Adam Yates câştigă Turul Turciei, Cavendish face „poker”-ul

Adam Yates, la cea mai mare victorie din carieră Eduard Grosu, încă o victorie de etapă şi loc 2 la general Chris Froome a câştigat Tour de Romandie Statistici din epoca modernă a Turului Turciei Cavendish – Viviani 4-2 Ultima etapă din Turul Turciei a avut finish-ul la sprint masiv. Condus şi lansat excelent de […]

Adam Yates câştigă Turul Turciei, Cavendish face „poker”-ul

Adam Yates, la cea mai mare victorie din carieră Eduard Grosu, încă o victorie de etapă şi loc 2 la general Chris Froome a câştigat Tour de Romandie Statistici din epoca modernă a Turului Turciei Cavendish – Viviani 4-2 Ultima etapă din Turul Turciei a avut finish-ul la sprint masiv. Condus şi lansat excelent de […]

  • Adam Yates, la cea mai mare victorie din carieră
  • Eduard Grosu, încă o victorie de etapă şi loc 2 la general
  • Chris Froome a câştigat Tour de Romandie
  • Statistici din epoca modernă a Turului Turciei

Cavendish – Viviani 4-2

Ultima etapă din Turul Turciei a avut finish-ul la sprint masiv. Condus şi lansat excelent de bătrânul Alessandro Petacchi, britanicul Mark Cavendish a reuşit, la luptă strânsă cu Elia Viviani, să câştige sprintul final şi să realizeze cea de a patra victorie („poker”) în cursă. Cavendish şi-a asigurat şi locul 1 în clasamentul sprinterilor, urmat de surpriza plăcută numită Elia Viviani, cel care i-a „furat” două victorii de etapă.

Etapa a VIII-a: Circuit Istanbul (121 km)

  1. Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step) – 2:35:00
  2. Elia Viviani (Cannondale) – a.t.
  3. Andrea Guardiani (Astana Pro Team) – a.t.
  4. Kris Boeckmans (Lotto Belisol) – a.t.
  5. Gregory Henderson (Lotto Belisol) –a.t.

Secunda lui Adam Yates a fost decisivă

Aşa cum am anticipat, secunda avans obţinută de Adam Yates în etapa a VI-a în faţa liderului de atunci, Rein Taaramae, a fost suficientă pentru câştigarea turului. Când ultimele etape dintr-un tur sunt pe plat şi finalurile se decid la sprint masiv, o secundă avans este suficientă pentru conservarea unei poziţii de lider. Doar un abandon sau o căzătură pe final (în unele tururi pe ultimii 2 sau 3 km se acordă timpul învingătorului de etapă rutierilor angrenaţi în căzături, nu şi în Turcia însă – n.a.), ori o defecţiune mecanică pot aduce modificări în top 10 sau chiar top 20. De regulă pe plat fiecare echipă îşi protejează rutierul care deţine o poziţie importantă în clasamentul general şi este aproape imposibil, în condiţii normale, ca acesta să-şi piardă avansul, chiar dacă este minim. Duminică, la Istanbul, zarurile erau deja aruncate, iar Rein Taaramae nici măcar nu s-a mai chinuit, el trecând linia de sosire într-un grup de rutieri care a venit la 4 secunde de câştigătorul de etapă, în timp ce Yates a venit în acelaşi timp cu Cavendish.

Chiar dacă a pierdut Turul Turciei, pentru Taaramae (oricum el nu era înainte de start unul dintre favoriţii cerţi) locul 2 în clasamentul general reprezintă o performanţă ţinând cont de numele prezente în cursă. Pentru echipa sa, Cofidis, Solutions Credits, este însă un succes uriaş obţinerea locurilor 2 şi 3 în clasamentul general.

Câştigătorul turului obţine la 22 de ani la cel mai mare succes al scurtei sale cariere de profesionist. Adam Yates era creditat de analişti ca fiind peste 3 sau 4 ani un posibil protagonist în Turul Franţei. Victoria din Turcia confirmă previziunile şi, reprezintă enorm în CV-ul său. Maniera în care a câştigat etapa care i-a decis victoria în Tur este una specică rutierilor cu experienţă. Pe final de căţărare a atacat decisiv exact în momentul în care nimeni nu se aştepta, într-o porţiune a cursei în care foarte rar se atacă; doar un supergreu gen Contador, Valverde sau Froome ar fi avut „nebunia” să atace atunci când a făcut-o Yates.

