Ilie Bolojan are un plan: ”Măcar românii pot vedea unde este nesimţirea mare”

Liderul PNL Ilie Bolojan, a afirmat că meritul Ordonanţei „trenuleţ” este că nu s-au majorat cheltuielile statului şi a explicat că dacă aceasta nu era adoptată atunci am fi ajuns la un deficit de 11-12%, iar acest lucru însemna că România intra în incapacitate de plată.

”Totul este bine cât timp România este o ţară stabilă, Cât timp echilibrele bugetare sunt respectate şi cheltuielile nu scapă de sub control. Şi dacă este un merit major al acestei ordonanţei trenuleţ, pentru care noi am susţinut că acest guvern să se formeze cât mai repede, este că, în primul rând, nu s-au mai majorat cheltuielile statului. Acesta este rolul fundamental al acestei ordonanţe mult hulite pe bună dreptate. Dar dacă nu s-ar fi adoptat, vă rog să vă gândiţi că nu am fi avut un deficit de peste 8%, ci am fi ajuns la 11-12%, ceea ar fi însemnat pentru România intrarea în incapacitate de plată”, a declarat Ilie Bolojan, duminică, la Digi 24.

El a explicat că dacă nu era adoptată Ordonanţa trenuleţ atunci ”intrau în cascadă nişte indexări, nişte chestiuni suplimentare care ar fi dat peste cap în totalitate echilibrele bugetare”.

Bolojan a fost întrebat ce cheltuieli se reduc.

”Aşa cum rezultă din textul ordonanţei, noi avem în vedere o reducere a cheltuielor cu 1% din PIB, ceea înseamnă aproximativ 20 de miliarde de lei, dar asta nu poţi să o anunţi şi să o faci de pe o zi pe alta şi veţi vedea în perioada următoare, vom lucra, ne-am organizat în aşa fel încât de peste tot, de unde sunt instituţii care nu-şi justifică existenţa în totalitate, unde avem personal excedentar, unde lucrurile pot fi făcute mai ieftin, unde pot fi scăzute cheltuieli, veţi vedea această chestiune”, a transmis liderul PNL.

Ilie Bolojan a declarat că, dacă nu sunt scăzute cheltuielile de funcţionare ale statului, eliminând risipa, este doar o problemă de timp „până taxele vor trebui majorate”.

El a menţionat că le-a cerut miniştrilor PNL să facă publice contractele colective de muncă care prevăd drepturi „uneori aberante”.

„Le-am cerut miniştrilor, dacă nu putem modifica contractele de mandat de pe o zi pe alta pe care le au aceşti oameni care conduc companiile de stat, indiferent de ce minister, dacă nu putem modifica contractele colective de muncă care prevăd drepturi uneori aberante pentru anumite componente din companiile de stat, de exemplu, dar şi din anumite autorităţi, atunci le-am cerut şi consider că trebuie făcute toate publice. Măcar românii pot vedea unde este nesimţirea mare.(…) Transparenţa este o chestiune obligatorie, iar acolo unde nu se înţelege că există o chestiune de decenţă şi de respect minim faţă de români, eu cred că aceşti directori de companii sau de autorităţi trebuie demişi, dacă acest contract de mandat permite acest lucru”, a afirmat Bolojan.

Recomanda [votes_up id=816123]
Author

32 de Comentarii

  1. bună !
    Dar pensiile nesimțite ,aberante?
    Prin ELIMINAREA lor vine o economie de cca două (2) miliarde de EURO .
    Eu le-as elimina imediat și pe CELE in plată. LE-as da magistraților pensia de contributivitate plus 25% din ea pt asa-zisa pensie de serviciu si STOP.FAC grevă magistrații?
    CONCEDIATI MASIV SI INLOCUITI CU TINERI JURIȘTI CARE STAU CU DINȚII LA GARD de ani de zile.
    Alti bani vin de la agențiile unde salariații si mai ales sefii au salarii nesimțite. Restructurate și aduse la salarii normale,fără multe mii de euro.
    PS. SE OPUNE CCR? CAMERILE REUNITE ALE PARLAMENTULUI ii REVOCA !
    ACASĂ CU IMBUIBATII SI IMORALII!

  2. ●In timp ce practica meseria de profesor la o școală ajutătoare din Tileagd-Bihor, Ilie Bolojan a fost si șofer pe un camion de marfă în orășelul german Birken. Nu vi se pare cunoscut modelul de succes în PNL? Tot așa, unul care era profesor de fizică și vindea copii, a ajuns în fruntea trebii, de unde nu se mai dă dus.
    ●Și într-o zi n-a mai cărat marfă în Birken și plecat cu camionul la Oradea, unde a continuat să facă ce făcea și în Germania. Numai că firma de asigurări a constatat că acel camion condus de Ilie Bolojan a dispărut din Germania și, ca atare, l-a dat în urmărire prin Interpol. După un timp de la dispariția camionului de la Birken, Ilie Bolojan a plecat în Italia, dar, surpriză!
    ●A fost arestat de autoritățile italiene pentru dispariția camionului din Germania și expulzat în România. Cei din România, care s-au ocupat de acest caz, știu foarte bine cum a decurs extrădarea. Atunci Ilie Bolojan a stat ceva timp pe la beciul domnesc și, ulterior acestei „performanțe”, surprinzător, a ajuns prefect de Bihor, secretar general al Guvernului, primar al Oradei și președinte al CJ Bihor.

  3. Alt pucarias care da lectii…mai bine ne explica ce s-a intimplat cu TIRUL pe care l-a facut disparut, ce cera in el de ce l-a anchetat INTERPOLUL….ARE MULTE DE EXPLICAT

  4. @George, subscriu.La stat, e dulce viața, răspundere din gură, sinecură merge iar votacul mituit cu aceeași viață dar la un nivel mai mic.Știu pensionari (rentieri de stat) cu 15 ani vechime și o pensie cât n-au alții după 30.Și nu, nici n-au luptat prin vreun Afganistan și nici cine știe ce funcție n-au avut.Putorică de birou MAI sau MApN, ieșit la veresie mult sub 40 de ani de toți.Cum zicea unul ” după o biață de muncă, după 17 ani de servici!”. Aproape că mi-au dat lacrimile, ce să zic…

  5. In urma destituirii de la Cotroceni a uzurpatorul Klaus Iohannis, Ilie Boulojan ii va urma in functie ca Presedinte interimar, pentru ca totusi Parlamentul este legitim. Numai guvernul este nelegitim pentru ca a fost investit de uzurpatorul presedinte nelegitim, Klaus Iohannis.

  6. Bolojan este singurul politician care a vorbit despre bugetul Romaniei la concret. Ceilalti n-au spus nimic la concret.Si mai este un adevar jenant pentru Romania: 900.000 pensii sociale, cei mai multi pensionari care au muncit ani putini( iesiti devreme la pensie).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.