Ediţiile tipărite ale ziarelor şi revistelor româneşti au raportat, per ansamblu, scăderi ale audienţelor faţă de livrarea de date anterioară, piaţa de presă fiind, însă, fluctuantă, conform ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă pentru perioada octombrie 2009 – octombrie 2010.
Conform SNA, trustul cu cea mai mare cotă de piaţă pe segmentul presei scrise este Adevărul Holding (22%), urmat de Ringier România (14%), Editura Intact (12%), Burda (11%), Publimedia International (8%), Sanoma Hearst (8%), CanCan Media (4%), iar restul de 21% din piaţă revine altor publisheri, cum ar fi Edipresse, Societatea R etc.
Astfel, trendul crescător a fost înregistrat doar de câteva publicaţii de pe piaţă, cum ar fi The One (+3,5%), Click Poftă Bună (+2,6), BBC Good Food (+2,9%), Spy (+9%), BBC Top Gear (+5,2%), Autoshow (+1,9%) şi CanCan (+0,5%).
În ceea ce priveşte cotidianele centrale, lider al clasamentului este tabloidul Click, cu 1.210.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 3,8%, urmat de tabloidul Libertatea, clasat pe poziţia a doua, cu 1.073.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 9,3%. Cele două tabloide sunt urmate în clasament de Cancan, cu 855.000 de cititori pe ediţie, cu o creştere de 0,5%, urmat de cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor, cu 706.000 cititori, cu o scădere de 1,4% faţă de valul de date anterior. În clasament urmează ziarul generalist Adevărul, cu 599.000 de cititori pe ediţie, în scădre cu 5,1%, şi Pro Sport, care a înregistrat 562.000 de cititori, în scădere cu 2,8%. În clasamentul cotidianelor centrale urmează Jurnalul Naţional, cu o medie de cititori pe ediţie de 561.000, cu o scădere de audienţă de 4,6%.
În top urmează cotidianul quality Evenimentul zilei, cu 338.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 13,6%, cotidianul de business Ziarul Financiar, cu 183.000 de cititori, în medie, pe ediţie şi o scădere uşoară de 1,1%, cotidianul Financiarul, cu 156.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 8,8%, ziarul România liberă, cu 154.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 16,8%, cotidianul Gândul, cu 129.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 13,4%, şi cotidianul Curierul Naţional, cu 118.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 11,3%.