
Asociația #HaiCăSePoate a adresat o scrisoare deschisă membrilor Parlamentului European în care leagă securitatea flancului estic al Uniunii Europene de necesitatea finalizării Autostrăzilor A7 și A8 în România.
Asociația argumentează: ”În lipsa A7 și A8, Uniunea Europeană nu are o rută terestră sigură și eficientă care să lege coridoarele vest-europene de frontiera cu Ucraina și Republica Moldova. Această ”ruptură” reprezintă o vulnerabilitate majoră în arhitectura de securitate europeană”.
Redăm textul scrisorii
Stimați membri ai Parlamentului European,
Uniunea Europeană se află într-un moment critic, în care capacitatea sa de a proteja securitatea cetățenilor și de a-și asigura coeziunea internă depinde direct de infrastructura de transport de pe flancul estic. În prezent, România – stat membru UE și NATO, aflat la granița cu Ucraina și Republica Moldova – are o vulnerabilitate majoră: lipsa conexiunilor rutiere și feroviare moderne în regiunea estică. Autostrăzile A7 (Autostrada Moldovei) și A8 (Autostrada Unirii) sunt atât proiecte naționale de infrastructură, cât și artere vitale pentru mobilitatea militară, pentru reconstrucția Ucrainei, pentru integrarea Republicii Moldova și pentru siguranța întregii Uniuni Europene. Fără aceste legături, estul Uniunii rămâne expus, izolat și incapabil să răspundă rapid în caz de criză.
1. Vulnerabilități strategice la nivel european
– Lipsa autostrăzilor și a căilor ferate rapide: Regiunea estică a României este singura zonă a Uniunii complet izolată de rețele moderne de transport. Această realitate afectează atât România, cât și, mai ales, întreaga infrastructură strategică a UE, punând în pericol mobilitatea rapidă a trupelor și logisticii NATO și UE la granița cu zonele de conflict;
– Flancul estic expus: În lipsa A7 și A8, Uniunea Europeană nu are o rută terestră sigură și eficientă care să lege coridoarele vest-europene de frontiera cu Ucraina și Republica Moldova. Această ‘ruptură’ reprezintă o vulnerabilitate majoră în arhitectura de securitate europeană;
– Întârzierea integrării Republicii Moldova: Fără Autostrada A8 (Târgu Mureș – Moțca -Lețcani – Ungheni), Republica Moldova nu poate fi conectată în mod real la Uniunea Europeană. Integrarea acesteia depinde de infrastructura europeană, iar amânarea proiectului până după 2030 ar compromite întregul process;
– Reconstrucția Ucrainei imposibilă: După război, reconstrucția Ucrainei va necesita coridoare logistice rapide și sigure. În absența A7 și A8, acest obiectiv devine nerealizabil.
2. Programul SAFE și obligația Uniunii
Uniunea Europeană a creat Programul SAFE pentru a finanța proiecte esențiale de apărare, securitate și infrastructură critică. Autostrăzile A7 și A8 sunt exact tipul de proiecte pentru care acest program a fost conceput: ele reduc vulnerabilitatea flancului estic și cresc capacitatea de reacție a Uniunii.
3. Solicitări imediate
– Alocarea de urgență a fondurilor SAFE necesare finalizării integrale a Autostrăzilor A7 (Pașcani – Suceava – Siret; granița cu Ucraina) și A8 (Moțca -Lețcani – Ungheni; granița cu Republica Moldova);
– Stabilirea unui termen ferm pentru construcția și punerea în funcțiune, fără amânări;
– Transparență totală și monitorizare europeană pentru a garanta că aceste proiecte sunt tratate ca infrastructură strategică europeană, nu doar națională;
– Recunoașterea A7 și A8 ca proiecte prioritare de securitate ale Uniunii Europene.
Concluzie
Europa nu își poate permite să lase deschisă o vulnerabilitate atât de gravă pe flancul său estic. Lipsa autostrăzilor și a căilor ferate moderne în estul României afectează securitatea colectivă, coeziunea internă și capacitatea Uniunii de a acționa ca o putere globală.
Finalizarea Autostrăzilor A7 și A8, împreună cu infrastructura feroviară modernă din estul României, nu mai este o alegere. Este o obligație strategică.
Vă solicităm respectuos, dar ferm, să tratați acest apel ca pe o prioritate de securitate europeană și să asigurați alocarea resurselor necesare.
Cu considerație,
Irinel BUCUR
Președintele Asociației #HaiCăSePoate
Intarzierea timp de decenii a constructiei de autostrazi in Romania a fost/este un act inalt patriotic, in acest fel ingreunandu-se orice operatiune speciala de anexare…Doamna Emile nu se dezminte…Singura goarna dintre cei patru muschetari care mai miorlaie, in afara de He Moore Royd du…
Asociația asta e condusa de ukrosi sau doar de lingatori ai ukrosilor?
Ce slugi gretoase sunt unii din concetățenii noștri!
Încǎ un ONG soroșist, dintre cele 127.000 care activeazǎ în RO, își face datoria. Și ce explicație cretinǎ: sǎ facem autostrǎzi pentru cǎ s-ar putea sǎ ne invadeze rușii!!! Pǎi când te invadeazǎ cineva primul lucru pe care-l faci e sǎ distrugi podurile și drumurile, bou£e! Spune cinstit: a dat ordin Rothschild sǎ se ușureze exporturile Ucrainei (care îi aparține) și ale Moldovei (care îi va aparține, cu ajutorul lui Nicușor) spre UE!
Supuși Idioți slugarnici prin text. Deci autostrăzile nu sunt necesare pentru români, pentru unitatea României ci pentru “ infrastructura de transport de pe flancul estic” NATO. Ca cu podul de la Brăila, români să plătească autostrăzile ca sub masa reconstruirii Ucrainei dă aibă Occidentul drumuri pe care să care spre ei bogățiile Ucrainei. Bravo. Geografie de Nicușor. Traseul e prin Polonia, doar că polonezii nu-și ruinează poduri și șosele nici de dragul Occidentului nici pentru Ucraina care are o bună parte din Polonia istorică.,
Afirmatia „Lipsa autostrăzilor și a căilor ferate rapide: Regiunea estică a României este singura zonă a Uniunii complet izolată de rețele moderne de transport” e falsa. Si zona de sud a Romaniei (Muntenia Oltenia, Dobrogea) e la fel de izolata din punctul asta de vedere. Doar Transilvania a fost conectata la „Uniune”. Ca asa a cerut ea. Oare de ce?
Alt ong marca work alimentat din bugetul statului român care, în complicitate cu mizeriile politice din UE își aroga ce nu e pe măsură practicii normale. Se țin de drumuri și ceva critici dar nu de ceea ce se întâmplă în România, vor drumurile spre republica moldova, pentru ce? Ce sa care de peste Prut in afara de contrabandă cu orice, merdenele și orice marfa pentru îmbogățire peste noapte că au preț minuscul fata de Romania și calitatea e sub nivelul tarabei srandard, retur spre republica moldova spălat bani și trafic de arme, e calea directă pentru trimis militari să îi apere pe saracii moldoveni bogați, la fel și pe ukraineeni, saracii bogați cu mașini țiplă! De ce drumuri peste Prut daca în Romania infrastructura rutieră e distrusa de cei de peste Prut și ukraineeni care circula tur-retur prin Romania fara a respecta codul rutier? Ba, frecați bine hartia înainte de a fi folosita sa nu va zgârie la cur.
a început la Mariupol !
Și e în plină desfășurare, măR😜g…
● RumburKK- StatMajoriZdu’ GărZilor Patriotice Tulcene -RumburKK ●