
Volkswagen AG va dezvolta un vehicul electric low-cost, pentru a concura cu rivalii din China, a anunţat marţi cel mai mare producător auto european, după ce discuţiile cu Renault au eşuat, transmite Reuters.
Obiectivul grupului german este de a produce vehicule electrice (EV) în valoare de aproximativ 20.000 euro (21.746 dolari), premiera mondială fiind planificată în 2027, a informat VW.
„Este vorba de mobilitatea electrică entry-level din Europa pentru Europa. În acest scop, combinăm un angajament clar faţă de Europa ca locaţie industrială, o politică industrială europeană şi, în cele din urmă, acţionăm în interesul clienţilor europeni”, a afirmat directorul general al Volkswagen, Oliver Blume.
În pofida preţului scăzut, modelul planificat va stabili standarde în ceea ce priveşte tehnologia, designul şi calitatea, a declarat şeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer.
Producătorul auto francez Renault şi rivalul german Volkswagen au pus capăt discuţiilor pentru a dezvolta în comun o versiune electrică accesibilă a modelului Twingo, a anunţat săptămâna trecută directorul general de la Renault, Luca de Meo.
„Am dorit, de asemenea, să arăt că industria europeană poate lucra împreună ca o echipă şi cred că asta este o oportunitate ratată, dar ar putea să apară altele”, a spus Luca de Meo, confirmând informaţiile apărute anterior pe surse.
Ambii producători auto sperau că, prin împărţirea muncii, vor fi reduse costurile, care reprezintă un obstacol cheie pentru companiile auto europene, afectate de importurile de maşini mai ieftine din China.
Şi Stellantis a prezentat recent noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmelor auto din China. Citroen e-C3, care va fi produs în Slovacia, va concura cu Dacia Spring, asamblat în China.
Vehiculele electrice şi hibride sunt mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, pentru a contracara concurenţa din China.
Am văzut BYD in trafic, limuzina si suv, ambele aratau excelent, ca disign. Nu știu ce pot, dar apar din ce in ce mai des in trafic. Au căutare si își merita banii, probabil. Astea sunt făcute in China. De la anul pornește fabrica din Ungaria, iar mașinile nu vor mai avea taxe vamale, iar chinezii vor tine de preț ca sa poata fi concurați de cei de la VW
Deci nu fac Ford la inceputul secolului XX mașină accesibilă celor ce muncesc, sau ca Ghitleru mașina poporului Volks-Wagen ci vor o mașină ca să concureze China! Măreț program. Și armată, și război… Li s-a urât cu binele. Nu au în vedere că USA care agită apele nu a avut nici un război pe teritoriul ei, au pierdut în războaie numai oameni militari nu și milioane de civili. Păcat, mare păcat de ce sunt în stare din setea de putere cei ce conduc Occidentul. Vezi și pe bizarul Macron care ca să fie vizibil face tot mai des afirmații inconștiente.
Mda.. Mereu cu un pas in urmă.. Cercetările japonezilor și chinezilor dau rezultate care duc intr-o totală altă direcție,.Și se pare că ei sunt pe drumul corect..
KKMK. Hibridele sunt aiureli, motoare care cară alte motoare și câteva sute de kile de baterie, electricele 100/100 sunt grele și derapează ușor, în SUA au o rată dublă de accidente și au o rată de poluare cu mult superioară celorlalte.Europa are 7% „amprenta de carbon”o tâmpenie politică menită a jepcui mai mulți bani din buzunarul cetățeanului deja suprataxat pentru a umple buzunarele fără fund ale elitei și politicii.Neobolsevismul actual e o escrocherie sinistră menită a instaura dictatură unor tembeli psihopați, o clasă a celor nesiguri pe ei care vor omuleți mici, flămânzi, ascultători și negrișori în mijlocul cărora să se de-a pe ei însisi și pe odraslele lor drept ubermensch, rasă albă superioară, vise de nazist țicnit.Pentru asta, toți ceilalți trebuie să piară că să le facă lor loc.
@caca maca – „norme” , tot la norme ai lins si cand ti-a vandut VW-ul ani la randul masini cu normele de noxe manarite? de alea nu v-am auzit pe multi sa guitzati. Pe mine ma doare-n cot de ce vrei tu, eu vreau sa am posibilitatea sa cumpar produse de unde vrea …. mea, e treaba mea si a chinezului in relatia comerciala pe garantie, service, etc. ca nici eu nu vin sa iti scriu norme despre cum sa …. sau sa-ti bati nevasta
Sa-ti atingi tinta cat mai ieftin importi din China materiale pentru baterii sau fabrici acolo componente, esti dependent de China.
Nu concurezi astepti sa ti se dea.
Daca Partidul are chef, sa nu se razgandeasca intre timp.
23.300€ nu e putin.
Masina ca masina dar bateria cine o face?!?
E clar, nemtii vor fabrica un TRABANT cu baterii.
