BLOGpeBLOC prezinta in serial publicului sau inteligent, mai multe exemple de batjocorire a banilor publici, consumate la Primariile de Sector ale Bucurestilor. Incepem, evident, cu Sectorul 1 (primar Andrei Chiliman) si mentionam ca sursa este una credibila (Curtea de Conturi a Romaniei). Insistam ca acest tip de dezvaluiri este, in general, ignorat de „ziarele” dambovitene pentru un motiv simplu: patronii din mass-media au si ei interese pe langa primarii de primarii, nu-i asa? La urma urmei, orice reporter poate solicita un astfel de raport dar (mon cher) cine sa il publice: presa „nationala” care, pe alocuri, nu mai e dulaul de paza al democratiei ci doar un biet Labus, in cautare de oscioare?
„PRIMĂRIA SECTOR 1 A) În anul 2007 Principalele abateri de la regularitate şi legalitate constatate cu ocazia controlului execuţiei bugetare a anului 2006 1. Neluarea măsurilor legale pentru încasarea unei amenzi în valoare de 750 lei emisă in baza Hotărârii Consiliului Local nr. 14/10.02.2004, în interiorul termenului legal de prescripţie, aferent căreia s-au calculat potrivit legii dobânzi în sumă totală de 606 lei, sume integral achitate de persoana răspunzătoare şi virate la bugetul local, în timpul controlului. B) În anul 2008 Principalele abateri de la regularitate şi legalitate constatate cu ocazia controlului execuţiei bugetare a anului 2007. 1. Plata nelegală către 3 societăţi comerciale, a sumei de 516.821 lei prin decontarea unor situaţii de lucrări de investiţii (reabilitare sistem rutier) realizate pe 12 străzi în care s-au inclus cantităţi de lucrări mai mari decât cele real executate. Daunele aferente plăţii nelegale, calculate in timpul controlului, au fost în sumă de 17.983 lei. În timpul controlului atât sumele încasate necuvenit cât şi daunele aferente au fost recuperate de la executanţii de lucrări şi virate la bugetul local cu titlul „restituiri de fonduri din finanţarea bugetară a anilor precedenţi”. 2. Plata nelegală către S.C. COMPANIA ROMPREST SERVICE S.A. a sumei de 17.254 lei reprezentând prestaţii de salubrizare stradală facturate şi încasate pentru 40 străzi în perioada în care pe acestea s-au executat lucrări de reabilitare a sistemului rutier. Daunele aferente acestei plăţii nelegale calculate în timpul controlului au fost în sumă de 722 lei. În timpul controlului atât suma nedatorată prestatorului de servicii cât şi daunele calculate au fost recuperate de la acesta şi virate la bugetul local cu titlul „restituiri de fonduri din finanţarea bugetară a anilor precedenţi”. 3. Plata nelegală a sumei de 683.789 lei reprezentând spor de fidelitate şi loialitate acordat funcţionarilor publici şi personalului contractual din instituţie în anul 2006 şi 2007, în sumă de 528.337 lei precum şi contribuţiile sociale ale angajatorului, aferente acestor sporuri în sumă de 155.452 lei. În legătură cu legalitatea acordării acestor sporuri, Camera de Conturi Bucureşti a solicitat punctul de vedere al Asociaţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi Ministerului Muncii şi Egalităţii de Şanse care au confirmat prin adresele nr. 1434084/2008 şi respectiv nr. 10.502/2008 faptul că funcţionarii publici şi personalul contractual nu pot beneficia de alte drepturi decât cele nominalizate în actele normative în vigoare. Astfel pentru sporurile nete în sumă de 351.562 lei acordate nelegal în anul 2006 şi 2007 daunele calculate în timpul controlului,de la data plăţii au fost în sumă de 33.091 lei. Completul constituit în cadrul Camerei de Conturi Bucureşti a dispus sesizarea Tribunalului Bucureşti – Secţia a IX-a Contencios Administrativ şi Fiscal, pentru obligarea Primăriei Sectorului 1 la plata către bugetul local cu titlul „restituiri de fonduri din finanţarea anilor precedenţi” a sumelor reprezentând spor de fidelitate şi loialitate, acordat în anii 2006 şi 2007 funcţionarilor publici şi personalului contractual din instituţie, contribuţiile angajatorului aferente