Două asociații îl acuză pe primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, că vrea să crească numărul taximetriștilor în scop electoral, „sfidând legea transportului public local în regim de taxi precum și dispoziții ale Curții Constituționale”.
Asociația pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți (ADTI) și Asociația Adevăr și Dreptate (AAD) susțin Emil Boc are un proiect de hotărâre de creștere a numărului de taxiuri în Cluj, „sfidând legea transportului public local în regim de taxi precum și dispoziții ale Curții Constituționale”.
Conform celor două asociații, Boc vrea să mărească ilegal numărul taxiurilor în municipiul Cluj-Napoca.
Asociațiile citate arată că legea prevede că numărul maxim de autorizații taxi poate fi de 4 la 1.000 de locuitori ai localității.
„Atragem atenția inițiatorului proiectului de hotărâre că activitatea de transport persoane și bunuri în regim de taxi este o componentă a transportului public și satisface un segment limitat al cererii de transport, având un caracter preponderent ocazional și de urgență, nu unul permanent cum este cazul transportului public local efectuat prin curse regulate. În opinia noastră initiațiva legislativă a primarului Emil Boc nu este una care să genereze o mai bună funcționare a serviciului de transport persoane în regim de taxi, ci o încercare a acestuia de a mai câstiga încă un mandat de primar. Operatorii de transport din Cluj s-au arătat pe bună dreptate revoltați de o asemenea inițiativă, cererile lor fiind ignorate de-a lungul timpului. Propunând un astfel de proiect de hotărâre, în opinia noastră, primarul Emil Boc instigă consilierii locali să comită infracțiunea de abuz în serviciu. Din acest motiv organizațiile semnatare resping jocurile politicianiste de conjuctură al primarului Emil Boc și transmitem pe această cale că pentru creșterea numărului de taxiuri, acesta are posibilitatea să inițieze propuneri legislative de modificare a legii taximetriei. În concluzie solicităm public primarului Emil Boc să pună de îndată în aplicare dispozițiile Curții Constituționale și să retragă proiectul de hotărâre inițiat, proiect ce încalcă următoarele legi și dispoziții ale CCR”, se arată în comunicatul citat.
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Nu inteleg aceaste prevederi „legal anticoncurentionale”. In Cluj Uber a avut cele mai mari probleme din cauza spagii la Primarie pentru licenta, care se zice ca e 15000EUR. Un militian cu vreo 5 licente aflate in pericol de devalorizare a organizat prinderea soferilor UBER. Normal ar fi ca numarul taximetristilor sa fie determinat ca numarul benzinariilor, abonamentelor de celular, alimentarelor, etc tot de o lege – legea cererii si ofertei. Sunt cartiere in care stai o jumatate de ora pe telefon si nu gasesti un taxi, dar astia se plang ca sa nu creasca concurenta. Ar trebui ca orcine sa poata fi taximetrist (cu carnet, masina, cazier rutier ok, bineinteles). Oricum, propunerea lui Boc se refera la cateva zeci de licente pentru taxiuri electrice, adica nimic. Nu stiu la ce populatie se aplica acel 4 la mie, probabil la cea fara studenti, Floresteni, etc.