Transportatorii, sub amenințarea falimentului

40.000 de firme de transport amenințate cu falimentul, susține Federația Operatorilor Români de Transport. Protestele de stradă sunt iminente, în condițiile în care șoferii nevaccinați, reveniți din zonele cu pericol de contaminare, trebuie să stea în carantină.

Asociațiile patronale din transporturi organizează joi o conferință de presă, pentru a atrage atenția asupra două probleme: reîncadrarea diurnei șoferilor care lucrează în transportul internațional ca venit de natură salarială și obligarea firmelor la plata impozitelor și contribuțiilor sociale aferente, retroactiv pe 5 ani, și carantinarea șoferilor.

„Asociațiile patronale din transporturi consideră măsura luată de ANAF abuzivă și acuză guvernanții că fac jocul statelor vest-europene care vor să elimine concurența est-europeană de pe piața de transport international. În timp ce state precum Polonia, Lituania sau Ungaria își protejează propriii transportatori, România este singurul stat european care impozitează diurna. Efectele sunt devastatoare cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de nicio firmă”, transmite Federația Operatorilor Români de Transport (FORT).

În opinia federației, Guvernul penalizează transportatorii pentru gradul mic de vaccinare a populației României și a decis intrarea în carantină 14 zile a șoferilor profesioniști care revin din țări roșii dacă nu sunt vaccinați și nici nu pot dovedi că au trecut prin boală în ultimele trei luni.

„Măsura este unică în Europa, șoferii profesioniști fiind exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum recomandă și Comisia Europeană, care a creat în acest sens și a îndemnat la exceptarea de la carantinare a șoferilor profestioniști. Prin această măsură Guvernul obligă șoferii români să îngroașe rândul șomerilor dacă nu vor să se vaccineze sau să emigreze în alte țări, lucru foarte probabil dat fiind viitorul incert al firmelor românești de transport și criza profundă de șoferi cu care se confruntă toată Europa”, adaugă FORT.

Conform acesteia, firmele de transport din România se confruntă pe de-o parte cu plecarea forței de muncă, iar pe de altă parte cu „controale abuzive ale ANAF care le bagă direct în faliment după impunerea unor sume uriașe de plată ca impozite și contribuții sociale pe ultimii cinci ani”.

Protestele de stradă sunt iminente, susține FORT, în contextul în care transporturile rutiere au fost principalul contribuitor la exportul de servicii al României în ultimii ani, cu un total de 5,68 miliarde de euro în 2020, din care 5,53 miliarde euro transport rutier de mărfuri.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

16 Comentarii

  1. Cata perfectiune la numaratoare, 40.000 de firme…? Niciuna in plus sau minus, bre? ????

  2. Vaccinativa si dispare problema, plus ca nu o sa va primeasca nimeni sa munciti in afara fara dovada ca te-ai vaccinat. Asa ca fuguta la centru si gata, ce naiba. Ma bucur ca Catu a luat o decizie foarte buna de ai penaliza pe soferi care vin din zonele rosii si sunt nevaccinati, a si inca ceva sa ne lase cu amenintarile acesti indivizi ca nu o sa adune toate cele 40000 de firme mai mult de 100 de protestatari. Fie accepta competitia si isi imbunatatesc serviciile pentru a concura fie va veni cineva din Vest care face deja lucrul asta si le va lua locu. Nu se impiedica Romania de niste cioturi.

  3. Transportatorii nu trebuie sa iasa in strada sa blocheze piata/drumul public. E suficient ca sa refuze ORICE transport timp de 1 saptamana.

    Consecinta ar fi ca multi „destepti” ca tine ar muri de sete (presupun ca bei apa imbuteliata) si de foame (de asemenea, presupun ca n-ai gradina de legume si livada).

    Tie ti se aplica proverbul cu fudulul. Nu intelegi fluxurile economico-sociale, dar tii mortis sa epatezi.

  4. Daca tii la exactitatea datelor, poti intra tu insuti pe site-ul Registrului Comertului (RECOM – platesti un abonament modic), unde poti vizualiza numele firmelor si poti numara exact firmele care au cod CAEN principal „Transportul rutier de marfuri”.

    Transportatorii rutieri constituie singura categorie socio-profesionala care nu trebuie sa iasa la vreun protest. E suficient ca toti transportatorii sa refuze ORICE transport pe o perioada de 1 saptamana.

    Apoi, vor iesi la proteste sa-i apere pe transporatori exact „destepti” ca tine si ca Valahul care va veti usca de sete si de foame.

    De unde iesiti, ma, atati „destepti”? Unde traiti de nu intelegeti nimic din procesele si fenomenele economico-sociale?

