
Guvernul a aprobat, vineri, în ședință, printr-o Hotărâre, indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ‘Extinderea rețelei de metrou Magistrala 4 de metrou, Secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul’, durata de execuție a lucrărilor fiind de 50 de luni.
‘Lungimea de traseu nou construită va avea circa 12 km, din care în exploatare cu călători – aproximativ 11 km și în exploatare fără călători – legătură cu Depoul Progresul, circa 1,1 km. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul va avea 13 stații și un depou suprateran nou construit, plus stația Gara de Nord 2. Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente’, se arată într-un comunicat al Guvernului.
Valoarea totală a investiției este de peste 17 miliarde lei, iar finanțarea se va realiza din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.
‘Extinderea liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul a fost gândită ca o joncțiune între transportul feroviar regional, național și internațional cu zona urbană. Prin construirea acestei magistrale se va realiza cea mai mare și importantă linie de metrou pe diametrala nord-sud a orașului, care va lega Aeroporturile Internaționale Otopeni și București Băneasa cu gările de cale ferată Băneasa, Basarab, Gara de Nord și Gara Progresul și, implicit, interconectarea cu transportul public de suprafață. Construcția tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul va conduce la economii de timp la transportul urban de pasageri, la reducerea emisiilor de CO2, la reducerea poluării aerului, la reducerea riscului de accidente rutiere’, se mai arată în comunicat.
Inca o sursa de furat.