Vălean taxează gestul piloților Tarom: „Nepotrivit”

Situaţia creată la TAROM, luni, de unii piloţi care s-au declarat inapţi de zbor este nepotrivită apropo de respectul faţă de pasageri şi de companie, care s-au trezit brusc cu o situaţie de criză ce nu a fost planificată, nu a fost anunţată şi nu a fost un proces normal de negociere a condiţiilor de muncă şi a creşterilor salariale, consideră comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

„În timp ce noi discutam despre această situaţie la TAROM, Aer Lingus, care este transportatorul naţional al Irlandei, anunţa greve ale piloţilor pentru măriri de salariu, cu 80 de zboruri anulate în acest weekend, diferenţa fiind că acolo lucrurile se anunţă, pasagerii ştiu că urmează un conflict de muncă, îşi plănuiesc într-un fel sau altul călătoriile, nu sunt luaţi prin surprindere. Şi eu cred că ceea ce s-a întâmplat aici la TAROM este, să spun, nepotrivit, apropo de respectul faţă de pasageri şi faţă de companie, care până la urmă este angajatorul piloţilor, pentru că s-au trezit toţi brusc cu o situaţie de criză care nu a fost planificată, nu a fost anunţată, nu a fost un proces normal, să spunem, de negociere a condiţiilor de muncă şi a creşterilor salariale. Înţeleg că lucrurile se negociază şi se vor rezolva”, a susţinut Adina Vălean, în conferinţa de bilanţ de marţi.

Ea a apreciat că situaţia de la TAROM nu este de bun augur în contextul în care compania beneficiază de un ajutor de stat aprobat de Comisia Europeană.

„Ajutorul de stat pentru compania TAROM înseamnă un certificat de sănătate, înseamnă un start de la zero pentru companie. Această aprobare s-a făcut în baza unui plan de restructurare, cu previziuni precise, care este considerat de Comisia Europeană ca fiind un plan bun pentru ca această companie să fie profitabilă. Acum, dacă astfel de situaţii, de demersuri, de cereri de modificare a bugetului companiei pentru una sau alta au un impact negativ asupra planurilor de viitor ale companiei nu ştiu să vă răspund. Este o chestiune care e la nivelul managementului, dar pot să vă spun că nu e de bun augur. În principiu, de abia s-a aprobat acest plan, ar trebui să se ţină de el, să respecte bugete. Astea fiind zise, chestiunile legate de condiţiile de muncă pentru piloţi şi pentru alţi lucrători din domeniul transporturilor sunt chestiuni care sunt în discuţie, în dezbatere şi e necesar să fie rezolvate în general în întreaga Uniune Europeană”, a precizat comisarul.

Vălean s-a declarat „absolut convinsă” că TAROM se va ţine de planul de restructurare.

„Acordarea ajutorului de stat şi aprobarea lui înseamnă că se creează bazele profitabilităţii ulterioare a companiei. Dacă apar evenimente care diminuează această posibilitate asta nu ţine de acordarea ajutorului de stat, iar angajamentele din plan sunt absolut convinsă că vor fi respectate. Dar ar fi păcat ca atâta timp cât ele au creat bazele pentru profitabilitate ulterior ea să fie diminuată de alte evenimente şi întâmplări care nu sunt previzibile”, a afirmat aceasta.

Potrivit oficialului european, vara anului 2024 va fi una grea, mai ales pentru ţările din sud-estul Europei, iar astfel de situaţii nu sunt de dorit.

„Trebuie să spun că vara asta va fi o vară grea, mai ales pentru ţările din sud-estul Europei. Avem o creştere cu 20% faţă de 2019 a traficului, a volumului de pasageri pe sud-estul Europei, din cauza modificărilor de rute ş.a.m.d. Deci, ne aşteptăm să avem oricum probleme şi atunci astfel de situaţii apărute pe neaşteptate nu ajută. Ultimul cuvânt, drepturile pasagerilor trebuie respectate, deci ei trebuie rerutaţi, trebuie avut grijă de condiţiile în care aşteaptă rerutarea sau un nou bilet. Prin intermediul dumneavoastră le amintesc că pentru zboruri anulate sau întârziate mult au dreptul la compensaţii financiare. Deci, da, toate acestea trebuie respectate pentru că asta este legislaţia şi ar fi bine ca lucrurile să se întâmple într-un mod transparent”, a transmis comisarul.

Compania TAROM a anunţat, marţi dimineaţa, că a încheiat un acord cu personalul navigant pentru derularea operaţiunilor de zbor în regim normal, astfel încât marţi dimineaţa toate zborurile regulate, atât pe rute interne, cât şi externe, se desfăşoară conform programărilor de zbor.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat că TAROM va trebui să despăgubească pasagerii ale căror zboruri au fost anulate în cursul zilei de luni.

Potrivit ministrului, luni s-au declarat „inapţi de zbor” până la 30 de piloţi din aproape 150 de piloţi ai companiei, practic undeva la 20%, iar el a aflat despre această situaţie în cursul nopţii de duminică spre luni.

Recomanda [votes_up id=775325]

18 Comentarii

  1. Fara gluma.Exists Air India, exista Air Mslaysia…nu s ar putea face niste head hunting pt piloti ASIATICI? Acolo exista alta conceptie despre MUNCĂ si LOIALITATE.

  2. Osiceanu trebuia dat afara. Sunt destui piloti tineri care nu au loc de dinozaurii astia si pleaca la Wizzair sau Qatar. La cat de umblat se da mananca si mancare stricata? Asa fomist e? Deci are mancare de la Tarom, haine de la Tarom si vrea si diurna de 300 de euro pe zi? Daunde vrei tu sa mananci ma de atatia bani?

