In ianuarie, ziarele bulgare vor trebui să facă publice numele proprietarilor, aşa cum prevede o lege adoptată anul trecut. Principala ţintă a legii este New Bulgarian Media Group, un cvasimonopol constituit în decursul a câtorva ani, extrem de laudativ la adresa guvernului, însă care nemulţumeşte grupul de presă german WAZZ.
New Bulgarian Media Group a preluat publicaţiile Monitor, Telegraf, Express, Weekend, Politika, Mariţa şi televiziunile TV 7 si BBT TV. Trustul este condus de fosta şefă a loteriei bulgare, Irena Krasteva, iar presa susţine că fiul acesteia hotărăşte care vor fi editorialele care vor apărea zilnic în toate publicaţiile. Justiţia a decis, în 2010, că banii cu care este finanţat trustul sunt obţinuţi legal. Pe de altă parte, publicaţiile nu sunt deloc profitabile, iar 70% din veniturile publicitare provin de la Corporate Comercial Bank.
Având în spate această generoasă finanţare, trustul Irenei Krasteva îşi permite să vândă ziarele cu doar 0,4 leva, fapt care îi deranjează pe germanii de la WAZZ, deţinătorii a două mari cotidiane generaliste-24 Ceasa şi Trud, care se vând la un preţ de 0,9 leva, adică echivalentul a 2 lei. WAZZ a dat în judecată trustul amintit, pentru politică de dumping.
Potrivit agenţiei Novinite, o explicaţie a prosperitatii de care se bucură New Bulgaria Media Group este linia editorială favorabilă guvernului condus de Boiko Borisov. Se presupune că trustul de presă a încheiat o înţelegere cu Borisov în acest sens, cu condiţia ca ziarele respective să fie mai degrabă indiferenţi faţă de adversarii socialişti ai lui Borisov decât să-i atace.