„Tricoul turcoaz” – clasamentul general

  1. Adam Yates (Orica GreenEDGE) – 30:26:22
  2. Rein Taaramae (Cofidis,Solutions Credits) + 5”
  3. Romain Hardy (Cofidis,Solutions Credits) + 39”
  4. Davide Formolo (Cannondale) + 40”
  5. Davide Rebellin (CCC Polsat Polkowice) + 44”
  6. Juan Jose Cobo (Torku Şekerspor) + 45”
  7. Kristian Durasek (Lampre-Merida) + 45
  8. Luis Leon Sanchez (Caja Rural-Seguros RGA) + 51”
  9. Adam Hansen (Lotto Belisol) + 58”
  10. Enrico Barbin (Bardiani-CSF) + 1:04

„Tricoul roşu” – clasamentul căţărătorilor

  1. Marc De Maar (UnitedHealtcare) – 15 puncte
  2. Davide Frattini (UnitedHealtcare) – 12 puncte
  3. Adam Yates (Orica GreenEDGE) – 12 puncte
  4. Rein Taaramae (Cofidis,Solutions Credits) – 11 puncte
  5. Christophe Le MeVel (Cofidis, Solutions Credits) – 7 puncte

Tricoul „verde” – clasamentul sprinterilor

  1. Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step) – 88 puncte
  2. Elia Viviani (Cannondale) – 78 puncte
  3. Kristian Sbaragli (MTN-Qhubeka) – 48 puncte
  4. Michael Van Staeyen (Topsport Vlaanderen Baloise) – 44 puncte
  5. Theo Bos (Belkin-Pro Cycling Team) – 42 puncte

Tricoul „alb” – clasamentul „Beauties Of Turkey”

  1. Mattia Pozzo (Neri Sottoli) – 15 puncte
  2. Javier Aramendia (Caja Rural – Seguros RGA) – 8 puncte
  3. Frederique Robert (Wanty-Groupe Gorbert) – 8 puncte
  4. Wesley Kreder ( Wanty-Groupe Gobert) – 5 puncte
  5. Andre Greipel (Lotto Belisol) – 5 puncte

Clasament echipe

  1. Cofidis, Solutions Credits – 91:24:42
  2. Caja Rural-Seguros RGA + 56”
  3. CCC Polsat Polkowice + 5:47
  4. Torku Şekespor + 6:02
  5. MTN-Qhubeka – 9:22

2009: cel mai strâns Tur din ultimii 10 ani

Diferenţa de 4 secunde dintre primele două locuri nu reprezintă diferenţa cea mai mică înregistrată în istoria modernă a curse (din 2005). În 2009, Daryl Impey (actualmente la Orica GreenEDGE) a câştigat cursa cu o secundă în faţa lui Davide Malacarne (Team Europcar), iar David Garcia Lopez (Team Sky) a ocupat locul 3 venind la 3 secunde de învingător. Diferenţele dintre primele două locuri în epoca modernă a turului au fost:

2009 + 1”

2014 + 4”

2005 + 15”

2008 + 18”

2010 + 29”

2006 + 37”

2013 + 41” (+ 3” – câştigătorul a fost descalificat, diferenţa între loc 2 şi 3)

2011 + 1:13

2012 + 1:33 (+ 5” – câştigătorul a fost descalificat, diferenţa între loc 2 şi 3)

2007 + 1:40

Cavendish, pe locul 2 în topul câştigătorilor de etape

Britanicul Mark Cavendish, prin cele 4 victorii de etapă (la prima sa participare în Tutul Turciei), a ajuns pe locul 2 într-un top al câştigătorilor de etapă. Cavendish avea drept obiectiv câştigarea a 5 etape, pentru a egala recordul lui Andre Greipel din 2010. A ratat de puţin această performanţă fiind întrecut de două ori incredibil de către Elia Viviani. Germanul Andre Greipel a alergat în cursă, dar nu s-a implicat deloc în sprinturile finale, el nefiind refăcut după o accidentare mai veche. Un număr de 6 rutieri au câştigat minim 3 etape în epoca modernă a Turului Turciei, în ultimii 10 ani.

