Schimbare în educaţie: Apar şcolile experimentale

profesor, scoala

Începând cu anul școlar 2020-2021, în sistemul de învățământ preuniversitar vor funcționa unități de învățământ cu statut de unități–pilot, experimentale și de aplicație. Decizia a fost adoptată în ședința Guvernului și face posibilă pilotarea politicilor publice cu impact în educație.

Rolul unităților de învățământ cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație este de a pune în aplicare și de a evalua proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică, în vederea fundamentării de politici publice la nivel național, transmite Ministerul Educației și Cercetării (MEC).

Pentru anul școlar 2020-2021, lista unităților de învățământ preuniversitar care vor funcționa ca unități-pilot, experimentale și de aplicație se aprobă prin ordin al ministrului educației și cercetării, până cel târziu la data de 15 august 2020.
De asemenea, Ministerul Educației și Cercetării va aproba metodologia de înființare și funcționare a unităților–pilot, experimentale și de aplicație. Aceasta va cuprinde șapte componente:

modalitatea prin care unitățile de învățământ preuniversitar pot solicita dobândirea acestui statut;
criteriile de selecție;
modelele curriculare și de carieră didactică;
structura de personal și modalitățile de organizare a normei de muncă pentru personalul didactic și nedidactic;
mecanismele de finanțare;
mecanismul de monitorizare și evaluare;
alte reglementări necesare înființării și funcționării, inclusiv Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație (până la data de 1 august 2020).

„Hotărârea de Guvern aprobată joi va facilita implementarea obiectivelor strategice ale proiectului România Educată, perceput de către societate ca prioritate critică, cu alte cuvinte, pilotarea unui nou model centrat pe oferta curriculară a fiecărei școli-pilot în parte, în acord cu valorile, profilul absolventului, competențele-cheie și ariile de învățare, definite de Ministerul Educației și Cercetării”, conform MEC.

Recomanda [votes_up id=521547]
Author

8 Comentarii

  1. De parca nu aveam deja destule generatii de cretini si loaze ! Probabil ca vor mai rezulta citeva suplimentare, cu elevi pe post de cobai, citivca „oameni de stiinta” si politicieni complet dementi si Soros si o mina de ONG-uri criminale care-si vor freca miinile ! Pentru ca deja o stie oricine, daca doresti sa distrugi o natiune, trebuie mai intii distruse sanatatea si educatia ! In paralel, bineinteles, cu istoria si cultura. (si o intrebare : jigodiile care promoveaza asemenea aiureli isi dau copiii la asemenea experimente ? Sau ii trimit la Oxford, Paris si peste ocean ?)

  2. Trebuie pensionați toți cei din minister, desființat ministerul pentru ca școala să funcționeze normal. Nu mai există altă soluție.

  3. Se pare ca de destepti ce suntem, ne-am trezit ca vrem sa inventam roata si apa calda. Facem noi „unități–pilot, experimentale”. Dece nu studiem REZULTATELE obtinute deja in tarile asa-zis dezvoltate? Ei au facut aceste cercetari demult, au tras concluziile, le-au imbunatațit, etc. Dece nu preluam acest sistem deja aplicat? Probabil ca ne mai trebuie sa inființăm niște agenții, cu oameni „de-ai noștri”.

  4. Dupa experimentele din Justitie (vezi unitatile de elita cu implicarea SRI si plicurile galbene), dupa capusarea partidelor politice de nu mai ai cu cine sa votezi, dupa experimentul COVID19(inchizitia medicala), vine si experimentul pe educatie.
    Si asa ies mai mult prosti din scoala, acum o sa iasa prosti cu diplome de experiment.
    Romania e gata!

  5. Incă una care vrea să revoluționeze învătământul prin experimente ! In topic : vedeți curicula de la clasa întâia și minunați-vă !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.