În filmul „The Artist”, un omagiu adus cinematografului mut din anii ’20, abundă referinţele la epocă, la nepăsarea caracteristică unui mod de viaţă dispărut şi mai ales la moda timpului, atât de potrivită unui „dolce far niente”.
În rolul lui George Valentin, superstarul cinematografului de atunci, Jean Dujardin reiterează modele ale timpului, create acum de mari case de haute couture. Acelaşi lucru, pentru apariţiile sclipitoare ale actriţei Berenice Bejo şi pentru restul echipei. Într-o scenă cu George Valetin salutând publicul la sfârşitul unei proiecţii, având-o alături pe Peppy Miller (interpretată de Berenice Bejo), spectatorul poate descoperi o rochie de muselină brodată cu fluturi şi strasuri, cu un bolero din pene de struţ, din colecţia „Ralph Lauren”, purtate cu sandale „Dior” şi brăţară „Céline” şi un smoking cu cămaşă, vestă din bumbac, papion şi pantofi de lac, un ansamblu „Lanvin”, aceeaşi marcă întâlnită şi într-o scenă cult interepretată de Bejo, cu cuierul şi costumul cu pălărie ale starului. Actriţa este îmbrăcată, de această dată, într-o rochie de mătase ivoar şi negru, plisată şi decorată cu o centură din metal aurit, de la „Gucci”.

S-a născut o stea
Costumele filmului scriu ele însele o istorie, a modei şi a timpului, graţie mantourilor de vizon create de „Yves Salomon”, rochiilor cu broderie „anglais” de la „Louis Vuitton”, vestelor de mătase, şi cămăşilor semnate „Paul Smith”, sau „Anthony Peto” sau fustelor de tafta, purtate cu bluze de mătase şi pălării cloş de piele si cămăşilor şi cravatelor renumitei Case „Dior”.
Steaua în ascensiune, Peppy Miller, umblă în căutarea unui rol, cu rochie de muselină brodată, marca „Dior”, cu capă de vulpe şi purtând inele de la „Gucci”, în timp ce, melancolic, artistul însoţit de terierul lui visează într-un halat de bumbac „Hermès” peste o pijama „Louis Vuitton”.

Duet stil Ginger Rogers şi Fred Astaire
Ajunsă star, Peppy poartă inele cu email şi escarpeni „Gucci”, are pudrieră şi flacoane de parfum „Caron”, iar echipa tehnică este înveşmântată în costume din stofă de lână şi cămăşi reiate din bumbac „Armani”, cu cravate „Hermes” sau vestă şi pantalon de la „Dior Homme”.
„Prada” a conceput costumul la două rânduri şi cămala bleu-ciel, „Chloe” a completat scena îmbrăcând-o pe eroină în rochie de mătase plisată în două culori asortată cu brăţări „Chanel”. Şi exemplele pot continua: top de mătase şi fustă de piele de la „Prada”, ochelari „Marc Jacobs”, vestă în carouri „Louis Vuitton”, pulovere „Dior Homme” caschetă „gavroche” de la „Anthony Peto”….

Scenă cult cu cuierul şi pălăria
În interior, pe stradă, pe scenă, în duete stil Ginger Rogers şi Fred Astaire, costumele marilor case de modă creează, în aceeaşi măsură cu restul elementelor filmului, o întreagă lume cu atmosfera ei inconfundabilă şi farmecul ei desuet, dar emoţionant.