Principalele 4 posturi TV de ştiri au telespectatori cu o medie de vârstă ridicată. Care este nivelul de educaţie al telespectatorilor posturilor de ştiri. Femeile deţin „majoritatea”.
Contrast mare între Antena 3 şi Antena 1
Publicistul Petre Barbu a publicat în revista FORBES.ro mai multe analize privind profilul telespectatorilor din mediul urban la principalele posturi de televiziune. Analizele au fost individuale (pe fiecare post în parte) şi au vizat 4 posturi generaliste şi 4 posturi de ştiri. Datele analizei sunt valabile pentru perioada 1 ianuarie – 31 august 2014.
Am preluat datele analizelor făcute fiecărui post, şi am realizat o sinteză generală privind categoriile de vârstă ale telespectatorilor, dar numai în ceea ce priveşte televiziunile de ştiri.
Antena 3 este postul de televiziune care are contingentul cel mai numeros de telespectatori de vârsta a doua şi a treia: 73% în total la categoriile de vârstă 55-64 ani şi peste 65%. Paradoxal, la postul pivot al trustului Intact, adică Antena 1, procentele cele mai ridicate, 19% şi 18% le întâlnim la categoriile de vârstă 35-44 ani, respectiv, 25-34 ani.
După Antena 3, cei mai mulţi telespectatori din categoriile de vârstă 55-64 şi peste 65 de ani, îi avem la România TV, procentul fiind de 68%. Deloc întâmplător, cele două televiziuni de ştiri sunt şi cele care îl susţin pe premierul Ponta şi PSD. Niciodată PSD (FSN, FDSN, PDSR – denumirile anterioare) nu a avut un „public” tânăr. Iar dacă în mediul urban avem aceste procente, în „rural” înseamnă că ele sunt şi mai mari. Pe de altă parte, faptul că la Antena 3 şi România TV cei mai mulţi telespectatori din mediul urban sunt peste 55 de ani, reprezintă şi un eşec al ofertei politice a echipei Ponta-PSD, care pe toate canalele de comunicare clamează promovarea noului val de politicieni.
Vârstele telespectatorilor la televiziunile de ştiri
-
peste 65 de ani
-
Antena 3 – 44%
-
B1 TV – 43%
-
România TV – 33%
-
Realitatea TV – 32%
-
55 – 64 ani
-
România TV – 35%
-
Realitatea TV – 30%
-
Antena 3 – 29%
-
B1 TV – 23%
-
45 – 54 ani
-
B1 TV – 16%
-
Realitatea TV – 11%
-
Antena 3 – 10%
-
România TV – 8%
-
35-44 ani
-
B1 TV – 16%
-
Realitatea TV – 11%
-
România TV – 7%
-
Antena 3 – 6%
-
25 – 34 ani
-
Realitatea TV – 8%
-
România TVR – 7%
Femeile deţin „majoritatea” la canalele de ştiri
Pe sexe, lucrurile sunt clare: la toate cele patru posturi analizate femeile deţin majoritatea. Procentul cele mai ridicate, la Antena 3 şi România TV
-
femei
-
Antena 3 – 58%
-
România TV – 57%
-
B1 TV – 55%
-
Realitatea TV – 52%
Nivelul de educaţie al telespectatorii posturilor de ştiri
La capitolul nivel de educaţie, Antena 3 şi România TV au cele mai mici procente în ceea ce priveşte telespectatorii cu studii superioare, deşi, aproape lunar, directorul Antenei 3, Mihai Gâdea declară pe post că Antena 3 are publicul cel mai educat. Cei de la România TV nu-şi fac astfel de reclamă pentru că ştiu că au preluat şi telespectatorii de la OTV.
-
Studii superioare
-
B1 TV – 44%
-
Realitatea TV – 42%
-
Antena 3 – 34%
-
România TV – 28%
-
Studii medii
-
România TV – 56%
-
B1 TV – 47%
-
Realitatea TV – 46%
-
Antena 3 – 45%
O analiză efectuată în luna martie de site-ul Paginademedia.ro ne dă la nivelul de educaţie următoarea situaţie, numai că este vorba de una care cuprinde şi zona urbană cât şi cea rurală:
-
Studii superioare
-
Digi 24 – 39,5%
-
B1 TV – 34,3%
-
Antena 3 – 29%
-
Realitatea TV – 26,1%
-
România TV – 20,7%
-
Studii medii
-
România TV – 46,9%
-
Digi 24 – 44,1%
-
Realitatea TV – 43,7%
-
B1 TV – 42,8%
-
Antena 3 – 41,9%
-
Şcoală generală
-
România TV – 27,5%
-
Antena 3 – 23,9%
-
Realitatea TV – 23,6%
-
B1 TV – 18%
-
Digi 24 – 12,9%