acestor sporuri şi daunele aferente sumei nete încasate de salariaţi, calculate de la data plăţii până la data virării sumelor precum şi stabilirea rǎspunderii civile în sarcina persoanelor rǎspunzǎtoare. Potrivit sentinţei nr. 3065/13.11.2008, sesizarea a fost respinsă de Tribunalul Bucureşti Secţia IX, motivat de neîndeplinirea cumulativă a condiţiilor răspunderii civile delictuale. În cazul de faţă Tribunalul a reţinut decontarea nelegală a sporurilor aşa cum a sesizat Camera de Conturi Bucureşti, deci existenţa prejudiciului constatând însă neîntrunirea tuturor elementelor răspunderii civile delictuale, respectiv legătura de cauzalitate dintre prejudiciu şi persoane răspunzătoare, în sensul că actul care a stat la baza acordării sporurilor, respectiv, contractul colectiv de muncă a fost aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local şi avizat de Direcţia de Muncă a Municipiului Bucureşti. În raportul anual al activităţii de control desfăşurate în anul 2008 referitor la finanţele publice locale ale Consiliului Local Sector 1 au fost formulate recomandări privind revizuirea Hotărârilor Consiliului Local Sector 1 prin care au fost aprobate contractele colective de muncă încheiate şi prin care erau stabilite sporuri de natura salariilor şi asimilate care nu erau prevăzute de legislaţia privind salarizarea din unităţile bugetare. Aceeaşi recomandare s-a transmis tuturor Consiliilor Locale de sector unde cu ocazia controalelor efectuate s-au constatat aceste situaţii. 4. Necalcularea, nereţinerea şi nevirarea în conformitate cu prevederile legale în vigoare a contribuţiei pentru asigurări sociale de stat în suma de 38.261 lei aferentă indemnizaţiilor de şedinţă acordate consilierilor locali, în perioada ianuarie – iulie 2007, obligaţie care a fost confirmată şi de Casa Naţională de Pensii şi alte Drepturi Sociale prin adresa nr. 2.313/MC/22.10.2007. În timpul controlului, contribuţia individuală de asigurări sociale datorată de consilierii locali în sumă de 12534 lei a fost încasată de la aceştia şi virată la bugetul asigurărilor sociale de stat împreună cu contribuţia de asigurări sociale datorată de instituţie, în sumă de 25.727 lei. Pentru nevirarea contribuţiei individuale de asigurări sociale datorată de consilierii locali şi de instituţie, majorările de întârziere calculate până la 7.05.2008 – dată la care s-au reţinut şi virat contribuţiile pentru asigurările sociale au fost în sumă de 12.449 lei şi au fost achitate prin plată voluntară de persoanele răspunzătoare şi virate la bugetul asigurărilor sociale de stat. 5. Necalcularea, nereţinerea şi nevirarea la bugetul asigurărilor sociale de stat, a contribuţiei de asigurări sociale, aferentă indemnizaţiilor de şedinţă încasate de consilierii locali în perioada ianuarie – decembrie 2006, în sumă totală de 61.068 lei. În timpul controlului s-a calculat contribuţia individuală de asigurări sociale datorată de consilierii locali pe perioada menţionată, în sumă de 19.864 lei, precum şi contribuţia de asigurări sociale datorată de instituţie, în sumă de 41.204 lei. La data de 07.05.2008, ulterior finalizării controlului, contribuţia individuală de asigurări sociale datorată de consilierii locali, aferentă indemnizaţiilor de şedinţă încasate de aceştia în perioada menţionată, a fost reţinută de la aceştia şi virată la bugetul asigurărilor sociale de stat împreună cu contribuţia de asigurări sociale datorată de instituţie. Pentru nevirarea contribuţiei individuale de asigurări sociale datorată de consilierii locali (19.864 lei) şi de primărie (41.204 lei), majorările de întârziere calculate până la 07.05.2008 – când s-au reţinut şi virat contribuţiile au fost în sumă de 39.074 lei şi au fost achitate prin plată voluntară de persoanele răspunzătoare şi virate la bugetul asigurărilor sociale de stat.”
 
					 
                       
                       
                       
                       
                      