Dacia Mioveni: 8 milioane de mașini, în 57 de ani de istorie

Dacia a anunțat atingerea unui prag istoric în activitatea sa industrială: 8 milioane de automobile asamblate la Uzina Vehicule din Mioveni.

Dacia Mioveni: 8 milioane de mașini, în 57 de ani de istorie

Dacia a anunțat atingerea unui prag istoric în activitatea sa industrială: 8 milioane de automobile asamblate la Uzina Vehicule din Mioveni.

Producătorul auto român Dacia a anunțat atingerea unui prag istoric în activitatea sa industrială: 8 milioane de automobile asamblate la Uzina Vehicule din Mioveni.

Evenimentul a fost marcat pe 24 aprilie 2025, când un exemplar Dacia Bigster Journey, vopsit în nuanța Indigo Blue, a ieșit de pe linia de fabricație.

Acest moment simbolic reflectă evoluția continuă a uzinei Mioveni, inaugurată la 20 august 1968, odată cu lansarea modelului Dacia 1100, produs sub licența Renault R8. În primele decenii, producția a fost dominată de familia de modele bazată pe Renault 12 – celebra Dacia 1300 și variantele sale derivate (1310 Sport, 1320, 1325, Pick-Up), fabricate până în 2006 în aproape 2,3 milioane de unități.

Începând cu anii ’90, Dacia a început să dezvolte modele proprii. Primul a fost Dacia Nova, urmată de SupeRNova (2000) și Solenza (2003). Trecerea la un alt nivel s-a produs în 1999, odată cu preluarea uzinei de către Grupul Renault. Lansarea modelului Logan, în 2004, a deschis drumul către internaționalizarea mărcii.

În cei 57 de ani de activitate, la Mioveni au fost produse șase generații de modele Dacia. Recordul de producție aparține SUV-ului Duster, lansat în 2010, ajuns în prezent la a treia generație, cu peste 2,6 milioane de unități fabricate.

Cel mai recent model intrat în producția de serie este Dacia Bigster – primul SUV de segment C al mărcii. Deși livrările nu au început încă, Bigster a adunat deja peste 13.000 de comenzi la nivel european, inclusiv peste 1.600 din România.

În prezent, Dacia este prezentă în 44 de țări de pe patru continente. Cele mai importante piețe sunt Franța, Germania și Italia, unde se înregistrează cea mai mare parte a vânzărilor.

Cu o producție în creștere și un portofoliu tot mai competitiv, Dacia confirmă rolul său esențial în industria auto europeană, cu centrul de greutate rămas la Mioveni, locul unde istoria și viitorul mărcii continuă să se întâlnească.

Distribuie articolul pe:

5 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate