În acest sens, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a iniţiat un proiect de hotărâre de guvern pentru constituirea unei comisii interministeriale care să negocieze cu constructorul auto.
Tranzacţia a fost analizată de Comisia Europeană, care a investigat condiţiile impuse de stat la privatizare.
CE susţine că Guvernul a acceptat un preţ de vânzare mai mic în schimbul asigurării de către compania americană a unui anumit nivel de producţie şi de ocupare a forţei de muncă.
Astfel, CE a considerat că România a acordat Ford un ajutor de stat ilegal în valoare de 27,56 milioane de euro şi a solicitat Guvernului să recupereze această sumă.
După recuperarea integrală a ajutorului de stat, AVAS a rămas obligată să raporteze trimestrial stadiul îndeplinirii programului de restructurare.
Ulterior, Comisia a aprobat un ajutor de stat de 143 de milioane de euro pentru un proiect de investiţii de 675 de milioane de euro la uzina de la Craiova şi un ajutor de 57 de milioane de euro pentru formarea profesională a angajaţilor.
Totodată, CE a aprobat acordarea unei garanţii de stat care să permită companiei Ford România să contracteze un împrumut de la BEI pentru a produce maşini ecologice.
Potrivit contractului încheiat în septembrie 2007, Ford România trebuie să îşi mărească producţia de peste 625 de ori într-un interval de un an şi jumătate, astfel încât să ajungă la un volum de peste 250.000 de unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziţiei Automobile Craiova.