Organizaţia de ajutor umanitar Semiluna Roşie Turcă a fost aspru criticată duminică de opoziţie şi mass-media turce pentru că a vândut şi nu a donat corturi pentru supravieţuitorii seismului din 6 februarie care a devastat sud-estul Turciei, informează AFP.
Potrivit cotidianului Cumhuriyet, care a dezvăluit această afacere, Semiluna Roşie Turcă a vândut 2.050 de corturi destinate supravieţuitorilor ONG-ului de caritate Ahbap contra sumei de 46 de milioane de lire turceşti (2,4 milioane de dolari).
Aceste corturi au fost duse şi instalate în regiunile lovite de seism, a afirmat duminică acest ONG pe Twitter.
Preşedintele Semilunii Roşii Turce, Kerem Kinik, a confirmat pe Twitter că Kizilay Cadir, o filială a organizaţiei sale însărcinată cu producţia de corturi, a furnizat ONG-ului Ahbap adăposturi „la preţuri de producţie”. „Cooperarea Semilunii Roşii cu Ahbap este una morală, rezonabilă şi etică”, a afirmat Kinik.
Însă declaraţiile sale nu au încetat să stârnească revoltă în media şi pe reţelele sociale.
„Cea mai mare organizaţie de caritate a Turciei, Semiluna Roşie, a vândut corturi în loc să le distribuie gratuit celor care au nevoie de ele, în condiţiile în care oamenii implorau să aibă unul la trei zile după seism. Este scandalos”, denunţă jurnalistul Murat Agirel de la cotidianul Cumhuriyet, aflat la originea dezvăluirilor asupra vânzării.
Guvernul turc a fost acuzat de asemenea că nu a distribuit suficiente corturi, ajutoare umanitare şi nu a desfăşurat echipe de salvare în număr suficient în mai multe localităţi în timpul zilelor ce au urmat seismului.
Mai multe ONG-uri, printre care organizaţia de caritate Ahbap, şi voluntari au dat o mână de ajutor pentru a acoperi lipsurile.
Dotat cu statut de asociaţie, Semiluna Roşie din Turcia colaborează strâns cu autorităţile turce şi beneficiază de numeroase campanii oficiale de donaţii.
Mai multe personalităţi au cerut demisia preşedintelui Semilunii Roşii. „Să vă fie ruşine!”, a declarat pe Twitter Meral Aksener, preşedinta formaţiunii Iyi Parti (naţionalist).
Săptămâna aceasta, preşedintele turc Recep Tayyip Erdogan i-a acuzat pe cei care critică Semiluna Roşie că sunt „necinstiţi şi josnici”.
S-au prins si turcaletii de aceste magarii si, ati vazut ce a fost pe stadion, doar slogane pentru alipire si actiuni in forta in urmatiarea perioada.
Iarasi e la mijloc un ONG. Doar alaturarea acestor trei litere, O, N si G, ar trebui sa trimita stirea la recycle bin. Orice ONG de doi lei care se ocupa cu salvarea pufului de papadie, de exemplu, are mai multa expunere mediatica decat un organism guvernamental propriu-zis, oficial. De ce- pentru ca ONG + presa = love, si cam asta e ecuatia democratiei. Care democratie e sublima, dar lipseste cu desavarsire.
In afara de ce au mai facut ONG-urile, cam care ar mai fi stirile reale?
Dacă ei informații de la ONG înseamnă că vrei să fii dezinformat, aceste organizații trăiesc pe spatele oamenilor și în majoritatea lor fac publicitate neoprogresistilor, sunt un fel de cancer.
Daca au fost vandute la pret de productie cum au iesit in profit? Minte de ONG-isti.