Cat timp pt un tanc de suv bmw e o taxa doar dubla fata de o masina mica…nu va fi cerere si nici bani. E joc de glezne a posesorilor de bmw. Pe strazi nu au ce cauta masini peste 1.3t chiar 1t e muuult
Volkswagenul a devenit un stift.Motoare cu probleme, eexceptii a catorva care,din pacate, nu le mai fabrica,un interior captusit cu un textil aplicat cu un scuipici care, dupa cativa ani, incepe sa curga, plafon,laterale usi, o masina zgomotoasa, lumini cu butoane de stingere aprindere in locuri incomode, piese facute prin Polonia,etc.,panoul absorbant de sub capota cade,senzori lambda cu probleme. Volvo, Toyota masini bune,de ce nu si SUVUL Dacia?
ii plin de genii..
deci 4 rotzi. 4 motoare electrice, sisteme de frinare, amortizoare, 4x geamuri elecrice, 4x usi, 1x volan si servodirectie, 2x faruri,2x stopuri spate, 2x bare de protectie 10x becuri,2xscaune si o canapea, ceva tapitzerie, 1x parbriz, 1x geam spate, tinichea si vopsea, 1 baterie elecrica cu mai multi elementzi…+ ceva software…nu face mai mult de 15000 Dolari US..oricum o dai si orice ai face…
cum sa ceri 100000usd pe asa ceva…numai prostii prostilor dau banii astai pe un macro cart de golf….
Sa faca intai o baterie sigura, care sa nu explodeze si sa nu intretina arderea, sa se incarce ultrarapid si sa asigure o autonomie reala (nu gogosile de acum) ca la un autoturism pe benzina sau motorina, iar pretul de achizitie si de service sa fie similar, si dupa aia mai vedem daca ne luam electrica.
Ghro, câte mașini chinezești vezi în România? Majoritatea sunt nemțești sau japoneze. Tu crezi ca europenii sunt prostovani ca tine sa cumpere chinezării proaste? Și dacă produce China mașini cu duiumul si nu va avea unde sa le vândă cum va fi,hm? Uite asa ,dacă nu îndeplinesc unele norme,pa. Sau face ca rusul,cu forța?
Ghro, câte mașini chinezești vezi în România? Majoritatea sunt nemțești sau japoneze. Tu crezi ca europenii sunt prostovani ca tine sa cumpere chinezării proaste? Și dacă produce China mașini cu duiumul ai nu va avea unde sa le vândă cum va fi,hm? Uite asa ,dacă nu îndeplinesc unele norme,pa. Sau face ca rusul,cu forța?
Viitorul european de aur, comunist…
Trebuie inteles ca epoca besinilor diesel germane va muri. Epoca s – a bazat pe energia si resursele ieftine din Rusia…De fapt Rusia s – a pacalit cu Germania, in 30 de ani Rusia nu a primit macar o masina ca lumea…De aceea Rusia a luat – o practic de la zero in domeniu dupa 2022, cu China…..In cativa ani Rusia si China vor avea si flote Aeriene comerciale autohtone, deci adio Boeing si Airbus..
Vai de ea Europa. Vine pedeapsa divina peste Europa …
Hai ma baieti, ca voi oricum Lada cumparati. Trebuie sa sprijiniti industria locala nu?
Al dracului „low-cost” 20.000 €.Chinezii fac masini si de 5000 €,asta da „low-cost”.
WW-urile sunt in cadere libera in toata America. Le mai cumpara osenii pripasiti pe acolo pentru ca de alte masini nu au auzit. Vorbim de cele clasice deci cu atat mai mult cele electrice nu vor avea nici o trecere. Chinezii deja i-au terminat pe europeni la capitolul masini electrice. Dar si pe asiatici. I-au doborat cu preturile in primul rand dar si cu calitatea.
Mașina Lăstun era pe benzină, concepție românească, uzină în Timișoara. A fost de un ungur din Oradea la începutul anilor 90 care a făcut o asociație pentru campanie anti-Lăstun că e prea mică și periculoasă pe șosele, la care români de nimic au pus botul. La scurtă vreme s-au umplut șoselele de mașina coreană Tico, jumate cât era Lăstun, la care ungurul orădean nu a mai protestat. Cu Dacia electrică merge prin oraș lume destul de bună că nu oricui beneficiază în România pe motive de salvat planeta de stat două treimi din prețul unei mașini.
Evident că vor reuși; cu salarii mai mari, materie primă mai scumpă și specialiști-muncitori, tehnicieni și ingineri- pe cale de dispariție, sunt toate condițiile să faci o mașină mai ieftină.
„Vehiculele electrice şi hibride sunt mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine”
Da, si?
Vor putea inlocui aceste masini mai scumpe pe cele pe combustie interna ca si performante? Voi putea merge cu ele in concediu cu familia?
Voi putea sa-i „fac plinul” in 10 minute la orice colt de strada ca acuma la „benzinare”?
Sau mi se ofera un „Spring” echivalent cu un fel de Lastun bun de mers pana la piata si inapoi?
hahahah… China deja produce zeci de modele incepand de la 9700$… iar la vreo 19k$ deja sunt deja la standard de limuzine. In afara de asta, China detine gen 80% din productia mondiala de materiale rare si doar 90% din capacitatea lor de procesare. Treaba cu EV-urile merge asa de bine in „vestul civilizat” incat la licurici, in SUA, stocurile de masini electrice care zac in parcarea fabricilor nevandute au ajuns sa reprezinte 120 de zile de productie… productia pe 1/3 din an sta in parcare… iar regimul Bideu a reusit sa construiasca in 4 ani doar 7 sau 8 statii de incarcare
Ha, ha! Mașina săsască “va fi” mai… ș’ mai… precum “va fi” fost mai sâgur( dupe cum ni-o asigurat politrucii bruxelăz’) ș’ vacseenu…