Săptămânile trecute, Gabriela Firea și-a prezentat într-un mod inedit bilanțul de doi ani ca primar al bucureștenilor – un bilanț în care aceasta și-a bifat/enumerat, prin intermediul unor filmulețe, realizările. Un laudatio de zile mari cu toate reușitele de când păstorește ograda Primăriei Capitalei.
Atunci când Gabriela Firea își evocă succesele, recitându-le frumos, lucrurile par să meargă strună. Vorba aceea, la vie en rose! Pe principiul: oficial ne merge bine… Iată însă că, în trafic, un alt proiect al Primăriei Capitalei pare să fi pus pe jar nervii șoferilor, și așa întinşi la maximum de aglomerația din Capitală.
Problema cu pricina pare că s-a instalat bine-mersi pe Şoseaua Ștefan cel Mare, acolo unde Primăria Capitalei, mai exact, Administrația Străzilor, a îngrădit liniile de tramvai. Până aici, totul bine și frumos, însă există voci care susțin că „s-a luat“ prea mult la măsurătoare din carosabil. De aici până la aglomerarea traficului nu a mai fost decât un pas.
Simțim la fel, gândim la fel: traficul este de coșmar!
Reporterii Cotidianul au luat pulsul traficului din teren de la şoferii care circulă prin zonă. Numitorul comun al discuțiilor și adevărul pe care nimeni nu l-a negat: traficul este unul de coșmar.

În ceea ce privește balustrada montată pentru încadrarea spațiului pentru tramvaie, părerile sunt și pro și contra. Interlocutorii noștri susțin însă că bila neagră este aceea că s-ar fi îngustat și strada, lucru care nu a făcut decât să amplifice circulația și așa bară la bară.
„La fel ca și pe Șoseaua Colentina, și aici este o idee (n.r. – instalarea marcajelor pentru tramvaie) foarte proastă. Se circulă din ce în ce mai rău și cred că, dacă va ajunge cu ele la Pasajul Victoriei, va fi măcel. Deocamdată, se circulă cum se circulă că mai sunt concediile, dar când vor începe școlile și serviciile va fi măcel. Să ajungi din Titan până în Pasajul Victoriei cred că se va face în jur de o oră și jumătate. Fără delimitarea tramvaiului, se făceau 40 de minute. Se simte efectul foarte mult. Plus de asta, s-au mai îngustat și benzile. Se va circula foarte rău, pentru că prima bandă întotdeauna este ocupată de mașini.“
În doi ani nu se va mai putea circula în București!
„De la an la an se circulă foarte greu și, cred că dacă nu se va lua o măsură, în doi ani nu se va mai putea circula în București. Este foarte greu de străbătut. Am înțeles că vor să ducă chestia asta până la Victoriei și ce nu înțeleg este de ce au îngustat din benzi, că tramvaiele aveau loc. S-au luat vreo 15 cm în partea dreaptă, 15 cm în partea stângă și deja se simte“, ne-a declarat un unul dintre șoferii cu care am stat de vorbă.
Un șofer de taxi vede o singură soluție: o zi să circule mașinile cu soț, o zi cele fără soț… Altfel, spune omul nostru, este dezastru total!
„S-a îngustat strada, dacă se mai parchează și pe margine, pur și simplu nici nu mai poți să mai treci. Așa este în București. Doamna Firea… Multe idei bune. Din ce în ce mai greu. Din ce în ce mai aglomerat și acum totuși sunt concediile, vacanţa. Dar ce poți face? Eviți Ștefan cel Mare, eviți Colentina. Ore de vârf în București nu mai există, este aglomerație de dimineața până seara. Nimeni nu renunță la mașină, toți vrem să mergem cu autoturismul propriu. Poate să se facă ca pe timpul răposatului: o zi circulație cu soț, o zi fără soţ.“
La intersecția Ștefan cel Mare cu Barbu Văcărescu, la un stop, un șofer pare să fie mulțumit de măsură. Cel puțin, pentru buna circulație a tramvaielor. Ofurile lui: problema parcărilor în București și traficul infernal. „Trebuie puțină voință din partea celor de la administrație și competență“, conchide acesta.

Vatmanul unui tramvai este mulțumit și el de situație. Omul spune răspicat: mult mai bine pentru circulația tramvaiului, care nu mai are alți concurenți pe linie, adică șoferii care se mai strecurau pentru a evita aglomerația bară la bară.
Probleme cu marcajele și pentru ambulanțe
Nemulțumiți de situație sunt în schimb cei de pe ambulanțe, care susțin că se deplasează mai greu și că nu prea mai au portițe de salvare atunci când traficul este complet blocat. „Nu sunt în măsură să spun dacă este o măsură proastă, dar clar ne îngreunează mult misiunea“, afirmă şoferul unei maşini de salvare.


Poliția Rutieră, aviz consultativ
Surse din cadrul Poliției Rutiere susțin că cei care se ocupă de aceste marcaje sunt de la Administrația Străzilor și că poliția are doar rol consultativ în aceste cazuri. Cu alte cuvinte, tot ce înseamnă marcaje și măsurători revine acestei direcții din subordinea Primăriei Capitale.
Am cerut un punct de vedere legat de acest subiect – mai exact, despre corectitudinea măsurătorilor pentru instalarea acestor marcaje: cine se ocupă, cine răspunde în cazul erori – și Primăriei Capitalei. De la Biroul de Presă am fost rugați să facem o solicitare pentru a primi răspunsurile în legătură cu acest subiect.

Proiectul cu stâlpișori galbeni, sortit eșecului
Nu este primul proiect de acest gen al Primăriei Capitalei. În 2017, mai exact, prin luna mai, în zona Podului Miorița, pe principala rută de intrare în București dinspre Ploiești spre Casa Presei Libere, angajații autorităților locale montau de zor niște stâlpi galbeni pentru a delimita banda din dreapta. Scopul: fluidizarea traficului! S-a renunțat la proiect după doar trei zile, deoarece soluția propusă era una care mai mult încurca decât fluidiza. Mai exact, circulația era îngreunată atât din cauza lucrărilor, cât și din cauza restrângerii carosabilului.

„În această primăvară vom lansa benzile unice, benzile rutiere, pentru început cu marcaje orizontale, doar din vopsea, și ulterior, la finalizarea licitației, și cu marcaje verticale, deci cu acei stâlpi care marchează practic banda unică. Sunt necesare benzile unice și le vom aplica acolo unde atât Poliția Locală Municipală, cât și cele de la sector și Poliția Capitalei și Brigada Rutieră consideră că ajută la fluidizarea traficului și nu mai mult încurcă“, spunea, în luna martie, primarul general Gabriela Firea despre acest proiect. Unul sortit eșecului. Vom vedea dacă situația se va repeta și în cazul marcajelor de tramvaie și ce repercusiuni va avea această inițiativă asupra traficului din București.
Până una-alta, peisajul este cel cu care ne-am obișnuit. Mașini bară la bară, nervi întinși la maximum, lipsa parcărilor și lista ar putea continua. Cât despre soluții, niciun primar nu pare să fi găsit până acum cheia secretului unui trafic cel puțin mai mai relaxant. Dar cine știe? Noi mai așteptăm!
Indiferent de primar si de ce culoare politica are,problema aglomeratiei de pe soselele din capitala,nu vor putea fi rezolvata ! Restul sunt basme …