„Ce aţi lucrat în ultimele două luni, domnule Pistol?”

În urmă cu 2 săptămâni, Asociația Moldova Vrea Autostradă lansa un puternic semnal de alarmă cu privire la…

De (I.R.)
„Ce aţi lucrat în ultimele două luni, domnule Pistol?”

În urmă cu 2 săptămâni, Asociația Moldova Vrea Autostradă lansa un puternic semnal de alarmă cu privire la…

Asociaţia Moldova Vrea Autostradă (MVA) denunţă întârzieri privind lansarea licitaţiilor pentru sectorul montan al autostrăzii A8, acuzându-l pe directorul CNAIR Cristian Pistol că ignoră semnalele societăţii civile şi aplică ”politica struţului”.

Redăm comunicatul asociaţiei

În urmă cu 2 săptămâni, Asociația Moldova Vrea Autostradă lansa un puternic semnal de alarmă cu privire la tergiversarea procedurilor de lansare a achiziției publice a serviciilor de proiectare tehnică și execuție a lucrărilor pentru ultimele 4 loturi din sectorul montan al Autostrăzii Unirii Tg Mureș – Iaşi – Ungheni (A8), pentru care indicatorii tehnico-economici sunt aprobaţi prin Hotărâre de Guvern încă de la
finalul anului 2023, iar studiile pentru Auditul pe Siguranţă Rutieră sunt finalizate din luna aprilie 2024.
Constatăm, din păcate, că în ciuda apelului nostru public, nu vedem niciun fel de progres în ceea ce priveşte loturile Sărățeni – Joseni (32 km), Joseni – Ditrău (15 km), Ditrău – Grințies (37 km) și Grințies – Pipirig (34 km), informaţiile primite la ultima şedinţă de progres fiind evazive și neconcludente cu privire la momentul în care caietele de sarcini sunt finalizate şi trimise la ANAP pentru demararea achiziţiei
publice a serviciilor de proiectare tehnică şi execuţie. Mai mult, directorul CNAIR, domnul Cristian Pistol, ignoră solicitările noastre legitime şi aplică politica struţului, băgând capul în nisip şi sperând că în absenţa dialogului, problema se rezolvă prin trecerea timpului.

Îi atragem politicos atenţia că lipsa sa de rezultate concrete din ultimele 2 luni în calitate de director CNAIR nu poate fi mascată nici de pretextul protocolului care trebuie încheiat între CNAIR și CNIR pentru preluarea Autostrazii Unirii A8 (termen 27.06.2024, conform Ordinului de Ministru), şi nici de răspunsurile date la numărul relativ mare de clarificări pentru procedurile de achiziţie aflate în derulare (loturile Miercurea Nirajului – Sărăţeni și Pipirig – Leghin). Am spus deja şi repetăm că pasarea responsabilității între cele 2 companii subordonate Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii NU ESTE ACCEPTABILĂ PENTRU REGIUNEA MOLDOVEI în condițiile competiției strânse pentru fondurile disponibile în Programul European Transport 2021-2027!

De aceea, se poate invoca întrebarea legitimă cu privire la activitatea din ultimele 2 luni a directorului Pistol în ceea ce priveşte Autostrada Unirii A8 aşteptată de milioane de oameni, cu rol vital şi strategic atât pentru dezvoltarea economică a regiunii Moldovei, cât şi în actualul context geopolitic. Concret, ce veţi transfera către CNIR în ceea ce priveşte ultimele 4 loturi ale sectorului montan al A8? Care este
gradul de realizare a caietelor de sarcini la 2 luni de la finalizarea studiilor de audit pe siguranţă rutieră şi la 6 luni de la emiterea HG pe indicatori, timp în care Autostrada A8 s-a aflat în directa dumneavoastră responsabilitate, în calitate de director al CNAIR?
Facem apel la transparenţă şi respectarea promisiunilor angajate de către ministrul Grindeanu la întâlnirea cu Asociaţiile nonguvernamentale din data de 2.04.2024, cu privire la lansarea licitaţiilor pe toate loturile sectorului montan al A8, la
această întâlnire participând inclusiv domnii directori Cristian Pistol (CNAIR), cât şi Gabriel Budescu (CNIR).
Perioada alegerilor locale s-a încheiat, nimeni nu mai poate invoca argumentul că este victima unor atacuri de campanie electorală, prin urmare ne rezervăm dreptul ca, în lipsa unor rezultate concrete, să cerem în perioada imediat următoare demisia sau demiterea celor care se constituie o frână în calea construirii Autostrăzii Unirii, indiferent că aceasta se întâmplă din rea-voință sau din incompetenţă managerială.

 

Foto Arhivă

Distribuie articolul pe:

2 comentarii

  1. Toa’ Chistol e pus acolo că să nu se face.Odata cu autostrada, intrà joburile ín Moldova profundă, aia pesedità și nu mai merge trucul cu pensia și socialu’, nu pricipirăți? Și-n plus se ridică și standardul și o să vrea și alții, vezi Craiova și tot sudul care trebuie să facă o sută, -două de km prin hârtoape până la prima.Păi unde ajungem toas,dac-o luăm așa?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate