România a ajuns pe locul 3 în lume la creşterea producţiei de maşini

Producţia de autovehicule a cunoscut în 2009 al treilea cel mai mare ritm de creştere din lume, după China şi Taiwan.

România a ajuns pe locul 3 în lume la creşterea producţiei de maşini

Producţia de autovehicule a cunoscut în 2009 al treilea cel mai mare ritm de creştere din lume, după China şi Taiwan.

Chinezii au produs anul trecut 13,8 milioane de autovehicule, cu 48% mai multe decât în 2008. După acest criteriu al volumelor, Japonia a ajuns pe locul al doilea, iar pe trei s-au situat Statele Unite. Ambele ţări au avut scăderi de producţie de peste 30%. În Taiwan, au fost fabricate anul trecut peste 225.000 de autovehicule, în urcare cu 23,7% faţă de 2008.

Pe locul al treilea în topul creşterilor producţiei auto se află România, cu un plus de 20,9% şi cu volume totale de aproape 300.000 de unităţi. Aceste maşini au fost fabricate aproape exclusiv de Dacia, în condiţiile în care la fabrica Ford din Craiova au fost asamblate 300 de autovehicule, adică 0,1% din producţia auto a României. Alte trei state ale lumii s-au bucurat anul trecut de suplimentarea numărului de autovehicule fabricate.

În India, producţia a crescut cu 13%, la 2,6 milioane de unităţi. Alte două state europene, Slovenia şi Cehia au avut creşteri de 7,5% şi respectiv 3%. În Slovenia au fost fabricate puţin peste 210.000 de autovehicule, adică mai puţin cu 30% decât în România, iar Cehia s-a apropiat de un milion de maşini produse, adică de peste trei ori mai mult decât în România.  

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.