Transportatorii avertizează că se încalcă o linie roşie

Abordarea Comisiei Europene potrivit căreia transportatorii ucraineni nu mai pot fi opriţi nici la vamă, nici în trafic, încalcă grav Constituţia României, motiv pentru care autorităţile române trebuie să refuze categoric aplicarea acestui nou acord, susţin reprezentanţii Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).

Conform sursei citate, Comisia Europeană a decis că „transportatorii ucraineni nu mai pot fi opriţi nici la vamă, nici în trafic”. Reprezentanţii FORT susţin că „o astfel de abordare în România nu este acceptată şi reprezintă linia roşie pe care nimeni nu trebuie să o încalce”.

„Forurile responsabile, Guvern şi autorităţi centrale trebuie să se opună clar în faţa Comisiei Europene, refuzând categoric aplicarea acestui nou acord, fără a încerca din nou să păcălească transportatorii români. O astfel de abordare a Comisiei Europene încalcă grav Constituţia României cel puţin cu privire la aplicarea Art. 135. litera b) – ‘protejarea intereselor naţionale în activitatea economică, financiară şi valutară’; Orice încercare de aplicare în România a acestui acord va conduce la măsuri dure din partea transportatorilor, iar cei ce îşi asumă aşa ceva trebuie să îşi amintească de luna ianuarie a anului curent şi să înţeleagă că aceste abordări trebuie să înceteze fără prea multe explicaţii”, se precizează în document.

În plus, transportatorii au făcut referire şi la „abordarea total eronată din punct de vedere legislativ cu privire la testele antidrog în raport cu şoferii profesionişti şi amatori ce riscă să îşi piardă dreptul de a conduce doar pentru ca au ingerat o aspirină”.

De asemenea, reprezentanţii FORT au menţionat şi „accidentul grav, în care şi-au pierdut viaţa cinci cetăţeni români nevinovaţi, ucişi de un şofer de tir ucrainean ce nu utiliza aparatul de înregistrare a timpilor de conducere şi odihnă”.

„Printre altele, Comisia Europeană a stabilit că ‘se pot aplica măsuri doar dacă beţiile la volan sunt persistente’, iar în acest acord semnat de UE cu Ucraina se precizează că autorităţile competente ale fiecărei părţi vor lua măsuri doar dacă şoferii ucraineni au comis, ‘în mod repetat şi persistent încălcări grave ale normelor de circulaţie legate de siguranţa rutieră, de genul conducerea sub influenţa alcoolului, depăşirea limitelor de viteză, conducerea sub influenţa drogurilor sau a altor substanţe cu efect similar, precum şi un comportament care încalcă regulile de circulaţie rutieră şi care a dus la deces sau la vătămare corporală gravă'”, se menţionează în comunicat.

Reprezentanţii FORT au transmis că aşteaptă poziţia publică a tuturor ONG-urilor ce reprezintă victimele accidentelor de circulaţie sau luptă pentru siguranţa rutieră, concurenţă loială etc.

Recomanda [votes_up id=775145]

20 de Comentarii

  1. Teza că unei întregi categorii de subiecți i-ar fi conferintă imunitate absolută de jurisdicție e stupidă, se exclude de la sine și nici nu mai trebuie comentată. Am dubii că citatele au surse reale. Iar răspândirea unor Fake-News, neverificate, ar trebui pedepsită.

  2. Stire falsa! NU se precizeaza care este documentul care sta la baza acestui articol! Se spune doar Comisia Europeana! Halal jurnalisti!

  3. Transportatorii romani = slugi retardate de 2 bani. Linii rosi la sclavi??! hahaha!
    Votam comasatii si tatucul lor Ioha !

  4. Tupeu mai au oamenii ăștia de rând…vor să știe ei tot ce este în camioanele și tirurile alea care ies și intră în Ucraina… Prea multe vreți voi să știți și vă băgați nasul unde nu vă fierbe oala. Acolo în camioanele alea sunt cereale care îi ajută pe sărmanii africani să nu moară de foame și se întorc goale în Ucraina. Asta e tot ce trebuie să știți voi. În rest să vă plătiți taxele și mucles.

