Circulația pe cei 28,35 kilometri dintre Mizil și Buzău Vest (Stâlpu/Spătaru), parte a Autostrăzii A7, nu va fi posibilă în 2024, în ciuda promisiunilor recente ale ministrului Sorin Grindeanu și premierului Marcel Ciolacu. Asociația Pro Infrastructura a dezvăluit că termenul contractual de finalizare, prevăzut pentru octombrie 2024, va fi depășit, în special din cauza întârzierilor majore în livrarea și instalarea componentelor esențiale.
Întârzieri la pasaje și poduri critice
Două pasaje importante peste A7, aflate pe drumurile județene DJ102H Mizil-Căldărușanca și DJ103R Istrița-Găgeni-Amaru, sunt blocate din cauza lipsei grinzilor metalice necesare. Fără aceste componente, instalarea grinzilor și finalizarea pasajelor sunt imposibile în viitorul apropiat. De asemenea, pasajul metalic din nodul Mizil, un alt punct crucial, înregistrează întârzieri semnificative. Pe lângă aceste întârzieri, podul metalic de pe A7 peste Pârâul Sărata este gata doar pe un sens, ceea ce complică suplimentar situația.
Lucrările rămase de efectuat și mobilizarea slabă a constructorilor
Pe lângă aceste puncte critice, mai rămâne de finalizat o cantitate considerabilă de asfalt pe autostradă și pe supratraversări, montarea parapetelor, aplicarea marcajelor și alte finisaje. Însă, ceea ce îngrijorează cel mai mult este mobilizarea slabă a antreprenorilor. Dintre aceștia, compania Trace, care are cea mai mare parte din lucrări restante, nu pare capabilă sau dispusă să accelereze ritmul pentru a termina proiectul până la sfârșitul anului 2024, cu atât mai puțin până la alegerile viitoare.
Scenariu sumbru pentru 2024: niciun kilometru inaugurat
Conform Asociației Pro Infrastructura, scenariul cel mai probabil este acela că niciun kilometru de pe acest tronson nu va fi inaugurat în 2024. Singura soluție ar fi un scenariu extrem în care accesul cetățenilor pe cele două drumuri județene DJ102H și DJ103R ar fi blocat, ceea ce ar duce la izolarea localităților afectate.
Mai mult, la nodul Mizil, unde pasajul peste A7 nu va fi gata, se prefigurează un conflict major între A7 și DJ100C, cu riscuri semnificative de siguranță rutieră și posibilă congestie de trafic. În acest context, cetățenii care vor încerca să circule pe A7 ar putea ajunge să „slalomeze” printre muncitori, în condiții de trafic extrem de periculoase.
Discrepanța dintre promisiunile oficiale și realitatea din teren
Deși ministrul Grindeanu a declarat că „de la începutul lunii viitoare am putea circula pe mai mulți kilometri din Autostrada Moldovei, între Ploiești și Focșani,” între Mizil și Buzău Vest lucrurile stau diferit. Specialiștii de la Asociația Pro Infrastructura avertizează că termenul de finalizare pentru acest tronson este nerealist. În ciuda promisiunilor că loturile din jurul Focșaniului vor fi gata la timp, restul proiectului rămâne mult în urmă.
O poza excelenta sa intelegeti ce se va intampla in statiunile de pe valea Prahovei. Turism pe autostrada !