O campanie antifumat care foloseşte imagini cu conotaţii sexuale este condamnată de autorităţile franceze, în timp ce agenţia de publicitate în cauză consideră că tinerii nu pot fi îndepărtaţi de acest viciu prin argumente ştiinţifice şi cifre seci.Afişele antifumat prezintă mai mulţi tineri îngenuncheaţi în faţa unui adult şi forţaţi să ţină o ţigară între buze. “A fuma înseamnă a fi sclavul tutunului”, se arată sub imaginea cu evidente conotaţii sexuale.
„După câte ştiu, felaţia nu te îmbolnăveşte de cancer”, spune Antoinette Fouque, fondatoare a Mişcării pentru emanciparea femeilor. Secretarul de stat însărcinat cu problemele familiei, Nadine Morano, a cerut încetarea campaniei, acuzându-i pe autori de ultraj contra bunelor moravuri. O reacţie similară a avut şi Asociaţia Familiile Franceze, pentru care “a amesteca tutunul cu sexul este o generalizare ridicolă şi scandaloasă”.
“Tinerii nu sunt sensibili la mesaje tradiţionale, iar statisticile consumului de tutun demonstrează asta. Argumentul sănătăţii nu mai funcţioneaza şi de aceea am abordat problema dorinţei: chiar îmi doresc să fumez această ţigară?”, a declarat pentru “Le Figaro” directorul Asociaţiei pentru drepturile nefumătorilor, care a comandat această campanie.
“Realitatea este că atunci când fumăm ne supunem, nici mai mult, nici mai puţin. O supunere pe care am decis să o înfăţişăm sub forma sa sexuală, pentru că această campanie se adresează tinerilor. Omul în costum reprezintă autoritatea care a creat obedienţa”, spune şeful proiectului din partea agenţiei publicitare BDDP&Fils.