  3. & gigel
    nu te-a oprit nimeni sa te faci pilot , bou mioritic bun doar sa dea din gura.La fel puteai sa fii doctor , avocat sau judecator!
    Daca nu te-a dus capul sau lenea specifica acestei natii este problema ta. Deoarece este la moda acum poti sa te faci „parasuta”.
    Oricum parerea ta nu conteaza, mars inapoi in staul si rumega mai departe!

  4. Nici o sansa pentru salvarea TAROM!
    Nu cred ca mai poate fi salvat TARROM, pentru că orice încercări s-au făcut rezultatul a fost același: pierderi financiare. În aceste condiții, singurele opțiuni logice pentru Tarom sunt fie lichidarea, fie privatizarea.
    Tarom a fost numită o companie de familie, adică, tradus, este o firmă în care lucrează multe familii și rude, in special ale politrucilor…

    Singura solutie e privayizarea, altfel nici o sansa pentru un management profesionist care sa aduca compania pe profit!
    Nu cred ca nici ca asta se va intampla: o vor lalai cu TAROMul dezastruos, asa cum fac din 2007 incoace!

  5. „Vălean s-a declarat „absolut convinsă” că TAROM se va ţine de planul de restructurare.”??!

    În ultimii 14 ani, la Tarom s-a încercat tot ce se putea încerca. Planuri de restructurare, studii de piață, manager străin, management numit prin ordonanța privind guvernanța corporativă, reduceri de personal, ideea de a se transforma într-o companie low-cost, s-au cedat rute, apoi s-au reluat destinații, s-a înnoit flota, apoi s-au vândut o parte din avioane, s-au cumpărat Boeing, după care s-au cumpărat Airbus, ba chiar un lider de sindicat a avut ideea de a lansa o campanie de donații sub titulatura „dai un leu, salvezi Tarom!”

    Cucoana, esti rupta total de Romania…deh, alta lume la Brussels!

  6. E usor sa judeci din scaunul de la Bruxelles, unde ti-ai latit tuhasul de atatia ani. Crinul tau doarme toata ziua si joaca poker toata noaptea. Sunteti doua rebuturi politice.

  7. Oameni buni, sedentarismul unei plasate politic într-o funcție cu scaun departe de problemele României, îi afectează creierul și tot organismul! Cu ce a contribuit aceasta mafalda de când e europarlamentar și chiar cum a acționat când de cel puțin 10 ani, colega ei de partid boagiu e în funcție pe mii de euro și doar încasează fara să pună osul la treabă să îmbunătățească condițiile celor care muncesc pe Otopeni și turiștilor! De fiecare data am scris despre condițiile de pe Otopeni, de cate ori am plecat sau aterizat pe acest aeroport, e infect, e identic cu cel din Kenya poate și mai infect dar au luxoși infecți pe Otopeni in funcții politice. Mentalitatea bolnăvicioasă de tip ‘noi sa avem, restul sa se chinuie=sclavie’ există și continuă să performeze cu tupeu nesimțit.

  8. intr-o tzara cu salarii de lumea a 2-a astai vreau salarii de USA…
    la fel doctorii, militaurii, securistii, judecatorii si altzi slujbasi care robotesc pe obiectele muncii platite de un popor amarit, furat si muncit..
    cind o zbura pe avion cumparat pe banii lui ma-sa maica-sa pate sa ceara cit vrea….
    la fel si pentru ailatzi ‘exceptzionali’…includem si doctorii aici

  9. Ce a facut nevasta lui Crin Antonescu pentru Romania si TAROM, cat a fost comisar european? Nimic! Dar e usor sa dai din gura. Oamenii astia sunt rupti de realitate, traiesc de prea multa vreme ca privilegiati ai sortii si cui i-or fi pus in functii…

  10. Vorbește nevasta lui Căcărau , 15000 euro/lunar pentru nimic . De o eternitate la Bruxelles…

  11. Numai pe buhaita asta a lui Cacarau/Antonescu mai era lipsa sa o ascultam!Cu toata UE-M..E sinteti cu kk la kur si sa vede si prin fusta si prin pantaloni.Sinteti depasiti si expirati!La lada de gunoi cu voi nemernicilor,ati jefuit si nenorocit tari si popoare.

  12. TAROM e mai primitiv,tanti komisar,ar trebui dati in judecata pilot cu pilot,si confiscate averile sa fie platiti calatorii ,unde-i casa aia de avocati desteapta…

  13. AȘA ..ȘI CUFU-INDIGE-REALA INTRĂ ÎN CARTEA MOTIVELOR DE GREVĂ ! CHIAR SĂ NU FI AVUT UN -MAIMULTE -FURA-(T)-LIZADOANE? ȘI CÂND APAR ȘTIRI DE LA FIECARE MITING AVIATIC ,CUM CĂ SUTE DE COPII ȘI ADOLESCENȚI VOR SĂ SE FACĂ PILOȚI-ȘI TAROM-UL DUCE LIPSĂ ! BINE CĂ ARE VREO 100 DE „PUR ȘI SIMPLI BĂGĂTORI DE SEAMĂ CARE NU FAC BOALA „INDIGESTIVĂ !PRIVATIZAREA !,PRIVATIZAREA! ȘI IAR PRIVATIZAREA! IAR MAHĂRII SĂ-ȘI CUMPERE AVIOANE CU PILOȚI CU TOT!

  14. Cand un gunoi de judecator pensionar la 48 ani are pensie 8000 euro, vrei ca un pilot sa zboare pe 3000?? Da e foarte nepotrivit.
    Oare doamna asta a povestit cuiva la UE, mizeria cu pensiile speciale din tara noastra?
    Ca numai pulimea mai munceste? pentru judecatori, procurori, securisti, politisti, militari care au vazut razboiul la TV, etc ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.