Ioan Rus: Nu avem ce să facem cu 3.000 de km de autostradă

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat marți că draftul Master Planului General de Transport, care urmează să fie aprobat de Comisia Europeană, prevede ca în intervalul 2014-2020 să se construiască aproape 600 de kilometri de autostradă. „Cu siguranță nu vom avea 3.000 de km de autostradă, că nu avem ce să facem cu ei, să […]

Ioan Rus: Nu avem ce să facem cu 3.000 de km de autostradă

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat marți că draftul Master Planului General de Transport, care urmează să fie aprobat de Comisia Europeană, prevede ca în intervalul 2014-2020 să se construiască aproape 600 de kilometri de autostradă. „Cu siguranță nu vom avea 3.000 de km de autostradă, că nu avem ce să facem cu ei, să […]

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat marți că draftul Master Planului General de Transport, care urmează să fie aprobat de Comisia Europeană, prevede ca în intervalul 2014-2020 să se construiască aproape 600 de kilometri de autostradă.

„Cu siguranță nu vom avea 3.000 de km de autostradă, că nu avem ce să facem cu ei, să spunem, chiar 3.000. În draftul (Master Planului — n.r.), care nu este 100% aprobat de Comisia Europeană (…), să spunem, în intervalul acesta 2014 — 2020 ne vom apropia de încă 600 de km de autostradă. Ne-ar trebui 2.500 de km de drum expres și în jur de 3.000 de drumuri transregionale modernizate și 140 km de șosele de ocolire și o parte de drumuri de ieșire spre punctele de frontieră. Vom vedea după ce avem acest document. Se va supune dezbaterii publice, s-ar putea să se modifice unele lucruri dacă se justifică. Va fi aprobat în Guvern ca document operațional și se va transforma în Programul Operațional al Guvernului României vizând dezvoltarea sistemului rutier, feroviar, naval, aerian. Și atunci vom ști față de disponibilitățile pe care le avem de la Comisia Europeană pentru drumuri, pe exercițiul acesta, vom avea 6 miliarde de euro, pentru căi ferate vor fi 3,5 miliarde euro”, a spus Rus, la Palatul Parlamentului, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, săptămâna viitoare vor fi discuții finale cu Comisia Europeană pe tema Master Planului.

„Săptămâna viitoare, cred că 16, 17, 18, vom avea discuții finale cu Comisia Europeană și vom avea acest document. Prima prezentare a acestui document va fi aici în Parlament, la Comisa de transporturi, urmând să îl prezentăm publicului”, a declarat Rus.

Acesta a mai spus că Master Planul de Transport nu este un document pe care îl face ministerul.

„Master Planul este un document pe care nu îl face Ministerul Transporturilor, este contractat de mai mulți ani către o firmă specializată, care se ocupă de așa ceva și este fundamentat pe chestiuni legate de traficul zilnic pentru o anumită zonă, de nevoia de conectivitate între două zone de dezvoltare, de timpii de întârziere, adică în cât timp poți să ajungi din punctul A în punctul B în România față de aceeași distanță între două puncte în UE. Pe acest lucru s-a fundamentat un master plan, care este avizat de principiu de UE și urmează în zilele următoare să avem avizul final al Comisiei Europene pe acest document. El se va supune dezbaterii și informării publice. Între ceea ce s-a gândit Ministerul Transporturilor de-a lungul anilor, în ultimii 10 ani, cum să arate sistemul rutier, feroviar, aerian, naval românesc și ceea ce este în acest master plan diferențele sunt infinit mici, nesemnificative”, a precizat Rus.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.