Muncești o lună să-ți pregătești mașina de iarnă. Prețurile service-urilor auto au bubuit

Costul mediu pentru pregătirea completă a unei mașini pentru sezonul rece în România se situează între 1.900 și 3.500 de lei, potrivit unei analize realizate de magazinul online AutoEco, specializat în piese și accesorii auto. Bateriile, anvelopele de iarnă și consumabilele esențiale rămân principalele cheltuieli pentru șoferi, însă tot mai mulți români văd această investiție […]

Muncești o lună să-ți pregătești mașina de iarnă. Prețurile service-urilor auto au bubuit

Hand of car mechanic with wrench. Auto repair garage.

Costul mediu pentru pregătirea completă a unei mașini pentru sezonul rece în România se situează între 1.900 și 3.500 de lei, potrivit unei analize realizate de magazinul online AutoEco, specializat în piese și accesorii auto. Bateriile, anvelopele de iarnă și consumabilele esențiale rămân principalele cheltuieli pentru șoferi, însă tot mai mulți români văd această investiție […]

Iarna ne bate la ușă, iar pentru șoferi acest lucru vine la pachet cu o cheltuială suplimentară, fiindcă mașinile trebuie pregătite corespunzător pentru sezonul rece. În acest an, românii trebuie să scoată din buzunar mii de lei pentru a-și echipa autoturismele.

Costul mediu pentru pregătirea completă a unei mașini pentru sezonul rece în România se situează între 1.900 și 3.500 de lei, potrivit unei analize realizate de magazinul online AutoEco, specializat în piese și accesorii auto.

Bateriile, anvelopele de iarnă și consumabilele esențiale rămân principalele cheltuieli pentru șoferi, însă tot mai mulți români văd această investiție ca pe o măsură de prevenție, nu doar ca pe o cheltuială inevitabilă.

Reduceri de Black Friday: investiție inteligentă pentru șoferi

Achizițiile din perioada Black Friday 2025 pot reduce semnificativ costurile: un set de anvelope de iarnă sau all season poate fi mai ieftin cu 100–400 de lei, bateriile auto cu până la 15%, iar consumabilele, precum ulei de motor, filtre, antigel și ștergătoare, beneficiază de reduceri de 25–30%. „Șoferii cumpără preventiv, profitând de prețuri mai bune și de disponibilitatea produselor, tratând întreținerea mașinii ca pe o investiție, nu ca pe o cheltuială”, explică Costin Stan, CEO AutoEco.

Potrivit datelor companiei, 70% din vânzările din noiembrie sunt dedicate produselor de sezon rece, cu creșteri ale cererii de până la 100% pentru ștergătoare și antigel, 80% pentru anvelope și 40% pentru baterii, comparativ cu o perioadă obișnuită.

Față de 2024, valoarea medie a coșului de cumpărături a crescut cu 10 – 15%, alimentată de scumpirile la materii prime și transport, dar și de orientarea către branduri premium, cu durată de viață mai mare.

 

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.