Din această sumă, aproape 8.800 de lei sunt suportaţi de la bugetul de stat, iar restul de la bugetul local.
Suma totală include cheltuieli de personal aferente medicilor şi personalului medical, precum şi cheltuielile cu medicamente şi materiale sanitare.
De asemenea, se mai asigură cheltuielile de personal pentru personalul nemedical, cheltuielile pentru hrană şi bunuri şi servicii necesare întreţinerii şi funcţionării unităţilor medico-sociale, reparaţii, consolidări, dotări.
Pentru elaborarea standardelor de cost pentru serviciile de asistenţă medico-socială au fost luaţi în calcul indicatori precum numărul de spitale din fiecare judeţ, numărul de paturi, numărul persoanelor internate/an sau durata medie de spitalizare.
Conform legislaţiei în vigoare, cheltuielile de personal aferente medicilor şi asistenţilor medicali, precum şi cheltuielile cu medicamente şi materiale sanitare sunt suportate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, iar cheltuielile pentru personalul nemedical, respectiv personalul auxiliar, de deservire, muncitori, TESA şi de conducere, cheltuieli de întreţinere, gospodărire, hrană, reparaţii, consolidări, dotări, se suportă de la bugetul local.