  5. Daca soferii transportatorilor care vin din zone rosii sunt obligati sa stea in carantina aceiasi masura ar trebui aplicata tuturor, piloti, europarlamentari, etc.

  6. Nu. Dar nu poate inlocui transportul rutier de marfuri. Este complementar, nu substituent.

    In primul rand, transportul feroviar este rentabil pentru marfurile vrac (cereale, produse petroliere, piatra, lemn etc.) si pentru ansambluri sau componente industriale cu marja comerciala ridicata (industria grea: oteluri, utilaje etc.). Marfurile retail (produse alimentare, produse ale industriei usoare etc.) se pozitioneaza sub pragul de rentabilitate pentru transportul feroviar.

    In al doilea rand, te rog sa faci un exercitiu de imaginatie privind maniera in care ti-ai cumpara tu niste fructe/legume care ar veni cu marfarul. Te duci personal direct la gara sa iti cumperi alimentele? Sau cineva, un transportator, trebuie sa ti le distribuie in hipermarket?!

    Unde traiti, ma, de sunteti atat de rupti de realitate?

  7. Nu sunt rupti de realitate, sunt doar prosti, facuti gramada! Su un melc are mai multa minte decat sclavii astia

  8. @Valahul: tu nu ești, măi, valah! Ești un oligofren
    care sebucură de orice măsu-
    ră care afectează România,
    in cazul ăsta, cu grave
    consecințe economice și
    sociale. Sub stindardul luptei pentru vaccinare, de fapt un fals pretext, Cîțu mai dă o dată la „gioale”
    României. Pentru că,de fapt, ăsta e rolul repetentului. Nicio țară din Europa nu a luat asemenea decizie. Doar oligofrenul de Câțu. Ăsta nu e primul ministru al Guver-
    nului României, ci sluga prea plecată a unor interese
    străine.

  9. Majoritatea șoferilor de tiruri erau pe timpul lui Dragnea , nu stiu dacă mai sunt acum, #rezist. Acum sunt la guvernare cei pe care i-au vrut si la Cotroceni la fel. Ce să le zic eu șoferilor de tir si firmelor la care lucrează….ghinion ! :))) Ghinion pentru ei, pentru noi, pentru toți, mai puțin pentru mafia PDL+USR+SRI și pentru multinaționale.
    Ps. Hai sa dormim liniștiți in continuare.

  10. Traiti intro iluzie nimeni nu o sa moara de foame sau sete pentru ca ar fi sa intre in protest cateva firme de transport, voi nu intelegeti ca au o mare foame de bani si nu va fi vreodata un protest masiv. Asa hai sictir pentru toti aparatorii acestor firme de mai sus. Daca ei refuza sa se vaccineze atunci sa sufere consecintele in plus sunt sigur ca firme straine pot lua oricand locul lor si ei o sa ajunga sa lucreze pentru ele sau vor muri de foame cu principiile lor.

  11. Nasol cu Capitalismu’ ăsta, trebuie să plătești impozite.
    Mumupesede? Ghinion!
    Marș la covrig, evazioniștilor!

  12. Egoismul si individualismul romanilor.CAnd este vorba de alte meserii,profesori,doctori.de populatiei s-au vazut de treaba transportatorii,nu au iesit in strada cum stiu ei nu i-a interesat ,acum cand sunt afectati si ei vocifereaza.Medicii au vaccinat oamenii,nu au comentat si nu au fost alaturi de medicii protestatari[Cacoveanu,Razvan Constantinescu],acum cand ii obliga sa se vaccineze , devin vocali .Daca nu suntem,sunteti uniti ,fara sa manifestati dezinteres fata de cel de langa tine,nu rezolvati nimic.

  13. Neintelegerea unui text se numeste „analfabetism functional”.

    Am zis ca „este suficient ca TOTI transportatorii sa refuze ORICE transport o perioada de 1 saptamana”. Nu am zis (asa cum ai inteles tu din cauza de analfabetism) „cateva” firme de transport. Ci TOATE firmele de transport SIMULTAN, o perioada de 1 saptamana.

    Te informez ca, in teoria economica si in practica, exista notiunea de „cost de oportunitate” care inseamna sa accepti o pierdere minima imediata cauzata de inactivitatea temporara (ceea ce zici tu in afara logicii, a teoriei si a practicii economice) in contul unor castiguri viitoare financiare si sociale mult mai mari.

    TOATE firmele opereaza cu costuri de oportunitate! TOATE! Indiferent de domeniu si, mai ales, in situatii de criza.

    Te rog sa te documentezi inainte de a mai comenta p-aici mult, prost si fara rost ca mi-am pierdut rabdarea cu fuduli ca tine pentru care singurul fundament stiintific il constituie propriile elucubratii. Economia este o stiinta.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.