  1. Andre Greipel (Lotto Belisol) – 9 etape
  2. Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step) – 4 etape
  3. Elia Viviani (Cannondale) – 3 etape
  4. Marcel Kittel (Team-Giant Shimano) – 3 etape
  5. Alessandro Petacchi (Omega Pharma-Quick Step) – 3 etape
  6. Svetoslav Tchanliev (Bulgaria) – 3 etape

Eduard Grosu, încă o victorie de etapă şi loc 2 la „general”

Eduard Grosu a câştigat şi ultima etapă (Dabrowa Tarnowska – Tarnow, 148 km) din cursa Carpathian Courier Race (Under 23) şi a ocupat locul 2 în clasamentul general după austriacul Gregor Muhlberger. Este cel mai important rezultat al carieră pentru rutierul român de 22 de ani (îi împlineşte pe 4 septembrie). Cu siguranţă, prestaţia lui Grosu îi va determina pe conducătorii de la Vini Fantini Nippo (echipă Continentală) să-i prelungească acestuia contractul de un an, care expiră în decembrie 2014. Dar nu este exclus ca Eduard Grosu să fie propus pentru a promova o echipă Pro Continentală.

Reamintim parcursul lui Grosu în competiţia încheiată duminică:

Etapa 1 – loc 3

Etapa 2 – loc 2

Etapa 3 – loc 6

Etapa 4 – loc 3

Etapa 5 – loc 1

Etapa 6 – loc 1

Clasament general – loc 2

Prin rezultatele obţinute în cursă, Eduard Grosu a trecut pe primul loc în top realizărilor individuale (loc 1-3) din istoria cursei (prima în 2010).

  1. Eduard Grosu: 2 (loc1) – 1 (loc2) – 2 (loc3)
  2. Tijmen Eising (Metec-TKH Constinental): 2 – 0 – 1
  3. Adrian Honkisz (CCC Polsat Polkowice): 2 – 0 – 0
  4. Antoine Demoitie (Wallonie-Bruxelles) : 2 – 0 – 0
  5. Jakub Novak (BMC Racing Team): 1 – 1 – 0

În total un număr de 52 de rutieri au ocupat locuri pe podiumurile de etapă în cele 5 ediţii ale cursei.

Eduard Grosu a alergat în acest an 2.555,45 km în 20 de zile de cursă. El a mai obţinut un preţios loc 6 în etapa a III-a din Settimana Internazionale Coppi e Bartali, o cursă din categoria 2.1 (categorie superioară celor Under 23 şi celor 2.2), când s-a clasat în faţa unor rutieri de Pro Tour.

Chris Froome câştigă Tour de Romandie

Aşa cum era de aşteptat, Chris Froome a reuşit să-şi adjudece Tour de Romandie (2 WT – competiţie de categoria I-a). Înaintea ultimei etape, Froome se afla la o secundă în spatele lui Simon Pilak de la Team Katusha. Se anticipa însă ca în ultima etapă, cea de contratimp individual, Froome să termine bine în faţa rutierului din Slovenia. Ceea ce s-a întâmplat însă pe circuitul de la Neuchatel (Elveţia) a întrecut aşteptările. Froome a câştigat contratimpul învingându-l (o secundă avans) inclusiv pe Tony Martin (Omega Pharma-Quick Step), cel mai bun contratimpist din lume al ultimilor ani. Cum Pilak a venit pe locul 7 cu 29 de secunde întârziere, Froome şi-a asigurat locul 1 la „general” fără probleme.

Clasament general

  1. Chris Froome (Team Sky) – 16:18:46
  2. Simon Pilak (Omega Pharma-Quick Step) + 28”
  3. Rui Costa (Lampre-Merida) + 1:32
  4. Matthia Frank (IAM Cycling) + 1:44
  5. Vicenzo Nibali (Astana Pro Team) + 1:48
Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.