O furăciune marca Băsescu

Ce a fost în lunile premergătoare campaniei electorale, chiar şi în cele două-trei săptămâni dinaintea startului, a fost doar un clopoţel la şoricel.Preşedintele a făcut turul sărbătorilor închipuite, al obiceiurilor scoase din pălărie, al aniversărilor de tot soiul şi a zis că este în timpul îndatoririlor sale. Toate cheltuielile făcute din bugetul instituţiei n-au fost […]

Ce a fost în lunile premergătoare campaniei electorale, chiar şi în cele două-trei săptămâni dinaintea startului, a fost doar un clopoţel la şoricel.Preşedintele a făcut turul sărbătorilor închipuite, al obiceiurilor scoase din pălărie, al aniversărilor de tot soiul şi a zis că este în timpul îndatoririlor sale. Toate cheltuielile făcute din bugetul instituţiei n-au fost […]

Ce a fost în lunile premergătoare campaniei electorale, chiar şi în cele două-trei săptămâni dinaintea startului, a fost doar un clopoţel la şoricel.Preşedintele a făcut turul sărbătorilor închipuite, al obiceiurilor scoase din pălărie, al aniversărilor de tot soiul şi a zis că este în timpul îndatoririlor sale. Toate cheltuielile făcute din bugetul instituţiei n-au fost decât o furăciune în văzul lumii! Cât au costat deplasările ofiţerilor, ale flotilei auto, cât au costat orele de zbor, toţi se fac că nu văd, nu aud şi nu ştiu să socotească! Să nu mai vorbim de organizarea “petrecerilor” orăşeneşti! Primarii PDL şi-au arătat loialitatea faţă de preşedinte tocând banii contribuabililor din urbele lor pentru a pune şi ei umărul la campania electorală a preşedintelui. Orele de la B1 TV, de la TVR, de la PRO TV au fost şi ele parte dintr-un program de servit Băsescu la tavă, colţunaşi, desert şi fructe exotice!

Să ne înţelegem, mă refer la emisiunile de dinaintea începerii oficiale a campaniei electorale. Bieţii de la TVR au înscenat şi transmisii de la Târgul INDAGRA, le-au reluat noaptea şi l-au pus pe un amărât slugarnic să culeagă scame de pe vanităţile Marinarului. (La câteva zile, într-o batjocură pe care i-o poţi trage doar unui prost al satului, acest brav agricultor-comentator a fost propus ca ministru al Agriculturii în farsa numită guvernul Croitoru!) Ce-a fost la PRO TV intră în antologia afacerilor media ce ar trebui cercetate. De la scenariu până la conturi! Pentru că, altfel, tot dezmăţul de la Divertis, în ore de prime-time, şi de la Măruţă a arătat ca o formă de campanie electorală măsluită. Cu sau fără contract! Fără beneficii, nu prea cred!

Ce să mai zicem de spaţiul pe radioul public, pe garduri, pe stâlpi, peste străzi şi pe panouri! Din noaptea de 22 spre 23 a început dezmăţul! Ţara e bombardată cu toate prostiile posibile, cu fotografii, sloganuri şi îndemnuri obraznice, inclusiv pe seama referendumului. Atacul la adresa Parlamentului nu-i decât parte din aceeaşi furăciune de imagine în folosul lui Traian Băsescu! Ieri, într-o transmisie pe televiziuni şi pe net am văzut în direct o şedinţă de campanie a Marinarului, cu Elena Udrea, Ţurcan (ce-o fi căutând el de la preşedinţie, când purtătorul de vorbe este acum jurnalistul Cotoi Voinescu?) şi Fluturică, şi trupa de sicofanţi. Un spectacol al tupeului şi nimic altceva!

Dar furtul cel mai grosolan care se produce în acest moment este sufocarea României cu subiecte false sau secundare. Nu priorităţi, nu soluţii la criză, nu bilanţ de mandat! Ne porcăim, ne băşcălim, ţara toată o vopsim şi pe oameni îi prostim! Cam aşa ar suna o adevărată poezea de campanie electorală pentru preşedinte. Cea cu “Ne certăm, ne împăcăm/ Tot pe Marinarul îl votăm” intră în paragraful de reclamă mascată din Legea audiovizualului!

Transformarea unui moment politic de referinţă în circ şi publicitate mascată scapă multora! Unii evită cu bună ştiinţă să vorbească despre asta. Se tem, nu-şi dau seama sau au fost cumpăraţi! Nu cred că acelaşi lucru se întâmplă cu ziariştii străini şi cu diplomaţii acreditaţi la Bucureşti. Dezmăţul din România prea depăşeşte toate limitele atinse în spaţiul democratic european! România şi problemele ei au devenit seminţe şi alune pentru galeria politică a personajului. În schimb, disperarea preşedintelui de a dobândi un nou mandat pune în mişcare forţe uriaşe. De la servicii la oameni de afaceri, de la propagandişti şi jurnalişti la editori şi funcţionari publici. O oaste enormă, cu sume uriaşe, deturnează campania electorală din România. Se îngroapă toate problemele mari şi se umflă un marinar. Dintr-un moment referenţial al unei ţări totul e convertit într-o furăciune propagandistoică pentru o persoană atinsă de boala măririi. Uneori, tare aproape de o paranoia imposibil de stăvilit!
 

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.