al câştigătorilor şi perdanţilor din industria auto.
Dacia a realizat anul trecut cea mai spectaculoasă creştere a vânzărilor în Franţa: de 71%. Presa notează că marca „low cost” a grupului Renault a cucerit inimile a peste 100.000 de francezi. Cu o cotă de piaţă de 4,65 de procente, Dacia este a cincea dintre cele mai bine vândute mărci, după Renault, Peugeot, Citroën şi Volkswagen. Toyota este marea perdantă a lui 2010, cu o scădere a avânzărilor de 26%.
În general, mărcile japoneze par să-şi fi pierdut atractivitatea în ochii farncezilor. Doar Nissan a rămas pe plus, ba chiar a înregistrat un avans al înmatriculărilor de 17,8%. Cât despre competiţia dintre mărcile germane, balanţa atârnă în favoarea BMW şi Audi. Vânzările Mercedes au scăzut cu 10,4%. Au crescut, în schimb, cele ale grupului bavarez, cu 6,1% şi ale Audi, cu 3,7%.
Dintre mărcile de prestigiu, Rolls Royce, care ţine de BMW, a înregistrat un avans al vânzărilor de 54,5%, dar doar cu 17 maşini vândute. Nici grupul Volkswagen nu stă rău: cumulând Bugatti, Lamborghini şi Bentley, se poate lăuda cu 79 de înmatriculări de limuzine al căror preţ trece, noblesse oblige, de 150.000 de euro. Campionul mărcilor aşa-zis inabordabile este însă Fiat, care avândut în 2010, 300 de Ferrari şi 162 de Maserati.