Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) cer un studiu de impact înainte de luarea oricărei decizii privind o nouă plafonare extinsă la toate produsele româneşti. Precizarea vine după ce ministrul Agriculturii a comunicat în spaţiul public despre intenţia de a opera o a şasea plafonare, mult mai extinsă faţă de toate celelalte, şi care sa privească toate produsele româneşti.
”În zece luni au fost adoptate cinci măsuri de plafonare, se pregăteşte a şasea care le şi întrece. Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) apreciază că în contextul în care ministerul Agriculturii a comunicat în spaţiul public despre intenţia de a opera o a şasea plafonare – mult mai extinsă faţă de toate celelalte şi care sa privească toate produsele româneşti – devine critică necesitatea unui studiu de impact”, transmit asociaţiile într-un comunicat.
Astfel ar trebui să fi exprimate clar oportunităţile, riscurile şi responsabilităţile plafonărilor succesive pentru a nu intra cu toţii într-o aventură cu final extrem de incert.
La această oră, nu există niciun fel de evaluare sau aproximare asupra efectelor concrete în piaţă pentru consumatori, fermieri, producători sau retaileri şi nici obiectivul pe care astfel de măsură l-ar putea urmări, subliniază asociaţiile.
”Sperăm că domnul ministru va reuşi să găsească un moment în care se va opri din elanul zelos al plafonărilor îşi va putea face o imagine de ansamblu şi va încerca sa aibă un dialog real cu toţi participanţii la lanţul agro-alimentar din România. Astfel şi-ar putea asigura un răgaz pentru a înţelege cu adevărat nivelul de îngrijorare şi de incertitudine privind echilibrul sectorului agro-alimentar din ţară. Aşteptăm şi de la domnul Ministru de Finanţe un input în această situaţie, care în opinia noastră necesită o abordare decizională integrate”, menţionează cele două asociaţii.
”A şasea plafonare pe ţeavă. Două asociaţii iau atitudine”
Cred ca pe cei care fac comert ii doare-n cot. In comertul mizerabil, execrabil cu produse de cea mai proasta calitate, preturile sunt astronomice. Un pet de 3-4 l detergent se apropie de 100 de ron si e si de proasta calitate. Niste jigodii.
Un comert mizerabil pe care statul roman nu-l controleaza.Nu vrea sa-l controleze. Am vazut ce fac mafiotii (gen Coldea) pt a elimina din economie posibile laboratoare de verificare a calitatii alimentelor.
fara tva la alimente si utilitati!!!!