Peste 86.000 de români au ales litoralul şi muntele pentru 1 Mai

De asemenea 11.000 de români au cumpărat sejururi de la două la patru nopţi în străinătate, cele mai solicitate destinaţii fiind Bulgaria (9.000 turişti), insulele din Grecia (800 turişti), Turcia (300 locuri vândute), dar şi Austria şi Anglia (câte 150 turişti) şi Ungaria (100 turişti).

Peste 86.000 de români au ales litoralul şi muntele pentru 1 Mai

De asemenea 11.000 de români au cumpărat sejururi de la două la patru nopţi în străinătate, cele mai solicitate destinaţii fiind Bulgaria (9.000 turişti), insulele din Grecia (800 turişti), Turcia (300 locuri vândute), dar şi Austria şi Anglia (câte 150 turişti) şi Ungaria (100 turişti).

Circa 86.500 de turişti au ales România pentru vacanţa de 1 Mai, în special litoralul şi muntele, cheltuind în total pentru sejururi de 2 nopţi 19,32 mil. lei, iar alţi 11.000 au preferat să-şi petreacă mini-concediul în afara ţării, mai ales în Bulgaria, Grecia şi Turcia, cheltuind 1,32 mil. euro.

Astfel, de 1 Mai, principala destinaţie turistică a fost litoralul românesc, unde au fost vândute 35.000 de locuri (6,65 milioane lei). De asemenea, circa 18.500 turişti au optat pentru turismul rural, în pensiuni omologate, şi au cheltuit 4,53 milioane lei, urmând zonele montane cu 18.000 de turişti (4,65 milioane lei), a anunţat duminică Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Totodată, aproximativ 13.000 de turişti şi-au petrecut minivacanţa de 1 Mai în diferite staţiuni balneoclimatice, alocând 2,47 milioane lei), şi peste 2.000 de turişti, pescari pasionaţi sau turişti dornici de inedit, au sosit de 1 Mai în Delta Dunării.

"Litoralul a depăşit aşteptările. Anul acesta la mare au fost pregătite pentru turişti peste 20.000 de locuri de cazare, dar cererea a depăşit cu mult oferta iniţială. În ultima clipă au fost deschise multe hoteluri, cifra totală a turiştilor veniţi pe litoral, depăşind 35.000. Pentru prima dată, anul acesta iniţiativa privată din turism şi-a dovedit adevărata forţă. Acest lucru a fost înţeles de mulţi investitori privaţi, care au organizat numeroase evenimente pe întreg litoralul", se arată în comunicatul federaţiei patronale.

Potrivit FPTR, pe Valea Prahovei, gradul de ocupare a ajuns la 90%, dar şi în celelalte staţiuni montane cererea a fost mare, ocupându-se 70-80% din capacitatea totală de cazare. În ceea ce priveşte agroturismul, capacitatea de cazare din zonele cu tradiţie a atins 100%.

Totodată, circa 11.000 de români au cumpărat sejururi de la două la patru nopţi în străinătate, cele mai solicitate destinaţii fiind Bulgaria (9.000 turişti), insulele din Grecia (800 turişti), Turcia (300 locuri vândute), dar şi Austria şi Anglia (câte 150 turişti) şi Ungaria (100 turişti). De asemenea, circa 500 de turişti au ales pentru acest mini-concediu circuitele.

"Numărul turiştilor care au ales ofertele de turism intern este de aproape 8 ori mai mare decât cel al turiştilor care au ales ca destinaţie străinătatea. Cheltuielile totale generate de acest eveniment se apropie de şase milioane de euro, dintre care aproape cinci milioane s-au cheltuit în România", spun reprezentanţii FPTR.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.