Operațiunile de dinamitare „se vor desfășura zilnic, până la finalizarea străpungerii zonelor cu stâncă dură”, scrie Cristian Pistol. Pentru construirea tunelului de la Robești, vor fi escavați undeva la 200.000 de metri cubi de material. Pentru construcție vor fi necesare 70 de tone de explozibil, 60.000 de metri cubi de beton și 4.000 de tone de armătură.
Tunelul se află pe lotul 2 (Boița-Cornetu) al autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Pe cei 31 de kilometri ai lotului se vor mai construi 6 alte tuneluri și 48 de viaducte.
De lucrări se ocupă o firmă turcă, Mapa-Cengiz. Valoarea contractului este de 4,25 miliarde de lei. Lucrarea este finanțată prin Programul Transport și are ca termen de finalizare anul 2028.
Tot pe autostrada Sibiu-Pitești, pe lotul Tigveni-Curtea de Argeș, au fost finalizate 2 tuneluri: Alina și Diana, scrie secretarul de stat Irinel Scriosteanu.
Cristian Pistol estima în august că Autostrada A1 Sibiu-Pitești va fi gata în 2028. „Ar trebui să circulăm doar pe autostradă, pe tot ce înseamnă Cluj – București – Constanța, începând cu 2028”, spunea directorul CNAIR la Radio Cluj.
Credit foto: Inquam Photos / George Călin