
Industria auto europeană, un motor economic esențial, se confruntă cu o descreștere semnificativă, iar premierul Marcel Ciolacu a lansat un apel urgent pentru intervenția autorităților, atât în România, cât și la nivel european. În cadrul Forumului Mobilității Sustenabile și Accesibile, acesta a subliniat importanța unor programe de sprijin pentru a evita mari probleme și disponibilizări masive în sectorul auto în următorii ani.
„Dacă nu vom lua măsuri și nu vom trage semnalul de alarmă încă de la începutul acestui ciclu europarlamentar, anul viitor și, mai mult, peste doi ani de zile vor fi mari probleme în industria auto. Este evident că trebuie să venim cu niște programe de susținere a industriei auto, industria auto care, de fapt, a dat toată sustenabilitatea Europei. Suntem într-un moment de descreștere, care, dacă nu vom interveni și în România, dar și în toată Europa, va aduce anul viitor și peste doi ani, cum am spus, la disponibilizări masive în acest domeniu. Cred că este momentul în care Comisia Europeană trebuie să vină curajos în susținerea acestei industrii”, a afirmat Ciolacu.
Ciolacu a subliniat rolul crucial al industriei auto în economie, descriind-o ca un „motor al economiilor” și subliniind impactul pe care îl are dezvoltarea acesteia în România și în Europa. „E un moment când toate forțele politice trebuie să înțeleagă că fără industria auto în România, economia României se prăbușește”, a avertizat acesta.
În contextul tranziției către o economie verde, premierul a reafirmat angajamentul României pentru decarbonare, dar a avertizat că acest proces nu trebuie să devină o „frână” pentru dezvoltarea industriei auto. „Reafirm angajamentul României față de proiectele verzi și pentru decarbonarea economiei. Cu toate acestea, trebuie să fim conștienți că tranziția către o economie verde nu trebuie să devină o frână în calea dezvoltării economice a țării noastre și a industriei auto, în mod special. Este esențial să găsim un echilibru între protecția mediului și creșterea economică, astfel încât să asigurăm un viitor prosper, sustenabil pentru toți cetățenii noștri”, a declarat prim-ministrul.
Estimările pentru 2024 indică o creștere semnificativă a vânzărilor de autoturisme electrificate, de peste 24%, iar cota de piață a autoturismelor pur electrice ar putea ajunge la 13%.
Dan Vardie, președintele Consiliului Director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), a subliniat provocările cu care se confruntă România în domeniul electromobilității. El a menționat că fondurile alocate Programului „Rabla Plus” au fost tăiate, afectând grav dezvoltarea sectorului. „Avem discuții cu Ministerul Mediului. E bine de știut că o bună parte din ce s-a întâmplat la Programul ‘Rabla’, anul trecut, a fost și munca APIA. Din păcate, anul acesta, Ministerul Mediului și Ministerul de Finanțe practic au tăiat fondurile. O spun public: la vremea respectivă i-am spus domnului ministru Fechet că nu credem că va fi o soluție bună dacă se vor tăia fondurile, pentru că rezultatele nu vor fi cele așteptate”, a explicat Vardie.
O altă problemă identificată de APIA este infrastructura insuficient dezvoltată pentru încărcarea mașinilor electrice. „Ne dorim un ecosistem de mobilitate accesibil și sustenabil, iar ca obiective sigur că trebuie să facem împreună tranziția către emisii zero până în 2035. E bine să nu uităm că avem o lege votată în Parlament. Până când această lege va fi schimbată, noi, la APIA, trebuie să o respectăm”, a spus Vardie.
APIA a devenit un exemplu de colaborare și diversitate în industria auto românească, reușind să se adapteze la provocările actuale prin parteneriate solide între industrie și autorități. „Noi, ca industrie, avem datoria să-i oferim toate oportunitățile, urmând ca fiecare consumator să decidă”, a încheiat Vardie, subliniind importanța informării corecte a consumatorilor pentru a sprijini inovația în sectorul auto.
Ministrul ala Feket este roman? De-aia il tine Ciolacu in guvern.
Green Deal, asta s-a dorit – sa se aleaga praful de Europa !
Stiam ca Rabla plus din August da de la buget 24000 euro pentru o masina electrica daca este cumparata de o institutie publica (primarii, spitale, scoli)
Tot nu se cumpara si cu pomana asta ? De ce ?
Pai daca nu puneau planul UE de distrugere a industriei in aplicare nu era nici o problema.
Industria auto trebuie sustinuta,agricultura trebuie sustinuta,etc. Cine sa la sustina,cooperatia mestesugareasca?
Ha, ha! N-ai cu cin’ să te-nțălej’… Reintroduce-ț’ motoarăle Dizăl în gama fiecărui brand ș’ “criza” ‘i rezolvată! Pi uamini nu-i prostiț’ voi cu minciun’le voașt’e…
din zece in zece ani se produce o criza economica, trebuia sa se ”vada” in 2020 s-a ascuns intr-o pandemie, a poi s-a folosit ca antidot dezanstrul din est…intre timp Germania motorul economiei europene s-a gripat si a intrat in recesiune, iar voi vreti sa credeti ca puteti opri o criza economica, doar puteti s-o diminuati ca intensitate, dar nu o puteti opri…
Se spune ca in Sibiu si adiacent sunt intreprinderi legate economic de Germania. Daca nu vor avea comenzi atunci se vor bucura de preturie exobitante din restaurantele din Sibiu obisnuite cu vizitele sasilor care platesc bine ca sa le arate celor ramasi ce bine le merge in Germania…dar maine tot asa de darnici vor fi? sa dai 20 de lei pe o garnitura de cartofi prajiti pe o terasa langa o incinta plina de igrasie? Platiti…asa va simtiti occidentali…
Asta-i bună!
Ciolacu și industria auto!!!
Proști nemții ăsteia.. Noroc de Ciolacu..
Ok, sa-i ajutam. Insa, doar dupa ce proprietarii companiilor si dealerii si vor fi pus la bataie averile pentru salvarea productiei. Nu ei profit si noi pierderi. La fel cum ar trebui procedat si cu bancile.
S-a dat alarma? Care alarmă? Când veți avea curajul să vă distanțați de partenerul strategic, care a distrus Europa pentru a aplica doctrina Eolfowitz, mai vorbim. Până atunci nu sunteți decât niște trădători.
Minunata ue e in colaps? Ne vom ruga de rusi sa ne primeasca in BRICS dar nu se vor mai pacali, nu vor mai dori sa aiba de-a face cu o natie de zigoineri!
Exista o alta explicație :
avind in vedere Valul puternic al Recesiunii care
se orabuseste amenintator peste economiile tarilor est-europene , Clasa Politică românească își cauta explicații și scuze .
ca întotdeauna ” UE ne impune” .
România nu mai are o economie proprie, de unde și beleaua!
„fondurile alocate Programului „Rabla Plus” au fost tăiate”
Vardie vrea capitalism cu bani de la buget si miliarde de prize electrice de incarcare gratuita. Dan Vardie este la locul lui de mii de ani, de zici ca-i ganditorul de la Hamangia.