Milka, dată în judecată

Mulți consumatori cumpără ciocolată Milka în ambalajul obișnuit de mulți ani și presupun că, de fapt, cantitatea de ciocolată nu s-a schimbat

De CD M
Milka, dată în judecată

Mulți consumatori cumpără ciocolată Milka în ambalajul obișnuit de mulți ani și presupun că, de fapt, cantitatea de ciocolată nu s-a schimbat

Centrul de Consiliere a Consumatorilor din Hamburg a intentat un proces împotriva producătorului Milka, Mondelez. Motivul: Cantitatea de ciocolată Milka a scăzut, iar prețul a rămas același sau chiar a crescut. În plus, nu există informații pentru consumatori, scrie publicația germană Blid.

În loc de 100 de grame, care au fost standard timp de decenii, multe sortimente Milka conțin acum doar 90 de grame de ciocolată. „Mulți consumatori cumpără ciocolată Milka în ambalajul obișnuit de mulți ani și presupun că, de fapt, cantitatea de ciocolată nu s-a schimbat”, spune Armin Valet de la Centrul de Consiliere a Consumatorilor din Hamburg. „Dar sunt înșelați, deoarece mai multe sortimente conțin acum doar 90 de grame pentru același preț sau chiar mai mare.”

Același ambalaj cu un conținut mai mic

Doar o comparație directă între vechile și noile batoane de ciocolată arată cât de înșelătoare este abordarea Mondelez, potrivit Centrului de Consiliere a Consumatorilor. Deși ambalajul și designul sunt identice, batonul în sine a devenit mai subțire. De asemenea, și cantitatea de ciocolată este tipărită cu litere mici pe partea din față a batonului, dar este ușor de trecut cu vederea.

Un reprezentant al Mondelez declarase deja în ianuarie: „Pentru a rămâne competitivi și a nu face compromisuri în ceea ce privește gustul și calitatea, ajustăm greutatea unor batoane Milka”. Producătorul a subliniat că modificările dimensiunilor produselor sunt luate în considerare „foarte atent” și se fac doar „atunci când sunt inevitabile”.

Recent, avocații consumatorilor au intentat un proces împotriva companiei Upfield din același motiv. Producătorul a redus, de asemenea, volumul de umplere al margarinei sale Sanella fără a ajusta ambalajul. Tribunalul Regional din Hamburg a cerut un avertisment clar vizibil în acest caz.

Reguli clare din partea factorilor de decizie politică

„Facem apel la legislatori să stabilească în sfârșit reglementări obligatorii privind reducerea conținutului ambalajelor”, a declarat Valet. Producătorii ar trebui să fie obligați să eticheteze produsele cu volume de umplere reduse cu o etichetă de avertizare timp de cel puțin șase luni.

„Companii precum Mondelez exploatează în mod repetat și fără rușine această lacună legală. În ultimii ani, am primit sute de reclamații cu privire la trucurile companiei alimentare”, spune Valet. Produsele Milka au fost numite „Ambalajul înșelător al lunii” de mai multe ori. Chiflele Tuc Bake de la Mondelez au fost chiar votate „Escrocheria anului”.

 

Distribuie articolul pe:

15 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.