  5. @ Linderman
    Păi dumneavoastră de ce credeți că nu trebuie opriți? Când vin din Ukraina către Europa, nu-i bai dacă sunt opriți că atunci chiar transportă cereale. Problema e la întoarcere, că doar nu o să se întoarcă cu TIR-ul gol. Mai o aripă de avion F-16, mai o roată de transportor blindat Bradley sau chiar un Bradley întreg, mai niște proiectile pentru obuzierul Cesar, mai niște cartușe pentru pușca automată, mai niște butoaie cu motorină, etc. Întotdeauna se găsește ceva de pus în TIR la întoarcere. Vreți să afle rușii că materialul militar european se bagă în Ukraina cu vehicule civile, bine camuflat, când nici măcar noi cititorii Cotidianului nu trebuie să știm asta? Ia mai potoliți-vă domnilor transportori că mai e puțin și rușii ajung la Lisabona. Nu vedeți ce ritm are ofensiva lor în Ukraina?

  6. La zbor aerian, liber ukraina oriunde și oricând, se vede pe fly24 prin culoarea zburătorului. Acum e și pe șosele, oriunde și oricând! Despre asta am scris in iunie cu trailerele care cara masini in ukraina fara control la granite sau cu ceva mita. Urmează să le punem casa la dispoziție că asta a hotărât ordinarii escroci din politica românească și europeană pentru Romania și cetățenii din țară. Suntem în iulie 2024, semnele multor dezastre incep sa se vadă și simtă din plin, ochi sa ai dar atenți.
    P.s. mai toate firmele de transport au în conducere politicieni daca nu cumva sunt chiar patroni prin intermediari, nu interesează decât profitul fie și prin șantaj, angajații să se descurce cum pot daca vor a aibă loc de muncă și ceva bani lunar! Asta am constatat prin luna aprilie/mai 2024 când am achiziționat bilete auto dar erau la reducere, cam 75-80% din prețul real pentru a-și menține afacerea.

  7. Citesc si ma cutremur de cata slugarnicie da dovada conducerea Romaniei. Afara cu ucrainenii din tara, stop oricarui tranzit de camion ucrainean in Romania, NATO-exit, green-deal-exit, si sa punem interesul Romaniei pe primul loc!

  8. Soferii ucraineni, beti si/sau drogati, au liber la ucis romani pentru ca guwernerului nu-i pasa de romani ci de ucraineni.

  9. @Linderman : chiar asta transporta : scot cerealele americane din Ucraina , si introduc armele . Nu-ti trebuie un IQ foarte mare sa intelegi asta .

  10. La cât de prostii suntem dacă comisia europeana spune că ucrainenii trebuie sa ne reguleze femeile nici un poulete de rroman nu zice nimic.

  11. BUNĂ!
    Tara e o Colonie. Guvernarea e haotică, confuză si iresponsabilă.
    Tara nu mai e ȚARĂ!
    SLUGILE, umile .lase si corupte doar execută ce vor si ce spun strainii din vest.

  12. ahhahahahaha… NATO sunt atat de disperati incat au dat drepturi deplica ukropsilor sa miste camioane in UE… pleaca pline de cereale si se intorc cu armament, de aia nu mai trebuie opriti si controlati… o sa devina un paradis al contrabandei

  13. Ce linie roșie? Aici avem, în acest caz, Vestul Sălbatic mutat în Europa. Ursula nu trebuie să mai treacă pe la psihiatru. Are nevoie, urgent, de medicamentație!

  14. Deci uk-ruina a intrat pe şest in Schengen !!!!!!!!!!. Polimea mioritica uita ca Rumunia are o comisăreasă pe transporturi, madam Vălean-Kkrău de la Brucsel, care in afara de beut si pipat nu face nimic altceva pentru fraierii care au trimis-o in şparlamentul ioropean. Asta spre aducere aminte ca sa stie tiristii cui sa umple frigiderul …

  15. Urmează să li se ofere ukranilor și câte-un blow job de către cetățenii întâlniți pe traseu.
    C-așa-i ioropenește.

  16. FOARTE BINEEEE !!!

    Asa le trebuie IDIOILOR de romani sclavi si retardati !

    Daca se intampla asta intr-o tara din vest toti trasportatorii autohtoni dadeau foc la Guvern si Parlamentul Tradator al tarii respective.

    Sa ajunga boschetari toti transportatorii romani !!!

    IDIOTII isi merita soarta de sclavi retardati, lasi si cretini !!!

    Asta votat PNL si PSD asta aveti, scursurilor !!!

    Cine are nevoie de transportatorii romani pupincuristi si LEPRE fricoase ? NIMENI !!!

    Cine are nevoie de ,,fermierii’’ CRETINI, fricosi si pupincuristi IDIOTI ? NIMENI !!!

    Votati-va CALAII PNL si PSD sa va extermine, CRETINILOR !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.