Chiţibuşarii turişti germani, o pacoste pentru hotelieri

Germanii, unii dintre cei mai bine plătiţi europeni, sunt adevăraţi vânători de rambursări şi reduceri atunci când merg în vacanţe, căutând orice mici scăpări în pachetele turistice pe care le cumpără. Nu mai puţin, reclamatiile lor sunt dintre cele mai ridicole, spun chiar ei, pentru Der Spiegel. „În alte ţări, cultura reclamaţiei nu este atât […]

Chiţibuşarii turişti germani, o pacoste pentru hotelieri

Germanii, unii dintre cei mai bine plătiţi europeni, sunt adevăraţi vânători de rambursări şi reduceri atunci când merg în vacanţe, căutând orice mici scăpări în pachetele turistice pe care le cumpără. Nu mai puţin, reclamatiile lor sunt dintre cele mai ridicole, spun chiar ei, pentru Der Spiegel. „În alte ţări, cultura reclamaţiei nu este atât […]

Germanii, unii dintre cei mai bine plătiţi europeni, sunt adevăraţi vânători de rambursări şi reduceri atunci când merg în vacanţe, căutând orice mici scăpări în pachetele turistice pe care le cumpără. Nu mai puţin, reclamatiile lor sunt dintre cele mai ridicole, spun chiar ei, pentru Der Spiegel.

„În alte ţări, cultura reclamaţiei nu este atât de dusă la extrem ca în Germania. Există o varietate enormă de plângeri, de la cele legitime, până la cele absurde, iar germanii se află în spatele acestora din urmă”, spune expertul în turism Karl Born.

Hotelierii nu sunt nici ei prea serviabili cu germanii. Un manager de hotel din Tenerife povesteşte că, pentru a obţine o cameră mai bună, italienii fac, înainte de toate, complimente hotelului, elveţienii invocă motive medicale, iar germanii ameninţă direct cu trimiterea în judecata. Ordinea în care se rezolvă cererile turiştilor este: italienii, elveţienii, germanii.

Turiştii germani au ajuns să fie o pacoste pentru hotelierii pentru că pleacă în vacante cu suplimentul tabloidului Bildîin care, an de an, se publică lista cu procentele care îţi pot fi rambursate pentru anumite neajunsuri ale condiţiilor de cazare. Spre exemplu, pentru o cameră prea mică, cu o crăpătură în perete, unde lenjeria nu a fost schimbată măcar o dată sau masa este murdară se poate cere ănapoi până 50% din preţul cazării. Zgomotul produs pe un şantier din apropierea hotelului poate duce la rambursarea a 10% din preţ.

Karl Born povesteste că un turist german care a mers într-o vacanţă care promitea să fie aventuroasă a reuşit să-şi primească banii înapoi după ce a reclamat că nu a simţit nicio clipă ca viaţa i-a fost pusă în pericol. Un alt turist a dat în judecata firma de turism după ce a fost atacat de un crocodil pe care a încercat să pună mâna, pentru că, spune el, nu a fost avertizat de ghid. Judecătorii au respins plângerea.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.