Transportatorii, sub amenințarea falimentului

Protestele de stradă sunt iminente, în condițiile în care șoferii nevaccinați, reveniți din zonele cu pericol de contaminare, trebuie să stea în carantină.

De (R.C.)
Transportatorii, sub amenințarea falimentului

Protestele de stradă sunt iminente, în condițiile în care șoferii nevaccinați, reveniți din zonele cu pericol de contaminare, trebuie să stea în carantină.

40.000 de firme de transport amenințate cu falimentul, susține Federația Operatorilor Români de Transport. Protestele de stradă sunt iminente, în condițiile în care șoferii nevaccinați, reveniți din zonele cu pericol de contaminare, trebuie să stea în carantină.

Asociațiile patronale din transporturi organizează joi o conferință de presă, pentru a atrage atenția asupra două probleme: reîncadrarea diurnei șoferilor care lucrează în transportul internațional ca venit de natură salarială și obligarea firmelor la plata impozitelor și contribuțiilor sociale aferente, retroactiv pe 5 ani, și carantinarea șoferilor.

„Asociațiile patronale din transporturi consideră măsura luată de ANAF abuzivă și acuză guvernanții că fac jocul statelor vest-europene care vor să elimine concurența est-europeană de pe piața de transport international. În timp ce state precum Polonia, Lituania sau Ungaria își protejează propriii transportatori, România este singurul stat european care impozitează diurna. Efectele sunt devastatoare cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de nicio firmă”, transmite Federația Operatorilor Români de Transport (FORT).

În opinia federației, Guvernul penalizează transportatorii pentru gradul mic de vaccinare a populației României și a decis intrarea în carantină 14 zile a șoferilor profesioniști care revin din țări roșii dacă nu sunt vaccinați și nici nu pot dovedi că au trecut prin boală în ultimele trei luni.

„Măsura este unică în Europa, șoferii profesioniști fiind exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum recomandă și Comisia Europeană, care a creat în acest sens și a îndemnat la exceptarea de la carantinare a șoferilor profestioniști. Prin această măsură Guvernul obligă șoferii români să îngroașe rândul șomerilor dacă nu vor să se vaccineze sau să emigreze în alte țări, lucru foarte probabil dat fiind viitorul incert al firmelor românești de transport și criza profundă de șoferi cu care se confruntă toată Europa”, adaugă FORT.

Conform acesteia, firmele de transport din România se confruntă pe de-o parte cu plecarea forței de muncă, iar pe de altă parte cu „controale abuzive ale ANAF care le bagă direct în faliment după impunerea unor sume uriașe de plată ca impozite și contribuții sociale pe ultimii cinci ani”.

Protestele de stradă sunt iminente, susține FORT, în contextul în care transporturile rutiere au fost principalul contribuitor la exportul de servicii al României în ultimii ani, cu un total de 5,68 miliarde de euro în 2020, din care 5,53 miliarde euro transport rutier de mărfuri.

Distribuie articolul pe:

17 comentarii

  1. Neintelegerea unui text se numeste „analfabetism functional”.

    Am zis ca „este suficient ca TOTI transportatorii sa refuze ORICE transport o perioada de 1 saptamana”. Nu am zis (asa cum ai inteles tu din cauza de analfabetism) „cateva” firme de transport. Ci TOATE firmele de transport SIMULTAN, o perioada de 1 saptamana.

    Te informez ca, in teoria economica si in practica, exista notiunea de „cost de oportunitate” care inseamna sa accepti o pierdere minima imediata cauzata de inactivitatea temporara (ceea ce zici tu in afara logicii, a teoriei si a practicii economice) in contul unor castiguri viitoare financiare si sociale mult mai mari.

    TOATE firmele opereaza cu costuri de oportunitate! TOATE! Indiferent de domeniu si, mai ales, in situatii de criza.

    Te rog sa te documentezi inainte de a mai comenta p-aici mult, prost si fara rost ca mi-am pierdut rabdarea cu fuduli ca tine pentru care singurul fundament stiintific il constituie propriile elucubratii. Economia este o stiinta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate