Şeful pentru Europa al gigantului agroalimentar şi cosmetic Unilever, Jan Zijderveld, crede că „sărăcia va reveni” pe continent, iar grupul trebuie să se adapteze la această stare de fapt, scrie Ziare.com.
„Dacă un spaniol nu mai cheltuie, în medie, decât 17 euro pentru o sesiune de cumpărături, nu pot să-i vând un pachet de detergent care costă jumătate din bugetul său”, a declarat Zijderveld, citat de AFP.
Astfel, oficialul Unilever spune că va aplica metodele de vânzare din ţările asiatice în curs de dezvoltare, cum ar fi punerea în vânzare a unor produse mai ieftine, în ambalaje mai mici.
„În Indonezia, vindem mostre individuale de sampon, la preţ de 2 – 3 centime, şi totuşi câştigăm bani”, a spus el.
Astfel, în Spania de exemplu, vor fi puse în vânzare pachete mici de detergent, care permit doar maximum cinci spălări.
„Pieţele europene sunt ca nişte jocuri Olimpice ale distribuţiei: cele mai dificile. Cine reuşeşte aici, reuseste oriunde”, a conchis Zijderveld.